*snuppis* Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 *Har en innedør som ikke er av tre, men rett og slett en eldre type. Ser ut som plast egentlig eller plater av noe slag. Dessuten høres den hul ut. Den har vel opprinnelig vært hvit, men er mer gul nå-. Skikkelig stygg med andre ord og jeg vurdere å male den. Men er litt usikker på om det går an å male disse dørene? Noen som har erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har plastdører som har jeg malt hvite. Uten grunning eller noe. Det ble helt fint. La tørke lenge før du lukker døra!
*snuppis* Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 okey..Malte du med pensel eller rulle? Oljemaling eller vannbasert? Litt itvil her, men blir vel til at jeg prøver;)
Nala Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Dører koster såpass lite, spør du meg, at jeg hadde rett og slett kjøpt nye istedet for å male. Det gjorde vi da vi pusset opp for et par år siden. Nye dører får du for mellom 500 og 600 kroner.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Med liten rulle (pensel i dørkarmkroker etc) og vannbasert glans 40 (maling til tak og karmer). (Enig i at det er billig å kjøpe nye dører, men det er mye billigere å male!)
*snuppis* Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2009 Greit nok, er ikke det dyreste innkjøpet nei.. MEN når man skal ha 7 stk dører og ikke akkurat lever fett på et studielån så blir det frem med malekosten gitt...... Men har ikke vannbasert glans.;( Bare oljemaling hjemme. Men den er til dør og list så går for den. Så får det bare lukte så mye det vil! Hehe..Har så sinnsykt mye malint til overs så det skal rekke;)
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 *Har en innedør som ikke er av tre, men rett og slett en eldre type. Ser ut som plast egentlig eller plater av noe slag. Dessuten høres den hul ut. Den har vel opprinnelig vært hvit, men er mer gul nå-. Skikkelig stygg med andre ord og jeg vurdere å male den. Men er litt usikker på om det går an å male disse dørene? Noen som har erfaring? Jada, disse ja...bodde i blokk med slike dører. Lysegrå og var hul inni. Var veldig glatte. Du bør grunne de først. Jeg grunnet og malte de to strøk med oljemaling
*snuppis* Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2009 Ja dette blir spennende å se....Jeg tok å malte en side av den ene døren, er heldigvis døren inn på et kott slik at dersom resultatet blir helt for j^** lig så er det ingen andre enn meg selv som ser det. Ser ut til at det går greit. Eneste dritten er som det er med maling oftest, nemlig det at det blir sånne striper der man slutter med penselen. Henger meg alltid opp i disse.... Men lar det tørke over natten og ser imorgen..
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 Du får det ikke fint med pensel på en så stor flete. Rull må du bruke.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Du får det ikke fint med pensel på en så stor flete. Rull må du bruke. FlAte
*snuppis* Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2009 Nei vet du...Tok rullen først og da ble det bare prikkete og ujevnt LANGT fra pent! Dessuten spruter det som et helvete...
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #12 Skrevet 14. mars 2009 Nei vet du...Tok rullen først og da ble det bare prikkete og ujevnt LANGT fra pent! Dessuten spruter det som et helvete... Da har du hatt altfor mye maling på rullen. Invester i en rull med kvalitet. Ikke la deg friste til en rull på rema til 19.90 HUSK OG FUKTE RULLEN I VANN FØRST. IKE VÅR,MEN RIST AV . DEN SKAL BARE VÆRE FUKTET. Jeg har hatt slike dører i 20 år. Malt de også. Mitt råd for å få det fint er at du kjøper deg en gummirull. de er mindre,men resultetet blir meget bra når det er ferdig. Man maler ikke dører med pensel.Blir ike pent etter andrestrøket. Om du ikke er proff maler da. og dører skal stå,ikke ligge når du maler.bare et tips..
*snuppis* Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. mars 2009 Så var to dører unnagjort! Bare 5 igjen lissom.... Hehehe... Men det ble bra faktisk. Det er så langt tre strøk og jammen meg ble det fint..Ser ut som nye dører;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå