Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg driver å planlegger hvordan jeg skal slippe nyheten om at foreldrene mine skal bli mormor og morfar.:) Tenkte på å bestille etter eller annet som det stod: Verdens beste mormor! eller noe.... Noen som har forslag?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du vil overraske dem? Da er jeg den rette å spørre.

Du gjør dette

1 "hei, jeg og sønnen deres har Knulla, så nå er jeg gravid"

2 Sett deg ned sammen med dem å hvis frem puppene og si "er disse bra nok for amming"?

3 Vent ei stund til magen er større. Når de kommer på besøk en gang, kom naken ut av dusjen. Da går nok ryktene fort når de ser magen. Og så spør de selv.

Det er nok de tre beste tipsene for å overraske dem. Bare pass på at de ikke har dårlig hjerte.

Skrevet
Du vil overraske dem? Da er jeg den rette å spørre.

Du gjør dette

1 "hei, jeg og sønnen deres har Knulla, så nå er jeg gravid"

2 Sett deg ned sammen med dem å hvis frem puppene og si "er disse bra nok for amming"?

3 Vent ei stund til magen er større. Når de kommer på besøk en gang, kom naken ut av dusjen. Da går nok ryktene fort når de ser magen. Og så spør de selv.

Det er nok de tre beste tipsene for å overraske dem. Bare pass på at de ikke har dårlig hjerte.

Takk for tipset, men tenkte meg noe litt koseligere.:)

Andre?

Skrevet

Kopp med mormor/morfar på?

Skrevet

Hvis moren din liker å strikke, så kan du jo kanskje sende/gi henne en strikkeoppskrift på noe barnetøy? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje sende ett stork kort forhåndsendt fra den lille som kommer med beskjed om at det er på tide å hente fram strikkepinnene..:)

Skrevet (endret)

:)

Eller så hadde søstern min med en strikkebok med babyoppskrifter og lurte på om mamma kunne strikke noe av det... Edit: tydeligvis flere som har gjort det ;) jfr innlegg # 5

Endret av Mariajenta
Skrevet

Mye t-skjorter og kopper og slikt da.. og finne fine smekker med "verdens beste mormor" og slikt:)

Lykke til! Kanskje du skulle filma, ser jo så mange sånne videoer på American Funniest på TVNorge:)

Skrevet
Mye t-skjorter og kopper og slikt da.. og finne fine smekker med "verdens beste mormor" og slikt:)

Lykke til! Kanskje du skulle filma, ser jo så mange sånne videoer på American Funniest på TVNorge:)

Blir ikke det litt feil? :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!:)

Mamma er veldig glad i å strikke så det med strikkeoppskrift eller kort fra babyen var kjempelurt.:)

Har tenkt å vente litt nærmere påske med å slippe nyheten ettersom det er ganske nytt. De kommer til å bli kjempeglade. I tillegg venter begge mine brødre m/fam et barn hver i løpet av året. Skikkelig babyboom.:D

Skrevet

Vi pakket inn en barnebok og en smokk og la et lite kort der det sto "kan dere ta vare på dette til sommeren?"

Ble stor suksess :) Hadde selvfølgelig kortet inni pakken forresten...

Når vi skulle fortelle det til broren til samboer så laget vi en t-skjorte med teksten

"My boys can swim" på.. Han bare så på teksten og pratet videre.. Så det gikk en liten stund før han skjønte noe :P Konen hans lurte på hvordan han kunne vite det, før det gikk opp for henne ;)

Skrevet

Jeg har tenkt til å bake en fin kake, siden jeg driver med kakedekorering. Med baby på, og skrive "Termin mai 2010" (eller når det nå blir ;) )

Gjest Gjest_ida_*
Skrevet

Den med strikkeoppskriften var bra. Hvor får man kjøpt kopper hvor det står verdens beste bestemor/far på?

Skrevet

vi ivviterte dem på besøk og serverte dem is i skåler det sto verdens veste mormor og morfar i. skal si de ble gla når de hadde spist opp! :D

Skrevet

Vi kjøpte en fin strikkebok og inni den så skrev vi noe sånt som dette: Kjære mormor og morfar! Jeg gleder meg til å bli kjent med dere når jeg kommer ut av mammas mage i august. Jeg håper at min snille mormor har lyst til å strikke noe fint som jeg kan ha på meg når jeg skal hjem fra sykehuset! Klem fra lille meg:-)

Mamma er veldig flink til å strikke og det er første barnebarn så de gikk helt i taket av glede da de fikk boka, klarte ikke å slutte å juble og grine på en stund da:-)

Skrevet

Jeg pakket inn to garnnøster og skrev et kort: Kjære Bestemor! Kan du strikke noe godt og varmt til jeg kommer ut av mammas mage i begynnelsen av Juli? Hilsen barnabarnet i magen!

Bestemoren synes det var så gøyt!!!

Andre alternativer:

Kjøpe bodyer (på Anders og Julie, Reflex) der det står skrevet på ; Bestefars skatt eller Bestemors skatt.... Og gi i gave...

Skrive et kort der det for eksempel står: Kjære bestemor og bestefar. Jeg gleder meg så mye til å komme ut og se dere/lære dere å kjenne.... men først skal jeg kose meg litt (i 7-8 mnd til) i mammas mage. Klem fra barnabarnet....

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er et tips som ikke virker særlig bra for førstemann men ei venninne gjorde dette da de skulle fortelle om nr 2. Lillegutten var vel litt under 2 år og skulle passes av besteforeldrene. Moren tok en hvit (gammel)body som hun skrev "Jeg skal bli storebror" på. Gutten hadde selvfølgelig flere lag med klær på, men på andre bleieskift ble dette oppdaget. Det tok visst litt tid før han fikk rein bleie for bestefar måtte komme å se og hun ringte min venninne og gratulerte før hun fortsatte bleieskiftet.

Gjest Glør
Skrevet
Blir ikke det litt feil? :sjenert:

Kanskje besteforeldrene er så gamle at de sitter og sikler litt de også? :klø:

Skrevet
Kanskje besteforeldrene er så gamle at de sitter og sikler litt de også? :klø:

Ja, det var det jeg tenkte. Men jeg tror ikke jeg hadde likt å bli påmint det hvis det var tilfellet. :klø:

Skrevet

Da vi skulle fortelle det gjorde vi det på følgende måte:

Julaften morgen serverte vi mamma og pappa kaffe på senga. Vi hadde kjøpt to kopper hvor det sto: "Verdens beste bestemor/bestefar" på. De kikket på koppene og lo litt og spurte etter en liten stund: "Er du gravid?" (De har ikke barnebarn fra før) ja, sa jeg også begynte tårer og latter om hverandre! Så fikk de hvert sitt kort (scrapbookkort) som jeg hadde laget som "liksom var fra babyen". Der var det ultralydbilde, litt info om hvor stort den lille babyen var nå og hva som hadde blitt utviklet osv, samt en søt tekst fra babyen til de. (Bla... Gleder meg til å ligge på brystet ditt å kose morfar, vi kommer til å bli bestevenner!) osv. Det satt de veldig pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...