Gå til innhold

Spørsmål til dere gutter

Fremhevede innlegg

Gjest Kavring
Skrevet
Høres bra ut TS, 8 er et fint tall.

Jeg hadde blitt skeptisk til ei jente som nesten ikke har ligget med noen i det hele tatt (da ville jeg konkludert med at hun ikke er kåt eller glad i sex, og da blir hun sikkert en kjedelig kjæreste).

Samtidig er det helt greit at hun ikke har ligget med alle jeg kjenner. :)

Det er jo nødvendigvis ikke snakk om hvor kåt man er eller ikke. Eller hvor glad man er i sex. Vil heller si det har noe med holdningene til folk. Vi har forskjellig syn på hva sex betyr for oss. Og du kan jo ikke kun forholde deg til antallet jenta har hatt sex med, for så å tenke at hun kan bli kjedelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest ærlig
Skrevet

Jeg er litt eldre enn deg og har pult mye, men bare med 2 jenter. Aldri hatt noe sex-ONS.

For å være helt ærlig hadde jeg nok ikke satt pris på om kjæresten min har ligget med 4 ganger så mange som meg. Når jeg ikke er den erfarne i forholdet gjør det meg følelsesmessig usikker, og seksuelt er det turn-off. Føler meg klautrofobisk bare av å tenke på det. Er nok ganske sjalu av meg.

Jeg dømmer deg ikke for å ha ligget med flere enn meg, for jeg hadde nok helt sikkert selv hatt flere partnere om tilbudene sto i kø for meg, sånn som de sikkert har gjort for deg, men er man gutt og ikke kan/vil/tør å sjekke så blir sexlivet fort kjedelig. Om man regner spenning i antall partnere da.

Du kan nok si at jeg er litt bitter/sjalu over å ikke få den oppmerksomheten fra det motsatte kjønn jeg føler jeg fortjener, og at det også spiller inn.

Har foresten vært kåt 24/7 siden 8-9 års alderen, så det er ikke der skoen trykker. :)

Gjest Gjest_Elisa_*
Skrevet

Nå må jenter slutte med å stille sånne spørsmål. Andre har da ikke noe med hvor mange du har hatt sex med. Det er jo din egen sak. Gutter går ikke og er redd for at de har hatt for mange sexpartnere. Hvorfor i all verden skal du gjøre det da? Synes du skal si du har hatt 16 jeg. :) For en kjæreste har virkelig ikke noe med å dømme deg etter hvor mange partnere du har hatt.

Gjest jente 22 år
Skrevet
Nå må jenter slutte med å stille sånne spørsmål. Andre har da ikke noe med hvor mange du har hatt sex med. Det er jo din egen sak. Gutter går ikke og er redd for at de har hatt for mange sexpartnere. Hvorfor i all verden skal du gjøre det da? Synes du skal si du har hatt 16 jeg. :) For en kjæreste har virkelig ikke noe med å dømme deg etter hvor mange partnere du har hatt.

He he likte svaret ditt...:P

Siden jeg blir sett på en ganske ordentlig jente av meg, så tror jeg at jeg hadde sjokkert rimlig viss jeg hadde sagt at jeg hadde hatt sex med 16 stykker :P

Men du har rett i det at gutter går ikke rundt og er redd for at noen skal syntes de er billige om de har hatt mange partnere.. De syns derimot det bare er stas..

Jeg avsluttet et veldig vondt forhold for litt over 1 år siden, og har siden ikke hatt sex. Har planer om og vente til neste kjæreste jeg får meg. Men tror nok det blir mange år til, trenger litt tid på meg og finne meg sjøl først ( he he høres så teit ut og si, men er sant :P)

Teit at jeg jeg må gå rundt og være redd for at antallet skal øke, mens gutter vil ha høyest mulig antall partnere.

Gjest gutt19
Skrevet

Det ser jeg ikke på som noe problem. Så lenge du er ærlig om hvor mange du har hatt, og at du ikke nevner at - Han var så mye bedre enn deg i senga as! Så hadde det godt bra. Sånn kort sagt: Det er greit å svare ærlig på hvor mange du har hatt, men når din neste ikke spør så skal du late som de eneste forholdet du har hatt er han (Litt dårlig formulert, men du forstår hva jeg mener).

Gjest Gjest
Skrevet
Teit at jeg jeg må gå rundt og være redd for at antallet skal øke, mens gutter vil ha høyest mulig antall partnere.

Vel, sånn er nå en gang naturen. For gutter er det en prestasjon å få seg noe, for jenter er det en prestasjon å holde igjen.

Tror du det bare er gutter som rakker ned på såkalte "horer"? Jenter er like flinke til å kalle andre jenter for billige, sluts osv. Akkurat som populære gutter gjerne ler av gutter som ikke får seg noe, og jentene ofte ser ned på de, eller bare ikke ser på de som "aktuelle".

Om jenter skal få ligge med så mange de vil, må jo også gutter få lov til å være uerfarne. Men, sånn er det ikke!

Gjest Balanse
Skrevet

Det finnes ikke et fasitsvar på dette temaet.

Det eneste som er sikkert er at det finnes mange forskjellige oppfatninger om hvordan man skal levet livet.

Du må bare stå for det du har gjort, det er det eneste som kreves.

Enten så har gutten et problem med det, eller så har han det ikke.

Gjest Gjest_Jente81_*
Skrevet

Om gutter ikke er redd for det er det vel pga de antar at jenter liker de uansett da. Er tydeligvis mange jenter som har null problem med å ha en type som har hatt 30 seksualpartnere, hun må jo føle seg veldig spesiel og det er jo også utrolig sansynelig at typen da ikke ser på henne som nok et nummer i rekken..At gutter ikke tiltrekkes av en jente som har ligget med alt og alle får jo være opp til guttene, men vi jenter bør jo ikke gjøre oss like de av den grunn..Jeg og mange av mine venninner hadde aldri hatt noe seriøst med en mann som hadde hatt en rekke tilfeldige partnere, da ser vi jo heller etter menn som ikke har et slikt forhold til sex. Er jo mer naturlig det, enn at jeg skulle begynne å ligge med alt og alle bare pga noen gutter gjøre det, med andre ord gjøre meg like "dårlig" som de.

Gjest Gjest_Kristian_*
Skrevet

Hvem og hvor mange man ligger med får vel være opp til hver enkelt. Når det er sagt er det vel gjerne slik at en gutt som har hatt sex med 4 stykk ikke akkurat syns det er et pluss om jenta han treffer har hatt sex med 17 stykk. Jenta med 17 erobringer vil vel kanskje heller ikke selv sette noe pris på det lave sexantallet til gutten. Blir fort en dårlig match av sånt. Jenter og gutter som har et høyt antall sengepartnere og samme holdning til one nights som det å kjøpe seg en iskrem, passer nok best sammen med hverandre. Så får de andre som tenker at sex er noe man deler med personer som har en spesiell betydning for oss holde seg til likesinnede gutter og jenter. Skulle i alle fall likt å blitt kjent med den gutten som selv har hatt få partnere og "sparer" sex til personer som betyr noe for han, og som med glede og stolthet presenterer byens mest beryktede og billige jente som kjæresten sin. De få jentene som ikke har noe problem med å presentere byen mest beryktede og billige mann som kjæresten sin, selv om de ikke har ligget med mange selv, er det jo bare synd på, de hadde jo fortjent så langt bedre.

Gjest Gjest_Caron_*
Skrevet
Jeg er en jente på 22 år..

Jeg debuterte med sex som 15 åring og har siden da hatt sex med hele 8 stykker :O

Bare 2 av dem har vært seriøse kjærester. 2 av dem har jeg datet i noen måndter og fire av dem har vært one-night stands...

Vet det er noen som har hatt sex med sånn 50-100 stykker.. Men hvis man ser bort ifra dem...

Har jeg da hatt sex med mange ?? Jeg spør dere gutter her inne. Hvis dere hadde møtt en jente som hadde hatt sex med 8 stykker.. Ville dere da tenkt hun var billig, og en jente man ikke ville gått inn i et forhold med ?? ( med tanke på at jeg bare 2 av de jeg har hatt sex med var jeg kjæreste med)

Innledningsvis må jeg bare si at jeg blir like forundret hver gang dette temaet dukker opp, og det dukker opp ofte, i alle forumer der det diskuteres sex og samliv.

Vi lever jo i dag i en verden der seksuelle relasjoner blir stadig friere, åpnere, og der aksepten for begge kjønns atferd på området jevnes mer og mer ut.

Likevel (og paradoksalt nok) er bekymringen for hva en ny flamme måtte mene om antallet tidligere partnere høyere enn noengang...

Man skulle jo tro at denne bekymringen heller burde avta og forsvinne helt ettersom man i dagens samfunn nesten MÅ regne med at nyerobringen helt sikkert har et større/mindre antall forhold/ons bak seg.

Nå er jo jeg en "gammel stokk", og har sikkert et litt mer avslappet forhold til disse tingene enn den yngre delen av brukerne her, men jeg skjønner faktisk ikke hva i herrens navn en ny partner i det hele tatt har med fortiden til gutten/jenta han/hun er i ferd med å innlede et forhold til å gjøre??

Jeg kan jo aldri innbille meg og tro at dette spørsmålet dukker opp i starten av forholdet (og egentlig burde det aldri gjøre det, etter min mening), og når det evt. kommer må man jo uansett ha rukket å bli såpass kjent med hverandre at ethvert svar er uten betydning, hvis man har kommet så langt at man virkelig elsker hverandre.

Jeg synes altfor mange lager et unødvendig stort nummer av denne "problemstillingen". Skal vi ha full frihet på det seksuelle plan får vi jammen tåle å høre at folk vi omgir oss med også har hatt en seksuelt aktiv fortid, uten at noen skal behøve å føle seg sett ned på av den grunn.

Så på spørsmålet om du har hatt sex med mange vil jeg bare si: det er det kun du selv som avgjør. Ingen andre har grunn til å mene noe som helst vedrørende dette, så ta det med ro og ikke bekymre deg mer for antallet ditt. En oppegående gutt vil aldri se på deg som billig, da han neppe kommer til å spørre engang :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Innledningsvis må jeg bare si at jeg blir like forundret hver gang dette temaet dukker opp, og det dukker opp ofte, i alle forumer der det diskuteres sex og samliv.

Vi lever jo i dag i en verden der seksuelle relasjoner blir stadig friere, åpnere, og der aksepten for begge kjønns atferd på området jevnes mer og mer ut.

Likevel (og paradoksalt nok) er bekymringen for hva en ny flamme måtte mene om antallet tidligere partnere høyere enn noengang...

Man skulle jo tro at denne bekymringen heller burde avta og forsvinne helt ettersom man i dagens samfunn nesten MÅ regne med at nyerobringen helt sikkert har et større/mindre antall forhold/ons bak seg.

Nå er jo jeg en "gammel stokk", og har sikkert et litt mer avslappet forhold til disse tingene enn den yngre delen av brukerne her, men jeg skjønner faktisk ikke hva i herrens navn en ny partner i det hele tatt har med fortiden til gutten/jenta han/hun er i ferd med å innlede et forhold til å gjøre??

Jeg kan jo aldri innbille meg og tro at dette spørsmålet dukker opp i starten av forholdet (og egentlig burde det aldri gjøre det, etter min mening), og når det evt. kommer må man jo uansett ha rukket å bli såpass kjent med hverandre at ethvert svar er uten betydning, hvis man har kommet så langt at man virkelig elsker hverandre.

Jeg synes altfor mange lager et unødvendig stort nummer av denne "problemstillingen". Skal vi ha full frihet på det seksuelle plan får vi jammen tåle å høre at folk vi omgir oss med også har hatt en seksuelt aktiv fortid, uten at noen skal behøve å føle seg sett ned på av den grunn.

Så på spørsmålet om du har hatt sex med mange vil jeg bare si: det er det kun du selv som avgjør. Ingen andre har grunn til å mene noe som helst vedrørende dette, så ta det med ro og ikke bekymre deg mer for antallet ditt. En oppegående gutt vil aldri se på deg som billig, da han neppe kommer til å spørre engang :-)

Jeg er helt uenig med deg. Jeg mener at alt man har foretatt seg i fortiden som skiller seg betydelig fra normalen bør komme frem så tidlig som mulig for å gjøre minst mulig skade på menneskene man utsetter. Man kan selvsagt legge fortiden bak seg og bli et nytt menneske, men den du innleder et seriøst forhold til har rett til å vite det så han/hun selv får ta en avgjørelse om du er verd å satse på eller ikke.

Det gjelder "filleting" som dette såvel som positive ting, og mer alvorlige saker som f.eks. utroskap, løgn, vold, rusmisbruk, og ja, alt man ikke bare kan gå utifra har hendt - og ikke hendt i fortiden til et tilsynelatende alminnelig menneske.

Når man forteller det blir jo selvsagt en vurderingssak. Selvsagt legger man ikke det hele fram på første date, og man trekker gjerne frem det positive før det negative. Er du for tidlig kan du skremme bort (eller finne ut at det er helt okei, og kan slappe av), er du for sein kan du såre (eller finne ut at det også er helt okei, og at det ikke var noen grunn til å være urolig).

Skrevet

Jeg foretrekker jenter som har hatt sex med flere partnere og som har hatt en del sex med minst to av dem. Det er ofte de som er best i starten, fordi de vet hvor annerledes sex kan være og at det kan bli bra selv om det ikke starter bra. De vanskeligste er ofte de som har hatt sex med en gutt, som var deres første, i mange år og deretter har sex med meg. De sliter mest med å komme inn i en rytme som vi kan kalle "vår", men heller bare merker alt jeg gjør annerledes.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Det er ikke et fasitsvar på dette spørsmålet.

Folk har forskjellig verdisyn og lever livet sitt på forskjellige måter.

Jeg har ikke noe imot jenter som ligger med mange, men jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre..

Gjest Gjest_Caron_*
Skrevet
Jeg er helt uenig med deg. Jeg mener at alt man har foretatt seg i fortiden som skiller seg betydelig fra normalen bør komme frem så tidlig som mulig for å gjøre minst mulig skade på menneskene man utsetter. Man kan selvsagt legge fortiden bak seg og bli et nytt menneske, men den du innleder et seriøst forhold til har rett til å vite det så han/hun selv får ta en avgjørelse om du er verd å satse på eller ikke.

>> OK, og hva er så normalen her da mener du?

Det finnes vel strengt tatt ingen fasit på hvor mange sexpartnere man "normalt" har hatt/ikke hatt?

Jeg vil heller snu på flisa her, og mener den som absolutt MÅ vite dette er den som har/får et problem. Man kan gjerne ønske at flammen er jomfru, men hvor realistisk er det i dagens samfunn, og spesielt hvis vi snakker om folk fra 25 og oppover? Er man opptatt av å få dette tallet lavest mulig er det i allefall viktig å bruke tid på sjekkerunden, og lete i de riktige miljøene, vurdere ut fra sosial status, verdisyn osv. enn å ta utgangspunkt i en flørt på byen. Da får man i grunn peiling på mye viktigere ting ved vedkommende enn antall sexpartnere, uten å måtte spørre engang Er en persons holdninger til f.eks tilfeldig sex sunne og fornuftige, trenger man etter mitt syn ikke å stille dette spørsmålet overhode. Og utroskap etc. har ofte svært sammensatte grunner, og behøver slett ikke bety at personen er upålitelig som sådan. Videre kan også en person som har lange forhold bak seg, og av den grunn ikke har hatt mange sexpartnere, vise seg å være så inngrodd i gamle vaner og rutiner at man ikke passer sammen.

I det store og hele er det vannvittig mange forutsetninger som har mye større betydning enn antall sexpartnere, så nei, jeg fastholder ved unødvendigheten av denne problematikken...

Det gjelder "filleting" som dette såvel som positive ting, og mer alvorlige saker som f.eks. utroskap, løgn, vold, rusmisbruk, og ja, alt man ikke bare kan gå utifra har hendt - og ikke hendt i fortiden til et tilsynelatende alminnelig menneske.

>> Alle har vi en medbragt bagasje, den kan være stor, tung. liten, ubetydelig, men all bagasje er ens personlige eiendom, ikke sant? Hvor mye man er villig til å åpne kofferten for andres innsyn er det opptil eieren å avgjøre. Og har kofferten innhold av tvilsom karakter, vel, da vil dette enten komme frem om personen er ærlig, eller så anses de å være av liten eller ingen betydning for andre enn personen selv. Derfor bør et tilsynelatende allminnelig menneske man har brukt god tid på å bli kjent med få lov å være nettopp det, inntil det motsatte evt. kommer for en dag. Fremtiden kan ingen spå uansett hvilke opplysninger man har/ikke har om vedkommende.

Når man forteller det blir jo selvsagt en vurderingssak. Selvsagt legger man ikke det hele fram på første date, og man trekker gjerne frem det positive før det negative. Er du for tidlig kan du skremme bort (eller finne ut at det er helt okei, og kan slappe av), er du for sein kan du såre (eller finne ut at det også er helt okei, og at det ikke var noen grunn til å være urolig).

>> Eller man lar være å fortelle noe som helst, da personen man har valgt å satse på viser tydelige tegn på at alt er helt okei som det er, og begge får et avslappet godt forhold basert på nåtiden og hva som gjelder for nettopp de to :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...