Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg lett i alle tråder og på nett etter en passende kombinasjon for meg. Jeg har tidligere slitt med akne, men nå etter laserbehandlinger og kjemisk peel er huden mye bedre med kun en kvise i ny og ne. Huden er fet under, og tørr over. Det er som regel i kinnene og rundt hakeparti at kviser kommer. Pannen er helt fint. Jeg bruker nå Bioglycolic cleanser og er kjempe fornøyd.

Men nå vurderte jeg å gå til innkjøp av disse produktene:

Benzoyl Peroxide 5% til kvelden

C-esta serum til morgen

Bioclear lotion til morgen?

Transformation cream til kvelden

daily protectant spf 30 til morgen

Burde jeg ikke også hatt en dagkrem? Eller holder det med lotion og solkrem?

Og hva med masker?

Blir veldig takknemlig for svar.... Vet at mange sikkert er lei av oss som spør og ikke vet. Men jeg trenger skikkelig hjelp.. Så, vær så snill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har jeg lett i alle tråder og på nett etter en passende kombinasjon for meg. Jeg har tidligere slitt med akne, men nå etter laserbehandlinger og kjemisk peel er huden mye bedre med kun en kvise i ny og ne. Huden er fet under, og tørr over. Det er som regel i kinnene og rundt hakeparti at kviser kommer. Pannen er helt fint. Jeg bruker nå Bioglycolic cleanser og er kjempe fornøyd.

Men nå vurderte jeg å gå til innkjøp av disse produktene:

Benzoyl Peroxide 5% til kvelden

C-esta serum til morgen

Bioclear lotion til morgen?

Transformation cream til kvelden

daily protectant spf 30 til morgen

Burde jeg ikke også hatt en dagkrem? Eller holder det med lotion og solkrem?

Og hva med masker?

Blir veldig takknemlig for svar.... Vet at mange sikkert er lei av oss som spør og ikke vet. Men jeg trenger skikkelig hjelp.. Så, vær så snill?

Hei

Kan prøve å hjelpe deg litt :)

Jeg har brukt JM i ca. 2 mnd nå. Jeg har som deg fet underhud og tørr overhud. Får lett tilstoppede porer (sorte prikker og millier), samt småkviser av og til. Jeg bruker alle produktene du nevner, bortsett fra Benzoyl peroxide. Utifra det du skriver om huden din, tror jeg denne vil være for sterk og uttørkende. Du trenger ikke den om du bare får en kvise i ny og ne. Bioclear vil hjelpe deg nok med å forebygge urenheter, samt at den forebygger aldring, jevner ut huden etc. Jeg har selv Bioclear cream. Jeg bruker den nesten bare om kvelden. Om jeg skulle brukt den om dagen under make-up, og da med kremer/spf over, tror jeg lotion er bedre, om du har tendens til blank hud i alle fall.

Slik gjør jeg:

Morgen:

Rens med Bioglycolic

C-esta oil control serum

Transformation cream ved behov for mer fukt

Antioxidant spf 30

Kveld:

Rens med Bioglycolic

Bioclear

Tranformation cream over ved behov for mer fukt

Tror du skal kunne følge noenlunde tilsvarende program! Transf. cream gir fukt, denne kan brukes morgen og kveld, og du trenger ikke andre kremer i tillegg.

Ang. masker: jeg bruker Skin Zyme-masken ca. 3 ganger i uken. Lar den sitte på lenge, opptil en time. Synes den jevner ut, glatter og gir fukt.

Vær obs på at når du starter med disse produktene, vil du kunne flasse en del, samt muligvis oppleve oppblomstring av urenheter. dette skjedde med meg men har gitt seg nå. Ser ut som huden blir gradvis bedre og bedre! Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for bra svar! Dette ser kjempe bra ut!

Skrevet

Glemte å skrive at om du vil bruke Bioclear (lotion eller krem) også om dagen, legger du først C-esta serum (det vanlige eller Oil control) og lar det synke godt inn, deretter Bioclear. Deretter evt. Transf. Cream. Til slutt (alltid!) SPF.

:)

Gjest Jåla
Skrevet

Det er allerede gitt gode svar her, men vil bare si at bioclear lotion/ cream kan brukes både morgen og kveld. Jeg bruker bioclear cream morgen og kveld, og transformation cream ved behov (sjeldent). Jeg har normal/fet hud og liker kremkonsistensen godt, føler ikke at huden blir fet, men jeg bruker også alltid mineralfoundation som matter ned huden. Mulig jeg vil prøve lotion neste gang.

Skrevet

Tusen takk for veldig bra svar!

Så, det er egentlig ikke noe forskjell på Bioclear lotion og Bioclear cream annet enn konsistensen? Nå har jeg bestilt masse produkter fra ebay og gleder meg til å begynne å behandle huden med riktig produkter! Men jeg ser stadig vekk at Factor-A plus lotion er noe som anbefales til mange med forskjellige hudproblemer. Er det noe for meg, eller blir det for masse?

Og er det noen av dere som har noe erfaring med syreproduktene fra www.skinlaboratory.com ? Jeg fikk beskjed fra klinikken jeg var på at jeg mest sannsynligvis ville trenge en kjemisk peel til, men det er jo så dyrt.. Så, hvis jeg heller kan gjøre det på egenhånd nå som jeg vet at huden tåler det er jo det mye bedre :)

Skrevet

Har selv bare prøvd Bioclear cream, men så vidt jeg vet er det konsistensen som er forskjellig, ja. Lotion anbefales for en fetere hudtype. Jeg har blandingshud (noe fet i t-sonen), men tror lotion ville blitt litt "tørt" for meg, da måtte jeg brukt mer fuktighetskrem over enn jeg gjør i dag.

Når det gjelder Factor A: Denne gjør mye av det samme som Bioclear i forhold til urenheter, forebygging av aldring og bedring av hudstrukturen. Men, utifra det jeg har lest om andres erfaringer, kan Factor A kanskje hjelpe mer på porer etc. Jeg har selv litt store porer pluss et par veldig små arr, så vurderer derfor denne i tillegg til Bioclear. Tenkte da på Factor A Plus Cream. Factor A (plus cream/lotion skal brukes kun kveld i starten, og ikke hver kveld (hvis du ser på www.skin-etc.com, finner du detaljert "instruks"!) Da er det en mulighet å bruke Bioclear/Factor A annenhver kveld, evt etterhvert Factor A om kvelden og Bioclear om dagen. Vet at noen bruker dem oppå hverandre om kvelden, men noen mener dette er litt smør på flesk, dessuten kan det være litt vel mye å tolerere for huden..

Har ikke prøvd peel fra Skin laboratory, men vet flere her inne gjør det. Har inntrykk av at det er bra produkter. På nettsiden står det ganske utførlig info. Vurderer selv, men da først til høsten, tenker jeg! :)

Gjest *lucky*
Skrevet

Aberela på resept fra lege fungerer på samme måte som factor a produktene. Eller dvs aberela tilfører ikke fukt som antagelig factor a kremen gjør men har virkestoffet tretinoin som har samme funksjon som factor a produktene.

Litt aberela og en god fuktkrem på kvelden er min reddning mot urenheter akkurat nå.

Gjest *lucky*
Skrevet

Glycolpeelen fra Skinlaboratory fungerer utmerket!

Skrevet
Aberela på resept fra lege fungerer på samme måte som factor a produktene. Eller dvs aberela tilfører ikke fukt som antagelig factor a kremen gjør men har virkestoffet tretinoin som har samme funksjon som factor a produktene.

Litt aberela og en god fuktkrem på kvelden er min reddning mot urenheter akkurat nå.

Lucky, punktbehandler du med Aberela? Bruker du den sammen med produkter (syre/retinol) fra Marini eller annen medisink hudpleie? Jeg har selv lurt på om jeg i tillegg til det jeg har fra JM nå, skal starte med enten Factor A, evt. Aberela/Finacea/Skinoren etc. Jeg får ikke så mange kviser, det største problemet er tilstoppede porer.. Tenker på at det er dumt å begynne med tretinoin nå, siden det går mot lysere tider..

Gjest *lucky*
Skrevet
Lucky, punktbehandler du med Aberela? Bruker du den sammen med produkter (syre/retinol) fra Marini eller annen medisink hudpleie? Jeg har selv lurt på om jeg i tillegg til det jeg har fra JM nå, skal starte med enten Factor A, evt. Aberela/Finacea/Skinoren etc. Jeg får ikke så mange kviser, det største problemet er tilstoppede porer.. Tenker på at det er dumt å begynne med tretinoin nå, siden det går mot lysere tider..

Jeg bruker det i hele ansiktet. Kun på kvelden med fuktkrem over. Også bruker jeg bioclear lotion og c serum +div på dagtid.

Søk på nettet og les litt om aberela, for meg virker det som at dette er det beste mot tette poerer og urenheter visst en bruker det fornuftig. Gradvis tillvenning, mye fukt og høy faktorkrem og så klart ingen soling.

Vurderer å bytte til et serum fra MD til sommeren. Mange skryter av det så jeg må prøve! Renewal serum et eller annet:)

Skrevet

Continuous Renewal serum :) Har hørt om det. Inneholder glykolsyre, så vet ikke om det er noe bedre om sommeren.. Hmm. Har lest en del om Aberela allerede. Er litt skeptisk til å begynne med det nå, fordi det gjør huden tynnere og mer lysømfindtlig. Bruker jo høy spf hver dag, men til sommeren blir det nok bittelitt soling :fy_fy:

Leste at Finacea/Skinoren ikke skal gjøre huden mer lysømfindtlig, så tenkte på å kutte Bioclear og heller gå for en slik krem om natten. Må ha ett eller annet som hjelper på de evinnelige tilstopningene mine...! Evt Night Zyme fra Marini, men vet ikke om det vil være nok.

Ikke meningen å kuppe tråden med mine funderinger her, men kan kanskje være interessant for TS også :)

Skrevet

Takk for tips :) Har lest om den selv, bl.a på det forumet du nevner. Da må det visst spares litt først... Har lyst på jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...