Gjest Cruella Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Flere enn meg som er 110% fan av denne fantastiske "triologien"?? Har nettopp begynt på boka for n'te gang, og ler meg skakk. Hva er deres favotittscene?
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #2 Skrevet 8. juli 2003 Det er så mange!!!!! Synes triologien i sin helhet er strålende! =) Kos deg, igjen! =)
Tusenfryd Skrevet 8. juli 2003 #3 Skrevet 8. juli 2003 Trilogi? Jeg har en diger sak med fire bøker i - minst! Jeg har lest nesten de tre første. Måtte det da jeg ble sammen med min mann. Måtte le litt også, og forklare ha jeg lo av. Så lo vi sammen. Velvel - han gjorde mye for å sjekke opp meg også..
Gjest Cruella Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Det er 5 bøker, men kalles triologi. Muligens fordi det først kom tre bøker.
Felicia Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 Er det ikke seks bøker nå da? Den siste boka som kom ut rett etter at Douglas Adams døde. "Salmon of doubt" tror jeg den heter - er ikke det nummer seks?? Jeg er nesten helt sikker på at jeg har lest fem og jeg har ikke lest "Salmon..." *Forvirret*
Gjest Cruella Skrevet 8. juli 2003 #6 Skrevet 8. juli 2003 Den siste som kom ut er ikke skrevet direkte av Douglas Adams. Det er samlede notater fra D. Adams, som er satt sammen av en annen forfatter. Man håpet at det skulle være noe likt Hitchhiker'n, men det er det ikke, dessverre... :cry:
Gjest Luna Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Er kjempefan. Men ikke av den norske utgaven, originalspråket er alltid best, etter min mening. Min favoritt er Marvin. "I've got a brain the size of a planet, and you ask me to open a door?" Stakkars. Slartibartfast er også en av yndlingene--bare se på det navnet! *manisk latter* Det, og det faktum at han lagde Norge, selvfølgelig. :D
Ingeborg Skrevet 10. juli 2003 #8 Skrevet 10. juli 2003 Jeg er også superfan av Marvin. Han er helt sjef! Og scenen der Arthur Dent lærer å fly... genialt! For uinnvidde: Kunsten er å kaste seg så hardt mot bakken som mulig - og bomme!
Milo Minderbinder Skrevet 10. juli 2003 #9 Skrevet 10. juli 2003 "this must be thursday. I never quite could get the hang of thursdays" Han har skrevet en del andre bøker også, og de er alle like bra, synes jeg. Salmon of doubt....vel......det er en del fint i den også, men den bør ikke være førstevalget. Meaning of liff, og The deeper meaning of liff....er ganske enkelt fantastiske. Milo
Felicia Skrevet 10. juli 2003 #10 Skrevet 10. juli 2003 Hans bøker om Dirk Gently er også verd å sjekke ut. De er (utrolig nok) mer surrealistiske enn "Hitchhikers", men jeg lo godt da jeg leste de husker jeg... Melder meg forresten også inn i Marvin Fan-klubben "I'm feeling very depressed"
Crazee Skrevet 10. juli 2003 #11 Skrevet 10. juli 2003 Hadde ein gong eit program som gav meg ulike sitat frå bøkene, tv- og radioserien. har det vel forsåvidt enno, ein plass... Og elles så er "Last chance to see" ei fin bok, òg.
VesleBråka Skrevet 12. juli 2003 #13 Skrevet 12. juli 2003 Kommer ikke på noen sitater, så nå er det på tide å lese den omigjen! Unngikk den i mange år, trodde det var sånn star wars type sci-fi, da jeg kjøpte den og begynte å lese holdt jeg på å le meg ihjel. Det er en av de beste bøkene jeg har, og jeg kommer til å lese den om- og om- og om igjen Største overraskelsen var nok da slartibartfast snakket om da han designet Norge. Litt Norge-fan, så alltid gledelig å finne Norge i uventede sammenhenger.
Melian Skrevet 17. juli 2003 #15 Skrevet 17. juli 2003 Nå skal jeg snart ut på verandaen for å glemme og lande..
Pip Skrevet 22. juli 2003 #16 Skrevet 22. juli 2003 Så gøy! Lenge siden jeg har tenkt på Hitchhiker'n nå! Åh, så artig! (Må forresten få si at den bør leses på engelsk! Man mister mye i den norske versjonen, syns jeg...) Da jeg så spørsmålet, kom jeg umiddelbart på Artur Dents opplæring i å fly - skjellsettende! :D Tror snart jeg skal ta fram guiden igjen jeg, gitt!
Gjest Helenius Skrevet 22. juli 2003 #17 Skrevet 22. juli 2003 Det morsomste? Forfatterens lek med språket, selvfølgelig! For eksempel Jynnan Tonnyx i ulike varianter... Og planeten "France", som ikke hadde noen sammenheng med landet Frankrike, men som het det fordi at på planetens språk betydde "France" tilfeldigvis "liten, flat og lysebrun"...
Dødspingvinen Skrevet 22. juli 2003 #18 Skrevet 22. juli 2003 Har naturligvis lest alle bøkene i serien!!!! Men forfatteren (er det George Adams eller tar jeg grusomt feil?) har også krivd utrolig mange andre morsomme bøker. Og i en del av dem, er Tor med Hammeren en av "aktørene". Det er utrolig bra!!
Catzy Skrevet 23. juli 2003 #20 Skrevet 23. juli 2003 Har bare lest en av Dirk Gently-bøkene, "The Long, Dark Teatime of the Soul", og vet at jeg vil lese flere. ¨ Hitchhikerbøkene er også konge. Skulle gjerne hørt hørespillet, men får aldri tid. "The space ships hung in the air like bricks don't." Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå