Gå til innhold

Rengjøringsmiddel til oppvaskmaskin

Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Hver gang jeg er i Sverige kjøper jeg rengjøringsmiddel til oppvaskmaskina. (finnes både som flytende og pulver)

Nå er det imidlertid en stund til vi skal dit igjen, og oppvaskmaskina trenger en rens!

Noen som vet om man kan få tak i dette, og i såfall hvor? Bor i Oslo.

Takker!

Jamila-med snart ekkel oppvaskmaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har kjøpt et slikt pulver man skulle ha i maskinen og kjøre ei vask. Tror jeg kjøpte det på Obs, men det er en stund siden. Mener å huske at det lå en liten pose i en pappeske. I min ikke veldig møkkete maskin holdt dette til to ganger.

Vil anta at du finner dette i rengjøringshyllene i alle større dagligvarebutikker, evt. butikker som selger oppvaskmaskiner eller butikker á la Jernia.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det på mega i går. En flaske som skulle settes oppned i bestikkskuffen. Det ble så bra så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går like bra å bare tømme i en pose med sitronsyre (fås på dagligvareforretningen side om side med natronen). Det bleker og renser så flott så :D

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at jeg aldri har hørt om et rensemiddel for oppvaskmaskina engang.... :oops:

Den vasker seg jo hver gang, så hva er det egentlig som blir reinere med rensemiddel?

Er jeg en gris som ikke gjør sånt? Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ihvertfall IKKE som min venninde gjorde. Hun fikk for seg at hun skulle "vaske" oppvaskmaskinen......... og helte inni Zalo.

Resultatet var at omtrent hele kjøkkenet ble skumlagt og maskinen gulpet Zalo i flere dager etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om de som vasker oppvaskmaskinen med skuremiddel og tannbørste også... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Mega hadde det--takk Marianne! :D

Neste gang skal jeg nok prøve sitronsyre-trikset, men ingen av butikkene jeg var i hadde det :evil:

...og neida, du er nok ikke rar selv om du ikke har hørt om dette. Vi har hardt vann og gamle rør i heimen, slik at det blir kalksamlinger og fettet i maskina løser seg ikke alltid opp. Så i denne leiligheten er dette et "must", der vi bodde før var det helt unødvendig.

Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...