Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dalieo
Skrevet

Jeg har veldig sensitiv hud som ikke tåler noen ting. De fleste produkter svir ved påføring, og gjør huden min rød. I tillegg dukker det opp tørre partier her og der. Men samtidig kan den være litt fet, for hvis jeg ikke bruker rens kan den bli litt fettete og uren. Vet ikke helt hvilken hudtype jeg har, men irriterende er den i hvertfall.

Er vanligvis ikke plaget med kviser, men nå i det siste har jeg fått et par flotte i pannen og på haken. Bestemte meg derfor for å prøve i.d bare minerals foundation, men det gjorde bare huden verre. Nå er den enda mer rød og uren.

Jeg har en rens jeg er veldig fornøyd med, men dagkrem er litt verre. Har enda ikke funnet en perfekt; en som hjelper mot uren hud, gjør den mindre rød, tørker den litt ut men samtidig fukter mye.

Noen som har litt peiling og vet om en kjempegod dagkrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd kremer fra Matis? Jeg har både en mor og en tante med ekstremt sensitiv hud og de reagerer på omtrent alt, inkludert Decléor og andre gode merker. De kommer begge unna med å bruke Delicate serien til Matis. Les omtale av den ene her. Du bør finne ut om hva slags hudtype du har siden SOS nutrition er beregnet til tørr hud. Har du ikke tørr hud kan du velge Decliate Moisturizing Cream, denne bruker jeg selv og er storfornøyd!

Generelt sett er Matis en av merkene som virkelig kan sensitiv hud.

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg har sensitiv tørr hud og er fornøgd med Clinique Comfort on call. Parfymefri og mild.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har samme problem som deg, og jeg lette lenge før jeg fant noe som funker.

Jeg bruker Cosmica dagkrem for normal/blandet hud. Den er parfymefri og fåes kjøpt på apoteket.

:)

Skrevet
Jeg har samme problem som deg, og jeg lette lenge før jeg fant noe som funker.

Samme her. Og den jeg til slutt fant som fungerte var Dermalogica sin Active Moist. Alle andre svir eller gjør at det blir for fettete, inkludert I.D. og md.

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)
Jeg bruker Cosmica dagkrem for normal/blandet hud. Den er parfymefri og fåes kjøpt på apoteket.

Eg har prøvd den for tørr hud, og eg reagerte sjølv om den er parfymefri.

Nokon som veit kva stoff man reagerer på eigentleg?

Endret av Cipheria
Skrevet

Creme de Soin fra A-Derma var veldig fin på min sensitive hud.

Den svir absolutt ikke, og gir mye fukt.

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet

Jeg bruker produkter fra Dr Kadir exclusive organic care. Gir masse fuktighet til min hypersensitive hud. :lillesky:

Gjest Gjest
Skrevet
Eg har prøvd den for tørr hud, og eg reagerte sjølv om den er parfymefri.

Nokon som veit kva stoff man reagerer på eigentleg?

Noter opp alt på innholdslisten i alle kremer du har reagert på, og se om du finner fellesnevnere.

Prøv og med renest mulige kremer (for å gjøre elimineringen lettere), Aubrey organics kan være grei.

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å bruke Vichy, og kan anbefale denne serien :) Er også plaget av veldig sensitiv hud, men etter at jeg begynte med dagkremen deres virker det som om huden min har "roet seg" ned..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...