Lanista Skrevet 12. mars 2009 #1 Del Skrevet 12. mars 2009 Finner ingen fornuftig informasjon når jeg "googler." Så jeg spør her:) Hvor tidlig kan en liten rakker få lov å få sitt første skateboard? Han er nå fem og maser mye på meg. Tydeligvis nokså hekta. Sikkert også bare for en periode. Mor er fryktelig engstelig. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor tidlig jeg kan la han få lov å prøve seg på skateboard? Han er allerede i gang med alpint og har blitt god når det gjelder balanse. Når det gjelder skateboard snakker hun om mange år frem. Jeg er usikker på om det er nødvendig. Synspunkter? Erfaring? Tusen takk:) Far til femåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mars 2009 #2 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en sønn som skater, og jeg må si at jeg syns 5 år er for tidlig. En 5-åring har enda ikke utviklet særlig god balanse, koordinasjon og kroppskontroll. Skating er jo en risikosport, hvor man kan skade seg temmelig alvorlig hvis en er skikkelig uheldig. Tror nok jeg ville ventet til han er 7-8 år i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanista Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har en sønn som skater, og jeg må si at jeg syns 5 år er for tidlig. En 5-åring har enda ikke utviklet særlig god balanse, koordinasjon og kroppskontroll. Skating er jo en risikosport, hvor man kan skade seg temmelig alvorlig hvis en er skikkelig uheldig. Tror nok jeg ville ventet til han er 7-8 år i hvert fall. Takk for svaret. Det ville i så fall ha vært under oppsyn av meg og med hjelm, knebeskyttere osv. Men du har kanskje rett når det gjelder koordinasjon. Tross alt bedre å tryne i myk snø enn på sommerasfalt:) Jeg får se:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BBB Skrevet 13. mars 2009 #4 Del Skrevet 13. mars 2009 Skjønner ikke hva som er problemet med å la han prøve seg på det hvis han har lyst til det. Selv om han er liten, og ikke er ferdigutviklet helt med tanke på koordinasjon og balanse, så er jo ikke det noe hinder for at han skal kunne utvikle det på nettopp et brett? Glede over sport og aktivitet begynner jo ikke med å være så flink, la han leke med det, sitte på det prøve seg litt frem. Hvis han virker tent, så er det jo bare bra å støtte han synes jeg. Dessuten så tar jeg det som en selvfølge det med hjelm, og annet beskyttelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteB Skrevet 13. mars 2009 #5 Del Skrevet 13. mars 2009 Min sønn ble 6 år her om dagen.. han har masa om skateboard nå i 2 år.. Vi dro i en skateboardbutikk, og snakka med personalet.. 999 kroner kosta skateboardet! MYE penger for en leke som kanskje blir liggende etter 5 minutter.. Det endte med at butikkselgere`n snakka med Emil og fortalte litt... Han råda oss til å kjøpe et billig brett nå, og se om han kom til å mestre dette, uten å miste tålmodigheten fordi han ikke klarte... Så ga han masse råd, og Emil fikk 7 skateboardfilmer av han, som han kunne ta med hjem å titte på... Gutten ble helt i ekstase! Nå har han hatt "billigbrett" i noen dager, og han mestrer det SUPERT... :rødme: Utrolig hvor flink han er! Så jeg har lovet han ordentlig brett til sommer`n om han fortsetter med det her... Må nok bare bite i det sure eple gitt.... Og filmene han fikk... De surrer og går på dvd-spiller`n hele dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 13. mars 2009 #6 Del Skrevet 13. mars 2009 La ham skate!! Tantebarna mine begynte før de fylte året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 13. mars 2009 #7 Del Skrevet 13. mars 2009 Tantebarna mine begynte før de fylte året Seriøst? Jeg har litt vanskelig for å tro på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. mars 2009 #8 Del Skrevet 13. mars 2009 La ham skate!! Tantebarna mine begynte før de fylte året Yeah right.... For noen vidunderbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. mars 2009 #9 Del Skrevet 14. mars 2009 Skulle gjerne lagt inn bilder for å bevise, men de er ikke mine barn, så det er ikke min plass. Dere får tro på det eller ikke. (Og de er selvfølgelig verdens søteste vidunderbarn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 14. mars 2009 #10 Del Skrevet 14. mars 2009 Barn som ikke har fylt året, har som regel ikke begynt å gå engang. Så at de skater, får du meg ikke til å tro uansett. Men søte er de sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lise-Lotte_* Skrevet 14. mars 2009 #11 Del Skrevet 14. mars 2009 Barn som ikke har fylt året, har som regel ikke begynt å gå engang. Så at de skater, får du meg ikke til å tro uansett. Men søte er de sikkert. enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. mars 2009 #12 Del Skrevet 14. mars 2009 Barn som ikke har fylt året, har som regel ikke begynt å gå engang. Så at de skater, får du meg ikke til å tro uansett. Men søte er de sikkert. Tro hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 14. mars 2009 #13 Del Skrevet 14. mars 2009 Ja, vi tror akkurat hva vi vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå