Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Heisann Holder på å bli sjekka ut for hirsuitisme, noen som kjenner til denne lidelsen, viser seg at jeg muligens har insulinresistens. Da jeg har 25 for mye overvekt, så er jeg desperat etter å finne ut hva jeg kan spise. Glemte å spørre legen igår, (han burde vel sagt det selv) fikk kun beskjed om å kutte ut sukker, hvis det er noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan spise og hva jeg må unngå, så er jeg dem evig takknemlig. Kanskje noen som har denne lidelsen selv.??? Svar mottas med takk
Gjest Starya på jobb Skrevet 8. juli 2003 #2 Skrevet 8. juli 2003 Det kostholdet som Fedon Lindberg anbefaler er spesielt beregnet på folk med insulinresistens og/eller diabetes. Ta en tur på biblioteket og lån boka hans, du.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #3 Skrevet 8. juli 2003 Hei, jeg holdt på å utvikle insulinresistens og ble satt på følgende kur av legen min. Første to uker: kun frukt og grønnsaker, (ikke for mye banan) drikke mye vann evt. light brus og saft, fikk også lov å drikke te og kaffe uten sukker/melk, olje dressing var lov. Det var viktig å spise 4 faste måltider, og da kunne jeg spise så mye jeg ville. Etter to uker fikk jeg lov å spise kjøtt og egg. Nå har det gått fire uker og jeg er 10 kg lettere og det er ikke fare for at jeg utvikler insulinresistens dersom jeg ikke går opp igjen. På sikt blir det Fedon mat på meg og dermed holde meg borte fra karbohydrater. Jeg vil ikke anbefale deg å prøve denne kuren før du har snakket med din lege, det kan være grunner til at du f.eks ikke skal/bør gå på en så streng diett.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Tusen takk for informative svar, skal bare vente på resultatene på prøvene og så skal jeg nevne dietten for fastlegen min. Ha en fin sommer
Liza Skrevet 9. juli 2003 #5 Skrevet 9. juli 2003 om du spurte om hirutisme er det noe helt annet. det er "overproduksjon" av hår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå