Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en kontorjobb, men jeg vil ikke jobbe på et kontor mer. Føles så meningsløst, har konstant senebetennelse og kjeder meg egentlig på jobb. Så prøver jeg å finne meg noe annet jeg kunne tenke meg, men det var ikke så lett... Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det var jo et veldig diffust spørsmål....

Har du noe utdannelse?

Vil du ta udannelse?

Hvilket arbeidsoppgaver trives du med?

Hvilke arbeidsoppgaver har du drevet med?

Hva er du flink til?

Hvordan er arbeismarkedet der du bor?(eller er du flyttbar?)

...sånne ting kan jo være greit å vite litt om for å kunne svare deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en Informatikk-utdannelse. Kunne godt ha studert noe annet, men det måtte ikke blitt et langt studie. siden jeg har en utdannelse og studielån. Jeg bor i oslo, så er gode jobbmuligheter her. skal være <:)

jeg vet ikke helt hva jeg er flink til eller hva jeg trives med, det er her jeg sliter. Vil jobbe med noe som jeg ikke trenger å sitte på et kontor. Var ganske flink på skolen da, og er veldig arbeidssom.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bytter gjerne med deg! Du blir miljøterapeut og jeg setter meg inn på kontoret:)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bytter gjerne med deg! Du blir miljøterapeut og jeg setter meg inn på kontoret:)

Hva gjør du som er miljøterapeut og hvilken utdannelse har du?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva gjør du som er miljøterapeut og hvilken utdannelse har du?

en miljøterapeut kan være utdannet vernepleier, sosionom, sykepleier eller barnevernpedagog og jobber på institusjoner etc. og er med klientene i institusjonen, følger opp, tilrettelegger miljøet for at de kan skape endringer rundt sin situasjon +++ det nærmeste en kommer en kontor jobb her er rapportskriving og noen tverrfaglige møter;)

Gjest Gjest
Skrevet

OK, så du kan IT, du er flink og arbeidssom. Så langt alt vel. Men når du ikke vil sitte på et kontor, hva vil du da? Vil du heller sitte i en bil hele dagen, som omreisende selger? Vil du helst slutte og jobbe? Vil du kanskje helst flekse mellom å sitte på kontor og farte litt rundt? Det finnes jo fleksible løsninger så du kan jobbe hvor som helst (med trådløst nettverk, mail på mobil osv.). Kanskje du gjerne vil ha litt menneskekontakt i jobben din og reise ut til kunder/samarbeidspartnere? Du kan jo f.eks. jobbe med rekruttering til IT-yrker. Ta kontakt med noen rekrutteringsbyråer og forhør deg om mulighetene der. Da vil du ikke bare sitte på kontor, men også ha muligheten til å reise litt rundt, eller ta imot folk der du jobber og gjøre intervjuer o.l.

Eller vil du egentlig bare bort fra der du jobber nå? Jeg jobber selv på kontor, og merker at trivselen har veldig mye med hvem jeg jobber sammen med... ;-)

• 3 år senere...
Skrevet

Du kan ta ett år med pedagogikk så blir du lærer.

Anonym poster: 3f8fc2ab172e93cfd23763d62f863d42

Skrevet

Du kan ta ett år med pedagogikk så blir du lærer.

Anonym poster: 3f8fc2ab172e93cfd23763d62f863d42

Riktig så enkelt er det ikke. Man bør ha minst to undervisningsfag for å ta PPU.

Anonym poster: da5409070b4f1eb43e3cd2553cce5b1d

Skrevet

Jeg jobber også på kontor og syntes det er kjedelig. Litt grå hverdag liksom. Men sikkert bedre enn mye annet :) Man blir jo lei alle jobber. Jeg sitter i et åpent kontorlandskap og det blir litt for mye noen ganger. Å sitte så tett, man blir fort lei de rundt seg og de meg og. Pluss at det er konstant bakgrunnsstøy som gjør at jeg sliter med å konsentrere meg.

Jeg kunne tenke meg å jobbe med mennesker :) Som fysioterapeut eller noe slikt. Er det det du vil også? Jobbe med mennesker? Jeg savner kombinasjonen at man tenker og bruker kroppen, hvertfall litt av den. Istedefor å bare tenkte og konse hele dagen og bevege fingrene.

Anonym poster: 7829f7d4b4b8e6e4838673aee112be5c

Skrevet

Riktig så enkelt er det ikke. Man bør ha minst to undervisningsfag for å ta PPU.

Anonym poster: da5409070b4f1eb43e3cd2553cce5b1d

Det går fint med ett også! Men tviler på at IT kan brukes.

Anonym poster: 02f15161894fab92f430b9fd4178dfd8

Skrevet

Jeg bytter gjerne! Jobber for øyeblikket utendørs, og det er ikke alltid like festlig med 8 timer stående i 16 minus, det kan jeg skrive under på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...