Gå til innhold

3 år gutt skal STÅ og tisse...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lillegutt på 3 år 3 mnd har funnet ut at pappa står og tisser, nå vil han også det, og det blir det reneste hysteri hvis jeg prøver å få ham til å sitte :roll:

Hva har dere gjort? Latt barnet stå når han vil, eller lært han at "det er voksne menn" som står, og ikke barn?

Det blir jo litt søl, og jeg skulle ønske han kunne ventet med å være så stor gutt et par år til....hmmmm.

Er det like greit å "hoppe i det" og la han søle i vei, eller be han sitte en stund til?

PS: de større guttene i barnehagen står jo...det sa han og det stemmer nok!

TIPS?

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Lillegutt på 3 år 3 mnd har funnet ut at pappa står og tisser, nå vil han også det, og det blir det reneste hysteri hvis jeg prøver å få ham til å sitte :roll:

Hva har dere gjort? Latt barnet stå når han vil, eller lært han at "det er voksne menn" som står, og ikke barn?

Det blir jo litt søl, og jeg skulle ønske han kunne ventet med å være så stor gutt et par år til....hmmmm.

Er det like greit å "hoppe i det" og la han søle i vei, eller be han sitte en stund til?

PS: de større guttene i barnehagen står jo...det sa han og det stemmer nok!

TIPS?

Ja,hvor mange kvinner klager ikke på menn som ikke treffer skåla.....deres mor lærte de at de skal stå.

Jeg leste en plass, at det r best for menn å sitte, har noe med prostata å gjøre.

Og hvorfor står din mann å tisser da...

• Liker 3
Skrevet

Hva med at faren hans sitter og tisser en periode for å vise gutten at det også går an?

• Liker 7
Skrevet

Min 3-åring står. Hjemme står han på en liten krakk, og når han er hos besteforeldrene står han på tå...! ;) Om han skal sitte på do og tisse vil han ha buksene helt av, hvis vi bare trekker de ned er bena liksom så "samlet" at det blir helt problematisk for han. :ler: Så jeg synes det er mindre styr når han står jeg da. Dessuten veksler vi litt mellom potte og do, så om det kommer en dråpe tiss feil på doen er det liksom ikke noe verre enn om han tisser i potta som uansett må vaskes.

Kanskje du skal kjøpe sånne Jif våtservietter? Så kan du bare tørke av og kaste rett i søpla dersom det skulle komme en dråpe feil. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Han kan da vel sitte på do? Det kan vel mannen din også? Herrene her i huset sitter på do hjemme og på besøk, men på offentlige toaletter står de og tisser, og selvfølgelig ved vannlating utendørs. Uansett hvor godt man sikter, vil det komme dråper på doringen hvis man står og tisser. Så hvis sønnen din skal stå og tisse, må han i det minste løfte doringen og/eller vaske den (!) etter seg.

Men kanskje det er fint hvis det er pappaen som lærer gutten at hjemme sitter man på do?

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet
Han kan da vel sitte på do? Det kan vel mannen din også? Herrene her i huset sitter på do hjemme og på besøk, men på offentlige toaletter står de og tisser, og selvfølgelig ved vannlating utendørs. Uansett hvor godt man sikter, vil det komme dråper på doringen hvis man står og tisser. Så hvis sønnen din skal stå og tisse, må han i det minste løfte doringen og/eller vaske den (!) etter seg.

Men kanskje det er fint hvis det er pappaen som lærer gutten at hjemme sitter man på do?

Hvordan vet du hvordan herrene hos deg står / sitter ? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan vet du hvordan herrene hos deg står / sitter ? :)

OK, jeg er ikke med inn på offentlige toaletter, men særlig den ene synes det er ekkelt med fellesdo, så jeg regner med at i hvert fall han står der. Utendørs og hjemme ser jeg det :)

Gjest Trang_Inøtta
Skrevet

Selvfølgelig skal han stå.

Dere ødelegger ungene med sånt feministisk sludder, gutter som vokser opp nå for tiden er så feminiserte at de får store problemer i voksen alder.

Blant annet i forhold til kvinner, samlivsdelen på dette forumet er et sterkt bevis på det.

Hadde kona så mye som foreslått at jeg og sønnene våre skulle sitte og tisse hadde jeg tatt med ungene og dratt pronto.

Skrevet

Er det ikke egentlig bare å vise at far også kan sitte å tisse da?

Sålenge han tar så veldig etter faren så kan vel far sette seg på dosete å tisse, mens minstemann ser på!

Da lærer han at gutter kan både stå og sitte når dem skal tisse!

Skrevet

De fleste guttene i bhg står og tisser. Kanskje iblandt når en gutt har nettopp har sluttet med bleie så sitter han inntil videre. Visste ikke at gutter burde sitte? Hvorfor det?

Hilsen barnehageansatt

Skrevet

Lär honom att sikta och låt honom stå säger jag.

Vår son sölade BARA när han skulle försöka sitta och kissa, han skulle se vad som hände och då pekade snoppen upp och kisset strålade ut över golvet till hans stora förtjusning och mammas frustration.

Jag tycker inte han sölar nämnvärt när han står och ser inte problemet. Det är snarare praktiskt att han lär sig att stå och kissa utan att söla.

Skrevet
Selvfølgelig skal han stå.

Dere ødelegger ungene med sånt feministisk sludder, gutter som vokser opp nå for tiden er så feminiserte at de får store problemer i voksen alder.

Blant annet i forhold til kvinner, samlivsdelen på dette forumet er et sterkt bevis på det.

Feminisert av å sitte på do? Gjør du bommelibom også stående?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor i all verden skal menn sitte på do?? Rareste jeg har hørt.

La han stå, det skal han (forhåpentligvis) gjøre senere i livet også.

Gjest Faerie
Skrevet

Jeg for min del har aldri hørt om at menn sitter og tisser og mine smågutter sluttet å tisse sittende da de sluttet å bruke potta. La far sitte og tisse en stund for at gutten skal synes det er ok?

Unnskyld meg men jeg har aldri hørt sånt tull. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde kona så mye som foreslått at jeg og sønnene våre skulle sitte og tisse hadde jeg tatt med ungene og dratt pronto.

Ja her var prioriteringene på plass! :ironi:

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis mannen har sin egen do, kan han gjøre akkurat hva han vil der for min del, for eksempel stå på doringen med skitne skosåler. Men når jeg også må bruke samme do, er kravet at den er ren etter bruk. Hvordan han oppnår det, kan være det samme for meg. Han kan sitte og tisse, eller han kan løfte doringen, eller han kan vaske etter seg (når en væskestråle kommer fra en viss høyde, vil smådråper spre seg, bare sjekk selv med hageslangen). Men for en treåring er da vel det enkleste alternativet å ganske enkelt sette seg og passe på at tissen peker ned?

(Jeg protesterer forresten mot at det kalles feministisk sludder å sitte på do - i min familie var det bestefaren min som insisterte på at alle av hankjønn skulle sitte på do i hans hus.)

• Liker 6
Skrevet

Jøss, jeg ante ikke at man må stå og tisse hvis man har en maskulin identitet å ivareta.

• Liker 5
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Dette er det største tullet jeg har lest og et bevis på missforstått kvinnekamp. Menn STÅR og tisser - deal with it!

Skrevet

Kjenner flere menn som står og tisser (jeg vet det fordi debatten mht smågutter har kommet opp og da sier de det).

Imidlertid, kan man ikke lære gutten å tørke opp etter seg? Vår gutt på 2 er flink til å tørke opp når han søler diverse, da burde vel en på 3 år også klare det? Liek selvsagt som å vaske hendene mener jeg, og det mener heldigvis min mann også.

Gjest pastablasta
Skrevet

Gi han en krakk for faen!

VIL han stå og tisse, skal han få lov til det. Det er naturlig for oss (menn), så det er høl i huet å oppdra han til noe annet på det feltet av hensyn til litt søl.

Må legge til at jeg ofte sitter og tisser (!) nå i voksen alder, fordi det er mer hygienisk. SELV om jeg bare sto og tissa når jeg var mindre. Løpet er ikke lagt om man blir oppdratt til ditt eller datt i barndommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...