:-) anna Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Grr En av kattene mine (et år gammel) har plutselig bgynt å gjøre fra seg på ganggolvet. Den har gjort fra seg ute hele vinteren, men nåhar den plutselig fått for seg at ganggolvet er stedet der slikt skal gjøres. Har satt frem kasse med fin ren sand, men likevel bæsja den altså på golvet 20 cm foran kassa!! Blir helt tullerusk av dette her. Noen gode råd?
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Grr En av kattene mine (et år gammel) har plutselig bgynt å gjøre fra seg på ganggolvet. Den har gjort fra seg ute hele vinteren, men nåhar den plutselig fått for seg at ganggolvet er stedet der slikt skal gjøres. Har satt frem kasse med fin ren sand, men likevel bæsja den altså på golvet 20 cm foran kassa!! Blir helt tullerusk av dette her. Noen gode råd?
Gjest Gjest_Mir_* Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Har du forsoekt aa endre lokasjon paa doen? alsa bare flytte den til et annet sted for aa se om katten gaar der ? Har du gjort noen endringer i huset ? Tisser den i kassen, men ikke baesjer? Sjekket om den er syk, problemer med magen? Kan vaere flere ting.. jeg har hatt 2 katter som i lopet av livet oppforte seg slik... Jeg begynte aa kjope en annen kattesand, disse gjennomsiktige steinene, og da kuttet de ut aa gaa paa do paa gulvet.
Gjest Glør Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 - Sjekk om katten kan være syk. Urinveisinfeksjoner og andre ting kan gjøre at katten plutselig begynner å gjøre fra seg inne. - Er katten kastrert? Ukastrerte katter begynner gjerne å markere i ettårsalderen. - Har det vært noen endringer hjemmesituasjonen i det siste? Forandringer, stress osv kan også gjøre at katten gjør dette. Isåfall vil det gå over når ting stabiliserer seg. - Har du flere katter? Isåfall kan det være at den ikke vil gjøre fra seg i samme kasse som de andre. Da kan det hjelpe med en kasse til.
Avalon Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Det kan enten være fordi den er stresset eller misfornøyd med noe og derfor markerer den med å gå på do overalt. Min ene katt gjorde dette da vi flyttet og att på til adpoterte en katt til, det var veldig slitsomt. Men vi kunne ha katten ute også, så vi satte henne ut om nettene. Det tok tid men nå er hun som før, hun markerer ikke og sier i fra når hun må ut på do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå