Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg begynner virkelig å lure! I lang tid har jeg gått til en og samme frisør, men da jeg for to år siden flyttet ble det upraktisk. Jeg har et uproblematisk hår og frisyre, men har så innmari dårlige erfaringer med frisører. Det samme gjelder i grunnen frisørbesøk med barna mine, jeg vil anslå at de sånn ca halvparten av gangene er bra klippet, de andre gangene er det rett og slett gjort dårlig arbeid. Jeg har klaget to ganger, begge gangene fikk jeg en ny vurdering av en annen frisør som ristet stille på hodet og satte i gang redningsaksjon. Det er jo fint selvsagt, men det kjedelige er jo at når et hår først er "skamklipt" må det jo klippes enda kortere når det skal repareres på. (den ene gangen gjaldt dette meg, den andre gangen sønnen min) I går f.eks; jeg var med sønnen min til frisøren (han har litt halvlangt hår), og resultatet så greit ut. I da oppdaget jeg flere "tjafser" i nakken, altså hårtuster som er ca to cm lengre enn resten og som ikke er klippet. Jeg gidder ikke klage, det er jo en bagatell å fikse selv, men det er likevel innmari dårlig. Det er langt i fra første gangen det skjer og klippen kostet bortimot 400 kroner (og tok 15 minutter...) Jeg syntes det er hårreisende (no pun intended ). Selv har jeg funnet en frisør som er ok, dette etter anbefaling av kjente. Hun gjør bra arbeid, gjør som jeg ber om og kommer med innspill hvis jeg ber om det. Men er det virkelig slik at storparten av frisørene er udugelige? Er det meg som har for høye krav? Jeg kan i hvert fall si at jeg ikke forventer at de skal kunne trylle. Jeg forventer ikke at de skal kunne gjøre magiske ting med hverken mitt eller barnas klipp, men jeg forventer at de skal kunne gi meg en god klipp. Jeg bør da kunne forvente at hvis håret klippes opp så er det sånn ca noenlunde likt på begge sider? Jeg bør kunne forvente at fire cm er fire cm og ikke femten? Ikke oppklippet betyr ikke oppklippet - ikke at jeg vil ha noe som ligner på hockey.. Når barna er blitt klippet så skal det vel ikke være meningen at jeg må fikse det selv med kjøkkensaksen for at det ikke skal se ut som om det er meg med nettopp nevnte kjøkkensaks som har vært på ferde? Dessuten overpriser de produktene så vanvittig! Redken shampo og balsam koster hos frisøren "min" kr 535, jeg betaler 150 kroner for eksakt samme vare hos www.feelunique.com. Fortjenesten må være helt enorm. *frustrert*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå