Gå til innhold

Tror ikke min forlover vil være min forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hva gjør jeg om jeg mistenker at min forlover egentlig ikke har lyst til å være det, men svarte ja fordi hun ikke følte hun kunne si nei?

Jeg har enda ikke rpøvd kjole, men skal gifte meg i september så tiden er inne for å ta en tur.

Jeg har spurt henne et par ganger om vi skal titte på kjole, men noe kommer i veien for at hun kan stille hver gang jeg foreslår. Hun virker veldig distansert når venninner vi har felles ønsker å snakke om bryllupet mitt og hun er lite interessert i å høre om planene mine.

Jeg vil ikke si hun er sjalu for hun hadde et vakkert bryllup forrige sommer.

Kanskje det bare er meg, men føler hun ikke er så interessert i å hjelpe. Jeg har andre venninner som klør etter å hjelpe til, men jeg har alltid tenkt meg det er forbeholdt forlovere. Hadde jeg vært forlover ville jeg vært helt på styr etter å hjelpe til og planlegge. Er ikke dette en tid hvor brud og forlover skal ha det morsomt sammen?

Hva tror dere? Burde jeg ta det opp med henne? Hva gjør jeg eventuelt om hun sier hun ikke vil? SKal je bytte forlover 6 mnd før bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrangler
Skrevet

Kanskje du har andre forventlinger til hennes rolle enn det hun har? Eller for opptatt rett og slett.

Enkleste er vel å spørre henne...

Min forlover er ikke interessert i kjole etc. Men hun tar seg av blomster istede for det jobber hun med og "kan". Men jeg kjenner min forlover så godt at jeg visste på forhånd at dill&dall og kjoler etc er ikke hun intr.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje hun er dritt lei alt som har med bryllup å gjøre siden hun nettopp har giftet seg selv? I know the feeling..

bestill nå time til kjoleprøving du, så tar du med den som kan være med den dagen.

Skrevet (endret)

Bestill time og spør henne om hun har anledning til å være med eller om du "må" ta med noen andre. Trodde alle likte å gå i brudekjolebutikker, jeg :)

Håper hun er litt mer engasjert når du skal ha utdrikningslag, da... :O

Endret av Jade
Gjest Gjest_vilde_*
Skrevet

Haha, så du trodde at alle likte å gå i brudebutikker? ;P

Da er jeg i så tilfelle et kraftig unntak fra den regelen.

Jeg liker lite som har med bryllupsforberedelser å gjøre, men har selv vært både brud og forlover. Det var like slitsomt begge ganger egentlig, har lite med misunnelse eller andre rare grunner dere bridezillas finner på. Har selv mann og barn. Synes bare at det meste rundt bryllup og planlegging er uhorvelig kjedelig, og enda verre er det jo antageligvis dersom man er litt sånn i utgangspunktet, og bryllupen en gang ikke gjelder en selv. Kjoleprøving er for meg et stort gjesp.

Synes ikke man skal kreve at forloverne er like interessert i bryllupet som seg selv, dette kan bli slitsomt for begge parter. Dra og kjøp alene :)

Skrevet

Se på brudekjoler sammen med noen som har lyst til å se sammen med deg:D Det er mye kjekkere:) Selv om man er forlover betyr ikke at de skal være opptatt av bryllupet for den sags skyld....Hver sin interesse.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser det slik at man som forlover burte dele gleden og ha forståelse for spenningen man som brud har.

Hvis du mistenker at hennes manglende interesse for bryllup og forberedelser skyldes ulyst, tror jeg at jeg hadde spurt om dette på en saklig og uklandrende måte.

Det er en stor dag, en viktig handling. Syns man har rett til å glede seg og å ha en fortrolig og dele dette med, så hvis du syns din forlover ikke virker særlig engasjert, make a switch!

Syns forresten at det er litt pussig at hun ikke er mere "på" hvis det ikke er så lenge siden hun giftet seg selv... men men...

Gjest Gjest
Skrevet
Haha, så du trodde at alle likte å gå i brudebutikker? ;P

Da er jeg i så tilfelle et kraftig unntak fra den regelen.

Jeg liker lite som har med bryllupsforberedelser å gjøre, men har selv vært både brud og forlover. Det var like slitsomt begge ganger egentlig, har lite med misunnelse eller andre rare grunner dere bridezillas finner på. Har selv mann og barn. Synes bare at det meste rundt bryllup og planlegging er uhorvelig kjedelig, og enda verre er det jo antageligvis dersom man er litt sånn i utgangspunktet, og bryllupen en gang ikke gjelder en selv. Kjoleprøving er for meg et stort gjesp.

Synes ikke man skal kreve at forloverne er like interessert i bryllupet som seg selv, dette kan bli slitsomt for begge parter. Dra og kjøp alene :)

:roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Min forlover var veldig fraværende i planleggingsprosessen - spurte aldri hvordan det gikk med planleggingen, eller tok initiativ til bryllupssnakk på annen måte. Hadde noen venninner som var ivrige i å høre om planene, og var interesserte i å se på kjolen min, etc, men ikke hun. Da hun var på besøk nevnte jeg at jeg hadde kjolen hengende i skapet, nylig ankommet, men hun var ikke så interessert, og vi begynte å prate om noe annet...

Men hun arrangerte et koselig utdrikningslag (jeg hadde nesten tvilt på at det skulle bli noe, pga at bryllupet mitt nærmest ble et ikke-tema mellom oss)

På bryllupsdagen, utførte hun sine plikter med glans, hadde flott tale og jeg er kjempefornøyd med forloveren i ettertid.

Det jeg ville si med dette er bare at det er ikke alle som er klar over at det er mer og mer vanlig at forloverne hjelper med småting utenom selve utdrikningslaget og vielsen, men det trenger ikke bety at de ikke tar oppgaven sin alvorlig. :)

Gjest for gammel til dette.
Skrevet

Jeg er ikke vant til at forloverne skal være en så stor del av planleggingen og forberedelsene til bryllupet. Jeg har vært forlover to ganger for flere år siden og da ordnet brudeparene det meste selv med hjelp av familien, men jeg hjalp til med pynting av lokalet. Det var forøvrig ikke noe som ble forventet av meg men som de syntes var en hyggelig gest.

Jeg hadde nok takket nei til å være forlover i dagens bryllupssamfunn, har jo en del å gjøre i mitt eget liv også, Men det trenger ikke bety det samme som at jeg ikke bryr meg om vedkommendes brylup. Syns det er kjempehyggelig i brylluper jeg.

Skrevet (endret)
Det jeg ville si med dette er bare at det er ikke alle som er klar over at det er mer og mer vanlig at forloverne hjelper med småting utenom selve utdrikningslaget og vielsen, men det trenger ikke bety at de ikke tar oppgaven sin alvorlig. :)

Jeg var ikke klar over det. Det er vel sikkert individuelt? Jeg har bare regnet med at forlover skal være med på brudekjoleprøving, og arrangere utdrikningslag, være med til frisøren og være god støtte på selve dagen :)

Jeg og samboeren min har stått for all planleggingen selv. Forloveren min tilbød seg å hjelpe. Da ble jeg veldig positivt overrasket. Men det meste var egentlig ordnet av ting hun kunne ha hjulpet med :)

Det beste er nok å bli enige om hva en forlover skal gjøre før man forventer ting den andre gjerne ikke vet om at forventes.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg tror de fleste har for høye forhåpninger og ønsker om hvor mye en forlover skal delta. Som kommende brud vet jeg at en stor del av hverdagen min består av å planlegge bryllupet, men jeg forventer jo ikke overhode at noen av forloverene våre skal bruke like mye tid og energi på bryllupet vårt som meg og min kjære...

Da jeg kjøpte brudekjole kjørte samboeren min meg mens jeg var inne og prøvde på egen hånd. Før det hadde jeg hatt med både mamma og andre venninner for å prøve brudekjole. Jeg synes ikke min forlover er en dårlig forlover fordi hun ikke hadde tid for å se på brudekjole med med akkurat da. Jeg vet at hun kommer til å være der og støtte meg på selve dagen og det er det som er vitkigst for meg... :)

Men jeg liker forøvrig å sitte og pusle med slike ting selv... :) Og så er det jo mitt og min forlovedes bryllup. Ikke mitt og mine venniners eller forlovers sitt... Så sånn sett er det kanskje greiere at an prøver å involvere brudgommen litt mer :)

Gjest Gjest
Skrevet
Bestill time og spør henne om hun har anledning til å være med eller om du "må" ta med noen andre. Trodde alle likte å gå i brudekjolebutikker, jeg :)

Håper hun er litt mer engasjert når du skal ha utdrikningslag, da... :O

Jauda, jeg skal selv gifte meg og jeg gruer meg til å gå i brudekjolebutikker for å finne en kjole. Jeg var selv så heldig at jeg fikk være med ei venninne i fjor og jeg trodde jeg skulle dø av kjedsomhet, så nei, alle liker ikke det.

En forlovers oppgave er for øvrig ikke å planlegge bryllup og kjøpe kjole, så det kan virke som en del av dere forventer noe mer av en forlover enn det hun faktisk skal gjøre. Hvem har egentlig interesse av å planlegge bordkort og kjoler til et bryllup som ikke er sitt eget??

Gjest Gjest
Skrevet

Når man velger forlover så velger man vel en person som står seg nær. Selv valgte jeg min beste venninne til oppgaven, og jeg må si jeg hadde blitt forundret om hun ikke hadde vært det minste engasjert. Greit nok at forlover ikke har plikt til å være med på forberedelser, men syns det er rart at de ikke ønsker å hjelpe sin venninne med slikt. Har også vært forlover for min venninne i hennes bryllup og må si jeg syntes det var kjempekoselig å engasjere meg i hennes forberedelser. Stusser over tankegangen om at når det ikke er mitt eget bryllup så bryr jeg meg ikke om hverken kjole eller invitasjoner. Og vær så snill og ikke kom med standardreplikken om at sånne som meg som reagerer hvis venninner ikke bryr seg er bridezillaer...

Gjest Gjest
Skrevet
Når man velger forlover så velger man vel en person som står seg nær. Selv valgte jeg min beste venninne til oppgaven, og jeg må si jeg hadde blitt forundret om hun ikke hadde vært det minste engasjert. Greit nok at forlover ikke har plikt til å være med på forberedelser, men syns det er rart at de ikke ønsker å hjelpe sin venninne med slikt. Har også vært forlover for min venninne i hennes bryllup og må si jeg syntes det var kjempekoselig å engasjere meg i hennes forberedelser. Stusser over tankegangen om at når det ikke er mitt eget bryllup så bryr jeg meg ikke om hverken kjole eller invitasjoner. Og vær så snill og ikke kom med standardreplikken om at sånne som meg som reagerer hvis venninner ikke bryr seg er bridezillaer...

Signerer denne!

Plikt og plikt fru Blom. Syns det er naturlig at en god venninne eller en annen som står en nær, er noe engasjert. Og det er litt forskjell på å være med å prøve kjoler og å engasjere seg i papirkvaliteten på invitasjonene.

Gjest Wrangler
Skrevet

I mitt valg av forlover så la jeg absolutt ikke krav til at det var en "byllups engasjert" person.

Hun er min beste venninne og jeg kjenner henne gjennom gode og dårlige tider, samme gjør hun med meg. Jeg valgte henne fordi jeg vil dele dagen med henne, at hun er den som skriver under på forlovererklæringen, det var det viktige for meg.

Kjole, organisering, etc - det er det nok av andre å ta av.

Og sånn er det kanskje flere som tenker?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker egentlig ikke bryllup. Men da min gode venninne spurte meg om å være forlover sa jeg uansett ja med glede. Litt klisjeaktig så synes jeg det var litt ærefullt å bli spurt. Særlig siden hun har mange gode venner og venninner. Jeg bestemte meg tidlig for å engasjere meg i bryllupsplanene som best jeg kunne. Spurte selvsagt den kommende brud om hva hun forventet av meg. Hun hadde små forventninger pga at hun selvsagt kjenner til min mening om bryllup. Sa at jeg kunne delta så lite/mye jeg ville, men gjerne være der for henne på selve DAGEN. Tror hun har blitt veldig positivt overrasket. Jeg er mer med på planleggingen enn brudgommen (og han er veldig glad for dette..).

Vi har valgt innbydelser, bordpynt, fargetema, mat, kaker og mange flere detaljer som er viktige på den store dagen. Vi har brukt ettermiddager og lørdager til å tråle butikker på jakt etter den perfekte brudekjolen. Vi har funnet slør, sko, undertøy - ja alt bruden trenger. Det rare er at jeg synes det er kjempegøy, er oppriktig blitt interessert i alt som har med bryllup å gjøre. (er selvsagt derfor jeg befinner meg på bryllupsdelen av forumet) Planlegger nå utdrikkingslaget som skal stå om ca 2 måneder.

Synes det er en selvfølge at forloveren engasjerer seg i planleggingen dersom han/hun får lov. Som forlover kjenner man bruden godt og burde vite hva bruden forventer. Eller spørre. Til TS - jeg ville tatt med meg andre venninner på kjoleprøving. Morsommere med engasjerte venninner enn en uengasjert forlover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...