Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har prøvd avfarging?? jeg har mørke brunt hår nå, vil ha lysere, IKKE blondt, men honey eller sånn karamellaktig.

har tenkt til å ta avfarging, og farge det å¨nytt.

Hvordan avfarger jeg??

Trenger jeg to pakker til tykt litt langt hår??

Blir håret blondt når jeg har avfarget det??

Er avfarging det samme som å bleke håret??

beklager om jeg spør dumt ..

blir det bra resultat??

setter pris på tips

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
er det noen her som har prøvd avfarging?? jeg har mørke brunt hår nå, vil ha lysere, IKKE blondt, men honey eller sånn karamellaktig.

har tenkt til å ta avfarging, og farge det å¨nytt.

Hvordan avfarger jeg??

Trenger jeg to pakker til tykt litt langt hår??

Blir håret blondt når jeg har avfarget det??

Er avfarging det samme som å bleke håret??

beklager om jeg spør dumt ..

blir det bra resultat??

setter pris på tips

Bedre og avfarge hos frisør;) sliter mindre på håret. Gjør du det med butikkfarge kan det bli gult :/

Skrevet

hva avfarging hos frisør??

kan jeg ta avfarging hos friør, og farge selv hjemme??

Gjest Gjest_Ingrid-84_*
Skrevet

Ja du kan avfarge hos frisør og farge det selv hjemme :)

Skrevet
Ja du kan avfarge hos frisør og farge det selv hjemme :)

takk :) vet du hva det koster å avfarge hos frisør??

Gjest Gjest_Ingrid-84_*
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke hva det koster. Men det er nok ikke billig - leste en plass om ei som betalte 1800 kr og tre timer for å få det lyst. Du får forhøre deg med et par salonger :)

Skrevet

Jeg har avfarget håret mitt flere ganger fra en mørkebrun farge hjemme hos meg selv. Jeg bruker gjerne en helg eller en ferie da jeg tar det over tre dager for å skåne håret. Har langt tykt hår og bruker derfor to pakker. Avfarger først med en pakke første dagen. Har deretter i hårkur og pleier håret. Håret er nå ganske oransje i farge og platinablondt der hvor evnt ettervekst har vært. Neste dag bruker jeg siste pakken og har den i der hvor håret er oransje, for å bleke det ytterligere. Deretter har jeg i blåshampoo for å fjerne mest mulig av gulskjæret og en ny hårkur. Dagen etter farger jeg håret i den nyansen jeg vil ha.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Dette hadde jeg overlatt til frisøren. Ganske tøff behandling for håret. Jeg har selv gjort det da jeg er ganske mørk brun hår og håret var overrfarga og stygt. Satt i stolen i ca 3 timer før jeg var ferdig. Først var det avfarging som jeg tror tok nærmere en time. Håret var piss orange etter på. Så ble håret farga og stripa. Tok noen uker før håret var seg selv igjen. Ble litt pistret men det kom av kjemikaliene på avfargingen. Betalte ca 1800 for hele greia. Dyrt ja, men bra resultat.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg avfarget håret mitt hjemme før jul. Håret mitt var veldig mørkebrunt, nesten svart. Jeg kjøpte to pakker, og håret fikk en fin gyllen farge. Planen min var å farge det etterpå, men syns den gylne fargen var så fin, mye finere enn da jeg en gang bleket håret hos frisør...

Men jeg ser på de andres erfaringer at kanskje jeg bare var heldig (for håret mitt ble ikke slitt av behandlingen heller), så kanskje du skulle ta turen til frisør? Men mye billigere å gjøre hjemme selv hvertfall. Du må nesten bare være innstilt på at det "kan gå galt".

Kan jo også nevne at jeg ikke gjorde noe spesielt for å kure håret heller :o)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle farge håret mørkebrunt hjemme en gang, men da jeg ikke forstod bruksanvisningen på et annet språk endte jeg opp med en kullsort farge.

Etter ikke så lenge fikk jeg det avfarget ("cleansed") hos frisøren. 3 frisører gnikte på håret mitt over vasken i en time, men da hadde de kun fjernet den tilsatte hårfargen, mens min naturlig farge var lik seg!

Ble nesten skuffa da jeg innså at jeg hadde bestilt farging i samme slenge ( ville ha en litt lysere rødfarge), men kunne godt klart meg med min fine naturlige:)

Har også vært med på å hjemme-avfarge håret til en venninne, og det gikk fra knallrødt til orange til platinablondt. Ingen av delene var pene.

Moralen er: det er lettere å bare farge over, men da får man det ikke lysere. Men gå til frisør for å få det gjort!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

men hvis man har mørkt hår, kan man ta ut avfargingen tidligere så man får en lysbrun farge?

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg avfarget- og farget hos frisøren, betalte 4000kr… X_x  Hvorfor er det så sykt dyrt i forhold til dere andre? Haha, når dere sier "1800 kr, dyrt" så tenker "whaaat, 1800kr?? Jeg betaler jo 4000kr hver gang, whyy" FML!

AnonymBruker
Skrevet

Sånn bortsett fra at de andre postene i tråden er mange år gamle...?

Anonymous poster hash: 8cf44...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...