Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg skal lage panna cotta til dessert i morgen, men det hadde vært greit å ha den ferdig i forveien (joda, den skal jo uansett stå i kjøleskapet noen timer, men jeg har litt annet jeg skal gjøre i morgen). Går det helt fint, eller kan konsistensen bli rar?
Honesty Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Det burde gå helt greit; jeg har gjort det selv flere ganger.
venus_ Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Ja det går helt fint! Vil gi deg et tips til bedre panacotta: Varm opp kun 1/3 av fløten sammen med sukkeret, og når du har løst i gelantinen heller du i resten av fløten. Da får du den gode "fersk fløte"-smaken, også stivner den raskere
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Ja det går helt fint! Vil gi deg et tips til bedre panacotta: Varm opp kun 1/3 av fløten sammen med sukkeret, og når du har løst i gelantinen heller du i resten av fløten. Da får du den gode "fersk fløte"-smaken, også stivner den raskere Takk for svar, begge to, og for tipset
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Dumt spørsmål i siste liten: Man skraper ut vaniljefrøene, men skal man ha dem oppi fløte- og sukkerblandingen sammen med stanga..?
venus_ Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Dumt spørsmål i siste liten: Man skraper ut vaniljefrøene, men skal man ha dem oppi fløte- og sukkerblandingen sammen med stanga..? Jepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå