Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 tenker på kaloriene, bør jeg velge grovt ellr kneipbrød eller er det det samme?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Det er vel mindre nedbrytbar energi i grovt brød.
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Det er vel mindre nedbrytbar energi i grovt brød. hva vil det si?
venus_ Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Det er ikke så stor forskjell på kaloriene, men synes uansett du bør velge grovbrød fremfor kneip.
Gjest Gjest_cecilie_* Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 men veier grov mye mer enn kneip?
Chanel.No5 Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 men veier grov mye mer enn kneip? Om brødet inneholder de rette ingrediensene så skal det veie betydelig mer enn kneip brød, men se etter at det ikke bare er vann som gjør det tyngre. Om du er veldig opptatt av å spise det brødet med minst kalorier har det vært mange diskusjoner om akkurat dette emnet på forumet her før, så søk deg litt frem, da finner du nok masse info som svarer dine spørsmål =)
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Det er færre kalorier i kneip enn grovt brød.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Kan hende det er mindre kalorier i kneip, men du må jo spise dobbelt så mye for å bli mett! Da er det bedre å spise grovbrød som inneholder flere sunne næringsstoffer
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 kneip er nesten det samme som loff vil jeg påstå. nesten bare hvetemel, altså tomme karbohydrater. Ikke noe sunt i det hele tatt.. det er vanskelig å finne ordentlige grovbrød på butikken. sjekk hvilken ingrediens som står oppførst først, det er den det er mest av. desverre er det som regel mest hvetemel selv om brødet kaller seg for f.eks "grovrød-et-eller-annet". Fedon brød og grete roede, friskusbrødet er vel de beste alternativene, men også dyre. Man kan jo bake sitt eget brød også. Spis heller grove knekkebrød , havregryn osv istedet for brød. det er mitt beste råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå