Edie Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Trenger jeg å ha med meg noe dokumentasjon på hvor langt jeg er på vei f.eks.?
cogito Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Sannsynlegvis ikkje. Du får jo lov av flyselskapa å fly heilt til veke 36 i svangerskapet. Viss det er veldig synleg at du er gravid, med stor mage, kan det vere greitt å ta med seg helsekortet for å "bevise" kor langt du er på veg. Helsekortet er for øvrig lurt alltid å ha med seg!
NemoLinn Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Tror ikke du trenger annen dokumentasjon enn det helsekortet. utover det så er det ikke noe du trenger å opplyse om. Jeg hadde ikke orket det i hvertfall.
Edie Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 Ok, takk for svar! Hadde håpet jeg kunne slippe å ta med helsekortet også, men jeg får vel pakke det med da..
flickan Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har alltid med helsekorte på lengre reiser jeg, tilfelle det skjer noe. Kan jo ta med en kopi hvertfall. Jeg har en kopi liggende fast i jobbkofferten min.
Makin' it big Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Helsekortet skal man jo egentlig ha med seg til enhver tid da I tilfelle noe skulle skje, som at du blir påkjørt eller skulle få et illebefinnende, for da kan helsepersonell se at du er gravid og hvor langt du er, evt. problemer i svangerskapet.
flickan Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Helsekortet skal man jo egentlig ha med seg til enhver tid da I tilfelle noe skulle skje, som at du blir påkjørt eller skulle få et illebefinnende, for da kan helsepersonell se at du er gravid og hvor langt du er, evt. problemer i svangerskapet. Ja, men er det virkelig noen som går med det i veska til enhver tid? Jeg må innrømme at jeg ikke gjør det
Makin' it big Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Ja, men er det virkelig noen som går med det i veska til enhver tid? Jeg må innrømme at jeg ikke gjør det Jeg gjorde ikke det de første tre mnd eller så, men nå gjør jeg det
flickan Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Jeg kommer sikkert til å gjøre det etterhvert, men nå står det jo nesten ingenting der. Har bare vært på en kontroll, og blodprøveresultater og sånt er ikke fyllt ut.
Makin' it big Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Jeg kommer sikkert til å gjøre det etterhvert, men nå står det jo nesten ingenting der. Har bare vært på en kontroll, og blodprøveresultater og sånt er ikke fyllt ut. Ja, men jeg fikk vite at en av de viktigste grunnene var at ambulansepersonell skulle vite at man var gravid før det var uungåelig å se
Edie Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2009 Jeg går ikke med det i veska... Jeg hadde jo ikke engang tenkt å ha det med meg på tur... Får ta en kopi og ta med meg den. Vil ikke gå med originalen i alle fall, hva om det skulle bli borte, eller bli stjålet? Sikkert ikke noe krise uansett, men jeg pleier liksom å ha med meg minst mulig på reise. Har kun meg nødvendige kort og legger igjen nøkler og alt hjemme. Tenker derfor at jeg vil ha med meg minst mulig av verdipapirer også.. Men, da skal jeg i alle fall ta det med meg på tur neste helg!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. mars 2009 #12 Skrevet 14. mars 2009 Ja, men er det virkelig noen som går med det i veska til enhver tid? Jeg må innrømme at jeg ikke gjør det Jeg gjør ikke det. Og har tre uker til termin
ViljaH Skrevet 14. mars 2009 #13 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tror ikke du trenger noe spesiell dokumentasjon for flyselskapet sin skyld. Jeg var ute og fløy igår, er 18+4, og hadde ikke med noe. Nå har ikke jeg så stor mage heller da, så ingen problem. Selv om du er litt lengre enn meg, så ser du vel neppe høygravid ut, og ingen burde reagere.
Knøttet Skrevet 14. mars 2009 #14 Skrevet 14. mars 2009 Jeg fløy i uke 32, og hadde ganske stor mage. Alt de gjorde var å se på meg og spørre meg om hvor langt jeg var på vei, da jeg svarte spurte de ikke om dokumentasjon og jeg lurte på om de ville se den, men det trengte de ikke Tror det er forskjellig på hvor pirkete de er fra flyselskap til flyselskap, men er det 2-4 uker igjen til terminen må man ha med legeerklæring hos SAS iallfall Link. Dette tror jeg gjelder innenlandsreiser.
Edie Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. mars 2009 Jeg vil jo være i uke 21 når jeg reiser, så ser ikke akkurat høygravid ut. Satser på at det går bra jeg. Prøvde å lese litt på flyselskapets sider (Wizzair), og fant bare at de ikke lot gravide fly etter uke 34.
Knøttet Skrevet 14. mars 2009 #16 Skrevet 14. mars 2009 Jeg vil jo være i uke 21 når jeg reiser, så ser ikke akkurat høygravid ut. Satser på at det går bra jeg. Prøvde å lese litt på flyselskapets sider (Wizzair), og fant bare at de ikke lot gravide fly etter uke 34. Det tror jeg ikke er noe problem overhode. Jeg fløy til utlandet i uke 21, og innenlands i uke 24 eller noe sånt, og det var ikke noe problem overhode på noen av turene, ingen som sa noe eller spurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå