Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samlet på glass i flere år, av sorten Blåklokke, det begynte vel med at jeg begynte å samle på blåklokke t-skjeene til konfirmasjonen min. Nå har jeg blitt samboer og begynt å samle på servise, Antarktis av Vebjørn Sand. Men de passer jo egentlig ikke sammen i det hele tatt. blir på en måte sommermotiv mot vintermotiv. Gjør dette noe? Kræsjer det helt?

Fant også ut her en dag at det finnes jo glass til serviset mitt, så er så i tvil om jeg skal rett og slett bytte ut glassene mine eller bare beholde de jeg har. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint servise!!

Mitt inntrykk er at du har en helhetlig stil, siden både glass og servise er inspirert av naturen. Det er en smakssak om man synes vinter og sommer kræsjer fordi de er motsetninger eller om de harmonerer fordi de begge er uttrykk for årstider og natur.

Servise og glass i samme serie synes jeg er kjedelig og upersonlig.

Skrevet

Dette blir jo bare smak og behag, selvsagt, men jeg syntes det kræsjet. Men nå har jeg mer nøytralt mønster både på vinglass og servise, så vi har jo helt forskjellig smak i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg må innrømma at jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt blåklokkeglassene om jeg hadde skullet bestemme meg nå, men min mormor har like og jeg syns alltid de var såååå fine da jeg var liten. Syns fortsatt de er fine, men siden vi endte opp med et såpass lite nøytralt servise (ja, var ganske lite gjennomtenkt, men gjort er gjort) så blir det kanskje litt mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...