Gå til innhold

Vår, sommer, høst eller vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

VÅR

For:

Ved fint vær blir det fine utebilder

Ikke for varmt, ikke for kaldt

Slipper tenke på jakke og skoskift

Mot:

Mange som gifter seg; sloss" om fotograf, lokaler, frisør, catering, utleiekjoler, vielsestid osv.

Ikke så stemningsfullt med stearinlys

SOMMER

For:

Deilig med sommervær

Kan ha jordbær i menyen *nam*

Deilig å kunne strkke litt på seg utendørs

Mot:

Kan fort bli for varmt

Kan bli mange "h&m-kjoler", type vanlige sommerkjoler

Folk synes det er "litt for behagelig" ute, røykepausene trekker ut og folk blir sittende ute i røykegrupper meste av kvelden (av erfaring)

HØST

For:

Stemninen med stearinslys

Færre bryllup, enklere med ting som nevnt ovenfor

Mot:

Liker ikke så godt høstfarger, he he

Kan/ er oftest bløtt, rått, klissete regn

VINTER

For:

Kan ha fakler og stearinlys i bøttevis - masse stemning

Kan ha fargene jeg ønsker meg i bryllupet ( offwhite, gull og champagne)

Enkelt med div ting, pga færre bryllup

Kaaaan være heldig å få snø

Korte røykepauser :)

Mot:

Drittvær, regn, sørpe, klin

Jakke utenpå kjole

Skoskift, både for gjester og brud

Ikke så deilig å ta pauser ute

Hjelpe meg å fylle inn? Klarer ikke engang å bestemme oss for årstid vi....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener du med mange h&m sommerkjoler på sommeren?

Er du redd for at gjestene dine kommer i like (og ikke så dyre...) kjoler?

Vi giftet oss på forsommeren, og kunne ikke tenkt meg noe annerledes. Det var i juni, og de fleste hadde ikke begynt ferien sin ennå. Det duskregnet, men det var bare deilig at det ikke var 30 grader. Man kan aldri være sikker på været, uansett om det er sommer eller vinter.

Å ha bryllup midt i fellesferien kan bety at flere velger å takke nei pga ferie. Man bør enten velge tidlig eller sen sommer hvis sommeren er et alternativ. Mener jeg da...

Skrevet

Artikkel om problemet ;)

Sikkert ikke superhjelpsom, men... Personlig syns jeg mange av argumnetene deres er helt håpløse, særlig på "mot" siden, men det er kanskje for å fylle opp?

Skrevet

Ventet i grunn på begge kommentarene;)

Vel.. Jeg har vært i 3 bryllup i varme måneder. I alle tre bryllupa var det noen som hadde lik kjole. Skrev det kanskje litt klønete. For meg må gjestene gå i buksedress, hennes og mauritsdress eller hva de måtte ønske, men hvertfall de gjestene som hadde "felleskjoler" synes ikke det var dritgøy og i det ene bryllupet satt de til og med ved siden av hverandre! Jeppda ;)

Når det er sagt så synes jeg det er fint om man pyner seg litt ekstra når man skal i bryllup jeg, da, men det er min mening og den holder jeg for meg sel vi real life;)

Og til Mariajenta; Ja, noen av de er håpløse og du har helt rett.

Jeg har liksom en favoritt, men har ingen argumenter på hvorfor. Så tenkte jeg skulle få litt hjelp her til å vri tankegangen min:)

Skrevet
Og til Mariajenta; Ja, noen av de er håpløse og du har helt rett.

Jeg har liksom en favoritt, men har ingen argumenter på hvorfor. Så tenkte jeg skulle få litt hjelp her til å vri tankegangen min:)

Hvis du har en favoritt kan du jo bare velge den - trenger ikke noe argumenter på hvorfor hvis du føler det er rett :) Eller har din tilkommende en annen favoritt?

Skrevet

Nå har jo jeg valgt sommer så selvfølgelig heller jeg litt mot det (liker at det er varmt), men jeg stod mellom sommer og vinter... Jeg kompenserer jo med å mure med inne i festning hvor man allikevel kan bruke masse stearinlys og akkurat de fargene du nevner selv om det er sommer :)

Synes også vinteren er fin av akkurat de grunnene du ramser opp: romantisk med masse levende lys, bruk av flotte farger og at ting generelt sett er lettere å stelle i stand. Jeg synes heller ikke jakke nødvendigvis er et problem -det er jo så flott med disse brudekåpene med fluffy kant og muffe... Sukk...

Men det er vel egentlig sånn at hver årstid har sin sjarm :)

Skrevet

Jeg ville valgt vår (mai) eller høst (september). Mine to yndlingsmåneder.

Våren og høst har den fordelen at det ikke er for varmt ute, og at de fleste gjestene ikke har alt for mange planer. Bryllup i juni, juli og begynnelsen av august kan bety at noen av gjestene må legge om ferien sin pga bryllup.

Vi skal ha bryllup tidlig i september. Elsker at luften er klar og at kveldene begynner å bli litt mørkere. Vi skal ha høsttema, men fargene vi har valgt er fra lyngblomsten som er på sitt vakreste i september: Lilla (og grønt), hvitt og sølv. Da blir det altså ikke de tradisjonelle høstfargene, men inspirert av en tur på fjellet i fjor sen-august. Dessuten kan vi dekke opp med masse levende lys både inne og ute!

Ulempen er selvfølgelig at det kan være regn, men det kan det også være en hver dag ellers i løpet av året :-) Obs! Dette er min mening :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...