Gjest Gjest_sola_* Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 jeg skal ikke bli BLOnd.. jeg legger ut to bilder.. d første av cameron er ca sånn jeg er nå... å så legger jeg ut et par av sånn jeg vIL bli.. er som dette ca nå: http://badhairday.typepad.com/photos/uncat..._brown_hair.jpg vil bli: http://jewelryfromthestars.com/blog/wp-con...7/04/fergie.jpg http://thebeautybrains.com/wp-content/uplo...1207-fergie.jpg http://www.simpsonwatch.com/wp-content/upl...shlee-hair1.jpg noen som vet?? masse striper? må d avfarging å striper til??
Norbertine Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Da jeg gikk fra brunt hår til blond(ish) hadde jeg prøvd avfarging en gang tidligere, og bestemte meg for at jeg aldri skulle gjøre det igjen. Håret ble så utrolig slitt. For meg fungerte det kjempefint å stripe det gradvis lysere, så det tok to-tre frisørbesøk å få det så lyst som jeg ville ha det (men det var vel litt lysere enn du vil da). De du har avbildet her har jo også tydlig striper, så dette vil nok fungere strålende. Ta med bildene til frisør og forklar hva du vil, så har hun/han nok en god løsning.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 jeg skal ikke bli BLOnd.. jeg legger ut to bilder.. d første av cameron er ca sånn jeg er nå... å så legger jeg ut et par av sånn jeg vIL bli.. er som dette ca nå: http://badhairday.typepad.com/photos/uncat..._brown_hair.jpg vil bli: http://jewelryfromthestars.com/blog/wp-con...7/04/fergie.jpg http://thebeautybrains.com/wp-content/uplo...1207-fergie.jpg http://www.simpsonwatch.com/wp-content/upl...shlee-hair1.jpg noen som vet?? masse striper? må d avfarging å striper til?? det som er avbildet er striper.. be frisøren dra ut mest mulig striper ) ta med ett bilde også så får du nok ekakt som Fergie;)
LillAmalie Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 jeg har akkurat samme farge som det første, og vil bli som de andre bildene du ville. men jeg hadde tenkt å ta avfarging, også farge det . har aldri prøvd avfarging før. funker ikke det?? det er utrolig dyrt hos frisøren da
Gjest ts Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 vi må vel regne med og bruke 1500 kr ca.. hos frisør for å bli sånn som bildene.. men jeg tror nok at d holder å ta mange striper.. men vanskelig å si.. mulig de fåreslår avfarging men d sliter vistnok såh..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Jeg gjorde dette på egenhånd i dag og ble veldig fornøyd =) valgte depend stripe bleking for brunt hår. Jeg ville ha honning blondt hår som på bildene i denne tråden. Jeg satt 15-20 minutter er veldig fornøyd =))
Neytiri Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Til TS: Det du har ifra før er en veldig god basis for å opnå ønsket resultat. Det eg ville gjort som frisør er å legge foliestriper i hele håret med noe vi kaller en lysningspasta....det er en mellomting av farge og bleking....skader håret mindre en bleking, og blir en god honeyblond. Ho Fergie har tidelige striper og dette får du opnåd bedre med folie en det du gjør med hette. Avfarging er kun brukt til å gjøre hele håret lysere.....skal du ha spill i håret blir det en "waste og time" i min mening som frisør. Plus at håret blir veldig herpa av prosessen! lykke til
Gjest ts Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Til TS: Det du har ifra før er en veldig god basis for å opnå ønsket resultat. Det eg ville gjort som frisør er å legge foliestriper i hele håret med noe vi kaller en lysningspasta....det er en mellomting av farge og bleking....skader håret mindre en bleking, og blir en god honeyblond. Ho Fergie har tidelige striper og dette får du opnåd bedre med folie en det du gjør med hette. Avfarging er kun brukt til å gjøre hele håret lysere.....skal du ha spill i håret blir det en "waste og time" i min mening som frisør. Plus at håret blir veldig herpa av prosessen! lykke til Tusen takk for svar!! da skal jeg prøve å komme meg til frisøren å be om dette..
Gjest TS Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 jada dere!!!!!!!! da gikk jeg til frisøren igår.. viste bilder å alt mulig.. går ut derfra ca akk som jeg kom inn!! betalte 1900 kr!!!!! det går faen ikke ann å se forskjell engang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg ba om LYSEBRUNT med masse striper åååå viste bilder som sagt, flere stykker, på mobilen, men gikk FINT ann å se det!! kommer ut med fortsatt mørk til mellombrunt med suuuuuuuuper tynne striper, å jeg har ikke klagt enda, MEN jeg sa at jeg så jo for meg at det skulle bli lysere.. jeg viste jo tross alt bilder å alt. neij da var d plutselig for slitt til å kunne ta det noe lysere.. vi diskuterte jo alt dette før hun begynte!!!! dumme meg som bare smiler å er blid etterpå.. jeg tenker på å gå inn igjen imorra å si at jeg skal ha penger igjen.. jeg er så sykt skuffa. å sinna..
Gjest TS Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Til TS: Det du har ifra før er en veldig god basis for å opnå ønsket resultat. Det eg ville gjort som frisør er å legge foliestriper i hele håret med noe vi kaller en lysningspasta....det er en mellomting av farge og bleking....skader håret mindre en bleking, og blir en god honeyblond. Ho Fergie har tidelige striper og dette får du opnåd bedre med folie en det du gjør med hette. Avfarging er kun brukt til å gjøre hele håret lysere.....skal du ha spill i håret blir det en "waste og time" i min mening som frisør. Plus at håret blir veldig herpa av prosessen! lykke til ps, hun tenkte nok antagelig som deg!! for det var d hun brukte.. noe lysnings greier som ikek sliter så! jeg sa, blir d lyst nok da?? jada hun kunne bruke en enda høyere prosent på vannstoffet så ble det hvertfall bra nok. KAN IKKE SE DET ENGANG..! jeg må vel gå til en annen frisør å forklare hva som skjedde hos den frisøren (uten å nevnte navn) å spør om de kan klare å få det som bildene eller ikkke. jeg sitter ikke i 3 timer igjen for ingenting!! å betaler så mye.
Neytiri Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 ps, hun tenkte nok antagelig som deg!! for det var d hun brukte.. noe lysnings greier som ikek sliter så! jeg sa, blir d lyst nok da?? jada hun kunne bruke en enda høyere prosent på vannstoffet så ble det hvertfall bra nok. KAN IKKE SE DET ENGANG..! jeg må vel gå til en annen frisør å forklare hva som skjedde hos den frisøren (uten å nevnte navn) å spør om de kan klare å få det som bildene eller ikkke. jeg sitter ikke i 3 timer igjen for ingenting!! å betaler så mye. Uff dette var jo skuffendes da! Ja lysningspasta kan varieres med vannstoff prosenten men det er jo også avhengig av riktig virketid....høres ut som du ikke ble lys nok, og enten har blandingen vært for svak, eller ikke sittet lenge nok. Bruker storsett lysningspasta og ikke bleking, og den får eg veeeeeeldig lyst altså, så lenge folk ikke skal ha kritthvitt så bruker eg den. Men eg vil jo si at det er jo alltid godt hvis kunder er ikke fornøyde at dem sier ifra....bedre at vi kan rette opp feilen(få prøvd ikvertfall)....er jo det viktigste at DERE er fornøyde, det er tross alt DU som skal gå med det håper det ordner seg
Ritz Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 Altså, hvis du har betalt nesten 2000,- uten at det syns, så må du gå tilbake å klage, tror nok frisøren er interessert i å gjøre deg som kunde fornøyd.
Gjest TS Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 Uff dette var jo skuffendes da! Ja lysningspasta kan varieres med vannstoff prosenten men det er jo også avhengig av riktig virketid....høres ut som du ikke ble lys nok, og enten har blandingen vært for svak, eller ikke sittet lenge nok. Bruker storsett lysningspasta og ikke bleking, og den får eg veeeeeeldig lyst altså, så lenge folk ikke skal ha kritthvitt så bruker eg den. Men eg vil jo si at det er jo alltid godt hvis kunder er ikke fornøyde at dem sier ifra....bedre at vi kan rette opp feilen(få prøvd ikvertfall)....er jo det viktigste at DERE er fornøyde, det er tross alt DU som skal gå med det håper det ordner seg Altså, hvis du har betalt nesten 2000,- uten at det syns, så må du gå tilbake å klage, tror nok frisøren er interessert i å gjøre deg som kunde fornøyd. etter at jeg sa at det ikke ble så lyst som jeg ønska sa hun at hun ikke turte å la det virke lengre fordi håret mitt var så slitt, å det sa hun INGENting om før hun begynte å hun sa også at det sliter nesten ingenting påhåret med den.. å da syns jeg det er drøyt å si sånn i ettertid. hun har klippet av meg det mest slitte også så føler abvsolutt ikke håret mitt er veldig slitt nå, men hun vil nok si det om jeg går tilbake. at hun striper det gjerne med bleking eller noe men at de tar ingen ansvar dersom håret knekker av. har jo ikke akk lyst å sitte der igjen i 3 timer med sure blikk å sånn.. hun sa også at om jeg ville ha det lysere måtte hun stripa hele håret! HHALLO?? jeg viste jo bilder, av hvordan jeg ville ha det!!!!!!! til alle dere frisører der ute.. ikke vær så selvsikker når dere ikke vet hvordan dere skal gjøre det.. håret er såååå viktig for oss mennesker..det ødela Hele dagen min.. jeg hadde gått å venta å venta før jeg gikk til frisøren å endelig skulle jeg. å så kommer man ut med et sånn resultat... snufs... hun tok enooooormt tynne striper, hun tok mange men det håret hun stripa av var passeène så tynne liksom, så derfor også ble det så lite.. tror rett å slett jeg må stripe hele håret med tykkere striper å bleking.. noen dyktige frisører i oslo her?? si ifra..
Gjest TS Skrevet 2. april 2009 #15 Skrevet 2. april 2009 kan vi diskutere dette til mer..? plis..? jeg ønsker meg egentlig akkurat et resultat som nedenfor... http://img2.timeinc.net/instyle/images/200...ele_300X400.jpg MEN... foliestriper er kanskje ikke d beste?? hun er jo alltid mørkere på toppen, virker mer som de har "gredd inn" bleking for å få et mer naturlig lysnings resultat..? men at meg som forstatt er mørkbrun må lysne hele håret..? kanskje tilføre noe honningblondt?? hva slags farge mener dere gisele på bildet har??? å har gjort?
suzie Skrevet 2. april 2009 #16 Skrevet 2. april 2009 Hei, jeg har litt lysere hår enn deg i utgangspunktet, men ikke så mye. Har hatt akkurat den fargen du ønsker deg i et par år - litt sånn beach-blond. Frisøren min sier hun "farger håret lyst" - alstå ikke striper det, men sikkert denne lysningspastaen som er nevnt over her. Det blir kjempefint. Det legges i med folie. Hun sier dette skal sitte i til det slutter å virke (rundt 20 min). Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget. Jeg fikk en farge en gang som gjorde huden i ansiktet mitt helt gul! Gikk tilbake og hun farget hele håret på nytt uten at jeg betalte noe - ikke med et smil akkurat men likevel...
Gjest TS Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Hei, jeg har litt lysere hår enn deg i utgangspunktet, men ikke så mye. Har hatt akkurat den fargen du ønsker deg i et par år - litt sånn beach-blond. Frisøren min sier hun "farger håret lyst" - alstå ikke striper det, men sikkert denne lysningspastaen som er nevnt over her. Det blir kjempefint. Det legges i med folie. Hun sier dette skal sitte i til det slutter å virke (rundt 20 min). Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget. Jeg fikk en farge en gang som gjorde huden i ansiktet mitt helt gul! Gikk tilbake og hun farget hele håret på nytt uten at jeg betalte noe - ikke med et smil akkurat men likevel... men det blir for tynne striper med folie. var jo det hun brukte.. men jeg må nok farge HELE håret med denne lysningspastaen isåfall.. hun tok striper nå så beholdt mye av mitt mørke hår å da ble alt nesten like mørkt som jeg kom inn.. vurderer å bare gå til en annen frisør men forklare ORDentlig hva jeg vil ha.. hva kaller man hårfargen på bildet?? lysbrun? honey-blond? fins d frisører som "grer" inn farge istede for å stripe det da? hvor mye sliter denne lysningspastaen? må jo være bleking i siden det gjør håret lysere..?
Neytiri Skrevet 2. april 2009 #18 Skrevet 2. april 2009 etter at jeg sa at det ikke ble så lyst som jeg ønska sa hun at hun ikke turte å la det virke lengre fordi håret mitt var så slitt, å det sa hun INGENting om før hun begynte å hun sa også at det sliter nesten ingenting påhåret med den.. å da syns jeg det er drøyt å si sånn i ettertid. hun har klippet av meg det mest slitte også så føler abvsolutt ikke håret mitt er veldig slitt nå, men hun vil nok si det om jeg går tilbake. at hun striper det gjerne med bleking eller noe men at de tar ingen ansvar dersom håret knekker av. har jo ikke akk lyst å sitte der igjen i 3 timer med sure blikk å sånn.. hun sa også at om jeg ville ha det lysere måtte hun stripa hele håret! HHALLO?? jeg viste jo bilder, av hvordan jeg ville ha det!!!!!!! til alle dere frisører der ute.. ikke vær så selvsikker når dere ikke vet hvordan dere skal gjøre det.. håret er såååå viktig for oss mennesker..det ødela Hele dagen min.. jeg hadde gått å venta å venta før jeg gikk til frisøren å endelig skulle jeg. å så kommer man ut med et sånn resultat... snufs... hun tok enooooormt tynne striper, hun tok mange men det håret hun stripa av var passeène så tynne liksom, så derfor også ble det så lite.. tror rett å slett jeg må stripe hele håret med tykkere striper å bleking.. noen dyktige frisører i oslo her?? si ifra.. Ok.....først som eg har sagt før så tror eg at frisøren har misforstått.....eller rett og slett ikke er en dyktig frisør(vet ikke:s) Det er ikke riktig at frisøren sier at lysningspasten ikke sliter i det hele tatt....det eg sa til deg før du gikk til frisøren var at den sliter mindre en bleking. Frisøren har gjort feilen av å ikke forklare ka dere skulle gjøre før prosessen ble satt i gang.....og så deretter prøve å få deg til å forstå at håret ikke tåler mer Håret er nok ikke slitt, men herpa av kjemisk behandling...så det trenger nok å bygges opp igjen uansett... Men har eg misforstått....har du stripet hele håret eller ikke? Eg forstår akkurat ka du mener om at håret er viktig....er jo det for meg og, og er selv kresen på kem som rører det Feilen er nok også at hun har tatt veldig tynne striper på deg....du sa selv at du ville ha litt markerte men fortsatt naturlig....det er kanskje ikke alltid så lett, men man må finne en balanse....det er noe frisøren må kunne! men det blir for tynne striper med folie. var jo det hun brukte.. men jeg må nok farge HELE håret med denne lysningspastaen isåfall.. hun tok striper nå så beholdt mye av mitt mørke hår å da ble alt nesten like mørkt som jeg kom inn.. vurderer å bare gå til en annen frisør men forklare ORDentlig hva jeg vil ha.. hva kaller man hårfargen på bildet?? lysbrun? honey-blond? fins d frisører som "grer" inn farge istede for å stripe det da? hvor mye sliter denne lysningspastaen? må jo være bleking i siden det gjør håret lysere..? Striper med folie har ikke noe å si med tjukkelsen....det er jo frisøren som avgjør dette når h*n vever ut. Ja du kan gre inn farge, men dette kan bli flekkete noen ganger, man skal være forsiktig(frisøren altså) Lysningspasta er en blanding av en lysningsfarge og bleking....så ja det er bleking i den, men sliter gjerne mindre! Det sliter jo litt mer en vanlig farge, og mindre en bleking.....uansett er det en kjemisk behandling og vil alltid ta litt på håret! Eg ville kalt bildet av Giselle en god blanding av Gyldne "highlights" og "Lowlights", det betyr at hun har mer en en farge i håret...... Det eg hadde gjort til å opnå dette hadde eg enten tatt to forkjellige farger i foliepakker(hele håret)(gylden brun, og lysningspaste), eller så hadde eg farget håret i en god gylden basis farge, og stripet foliestriper oppå det(lysningspaste) Alt er jo avhengig av hvilket utgangspunkt man har!
Gjest TS Skrevet 3. april 2009 #19 Skrevet 3. april 2009 Ok.....først som eg har sagt før så tror eg at frisøren har misforstått.....eller rett og slett ikke er en dyktig frisør(vet ikke:s) Det er ikke riktig at frisøren sier at lysningspasten ikke sliter i det hele tatt....det eg sa til deg før du gikk til frisøren var at den sliter mindre en bleking. Frisøren har gjort feilen av å ikke forklare ka dere skulle gjøre før prosessen ble satt i gang.....og så deretter prøve å få deg til å forstå at håret ikke tåler mer Håret er nok ikke slitt, men herpa av kjemisk behandling...så det trenger nok å bygges opp igjen uansett... Men har eg misforstått....har du stripet hele håret eller ikke? Eg forstår akkurat ka du mener om at håret er viktig....er jo det for meg og, og er selv kresen på kem som rører det Feilen er nok også at hun har tatt veldig tynne striper på deg....du sa selv at du ville ha litt markerte men fortsatt naturlig....det er kanskje ikke alltid så lett, men man må finne en balanse....det er noe frisøren må kunne! Striper med folie har ikke noe å si med tjukkelsen....det er jo frisøren som avgjør dette når h*n vever ut. Ja du kan gre inn farge, men dette kan bli flekkete noen ganger, man skal være forsiktig(frisøren altså) Lysningspasta er en blanding av en lysningsfarge og bleking....så ja det er bleking i den, men sliter gjerne mindre! Det sliter jo litt mer en vanlig farge, og mindre en bleking.....uansett er det en kjemisk behandling og vil alltid ta litt på håret! Eg ville kalt bildet av Giselle en god blanding av Gyldne "highlights" og "Lowlights", det betyr at hun har mer en en farge i håret...... Det eg hadde gjort til å opnå dette hadde eg enten tatt to forkjellige farger i foliepakker(hele håret)(gylden brun, og lysningspaste), eller så hadde eg farget håret i en god gylden basis farge, og stripet foliestriper oppå det(lysningspaste) Alt er jo avhengig av hvilket utgangspunkt man har! tusen takk for svar nok en gang! jeg DIGger deg, du tar deg tid til å virkelig forklare å forstå hva jeg mener! hun har stripet hele håret mitt ja..så nå ser det ut som mørk/mellombrunt med masse kjeeeempe tynne gul/orange/lyse striper. hele veien.. jeg syns heller ikke d er så fint med striper helt opp har jeg funnet ut av.. er stygt når jeg har håret opp, ser unaturlig ut hvis du skjønner!? får liksom en bitteliten mørk kant rundt før stripene.. men når du sier foliepakker.. (hele håret) mener du da å bare dele håret på et vis å ta noe med en brunfarge å noe med lysningspasta? ikke striper liksom? er kanskje vanskelig å få en gylden brun farge på meg før alt håret er lysnet tror jeg... det går ikke det da? lysne alt, å så farge bunn og kanter å litt sånn med en gyldenbrun å resten med en veldig gylden lysere farge om ikke lysningspastaen har gitt det GYLdne resultatet? håper på raskt svar.. skal prøve å komme meg til frisøren igjen idag før påska..
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #20 Skrevet 3. april 2009 tusen takk for svar nok en gang! jeg DIGger deg, du tar deg tid til å virkelig forklare å forstå hva jeg mener! hun har stripet hele håret mitt ja..så nå ser det ut som mørk/mellombrunt med masse kjeeeempe tynne gul/orange/lyse striper. hele veien.. jeg syns heller ikke d er så fint med striper helt opp har jeg funnet ut av.. er stygt når jeg har håret opp, ser unaturlig ut hvis du skjønner!? får liksom en bitteliten mørk kant rundt før stripene.. men når du sier foliepakker.. (hele håret) mener du da å bare dele håret på et vis å ta noe med en brunfarge å noe med lysningspasta? ikke striper liksom? er kanskje vanskelig å få en gylden brun farge på meg før alt håret er lysnet tror jeg... det går ikke det da? lysne alt, å så farge bunn og kanter å litt sånn med en gyldenbrun å resten med en veldig gylden lysere farge om ikke lysningspastaen har gitt det GYLdne resultatet? håper på raskt svar.. skal prøve å komme meg til frisøren igjen idag før påska.. Gå til Adam og Eva. Var selv mørk brun, nå er jeg helt blond og det ser naturlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå