Gå til innhold

Dere som har bygget ang fliser i gang?

bygger

Anbefalte innlegg

heisann!!!

Vi har vært på byggemøte og jeg har alltid sett for meg fliser i gang.

Men kunne ikke det siden det ikke var i kjeller???

Synes det er så mange så har det...da svarte de da er det ikke av fagfolk....

Hva har dere igang..har ikke lyst og ha parkett blir så fort slitt

hm.....hjelp meg til alternativer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der må jo bare være tull... Vi har fliser i gangen og har ingen kjeller under oss - bor i sokkeletasje. det skulle være parkett i utgangspunktet, men vi emdret det til flis med varme under før det begynte å bygge. Det er mange som har gjort det her - og ingen har gjort noe selv før de overtok husene sine, altså det er fagfolk som har gjort det... hadde det vært parkett ville den sikkert vært stygg allerede med all den snøen vi har hatt i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Foreldrene mine har i hvert fall fått lagt fliser i gangen, med varmekabler - dette er gjort av fagfolk (byggmesteren er svært erfaren). Det er kjeller under. Naboen vår har også fliser i gangen, og kjeller under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og om det er fordi det ikke er kjeller (usikker på om jeg forsto begrunnelsen riktig): Jeg har da sett fliser m/kabler i både kjellere (vet riktignok ikke om det var gjort av fagfolk) og på gulv uten kjeller under. Men jeg er selvsagt ikke ekspert, så sikkert lurt å sjekke ordentlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var noen med forsterking av gulv......vi skal ha varme i kjelleren hm må undersøke litt mer jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
heisann!!!

Vi har vært på byggemøte og jeg har alltid sett for meg fliser i gang.

Men kunne ikke det siden det ikke var i kjeller???

Synes det er så mange så har det...da svarte de da er det ikke av fagfolk....

Hva har dere igang..har ikke lyst og ha parkett blir så fort slitt

hm.....hjelp meg til alternativer

tull og tøys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
tull og tøys

Nei, det trenger de tikke å være i dette tilfellet. Kanskje det aktuelle huset iflg. avtalen ikke leveres med så sterkt etasjeskille at de kan ha fliser i gangen. Hvis etasjeskillet må forsterkes, så vil det koste mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Utgjør filsene virkelig så stor forskjell?

Vi har lagt skiferfliser i gangen, med varme under. Vi har kjeller under. (Men jeg må innrømme at jeg ikke helt forstod problemstillingen, ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det trenger de tikke å være i dette tilfellet. Kanskje det aktuelle huset iflg. avtalen ikke leveres med så sterkt etasjeskille at de kan ha fliser i gangen. Hvis etasjeskillet må forsterkes, så vil det koste mer.

Om et nytt his trenger å forsterke etasjer for å legge flis, så hadde jeg ikke turt å hatt barn og hund hoppende inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestilig gulv!

Men... I en gang og ved et inngangsparti samler det seg utrolig mye rusk.. Sand støv og lignende. Jeg vil anbefale deg å velge et gulv som er mattere, som man ikke ser "alt" på..

Det er mitt tips! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Om et nytt his trenger å forsterke etasjer for å legge flis, så hadde jeg ikke turt å hatt barn og hund hoppende inn

Akkurat det tenkte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Akkurat det tenkte jeg også på.

Med respekt å melde, dere har kanskje ikke så mye peiling på huskonstruksjon?

Et etasjeskille i treverk tåler godt svai, og også at barn hopper på gulvet.

Fliser krever helt stivt underlag, og det får man ikke uten å legge støp. Og for å ha støp på et etasjeskille må man ha sterk nok konstruksjon til å tåle støpen. og det er akkurat det det vil bli fordyrende for trådstarter å få til.

Hvordan tror dere det hadde gått med flisene hvis de legges på et ustabilt underlag med bevegelse (ja, tregulv og etasjeskiller i tre er i bevegelse hele tiden)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Helt riktig. :)

Men takk for oppklarende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maren_*

Et etasjeskille i treverk tåler godt svai, og også at barn hopper på gulvet.

Fliser krever helt stivt underlag, og det får man ikke uten å legge støp. Og for å ha støp på et etasjeskille må man ha sterk nok konstruksjon til å tåle støpen. og det er akkurat det det vil bli fordyrende for trådstarter å få til.

Hvordan tror dere det hadde gått med flisene hvis de legges på et ustabilt underlag med bevegelse (ja, tregulv og etasjeskiller i tre er i bevegelse hele tiden)?

Det er helt sant.

Og hvis man skal ha fliser på veggene på badet så må event. gipsplater være tykke nok til å tåle flisene. Da vi pusset opp badet måtte vi kle hele badet i vårt nesten nye hus med nye gipsplater før mureren kunne begynne med fliser. Gipsplatene som var satt opp av byggmester få år tidligere var ikke kraftige nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*M*_*

Epoxy kan du få i akkurat de fargene du vil ha, men jeg vet ikke om de stiller noen krav til underlagsmateriale. Vi har brukt det i garasjen, men der er det lagt på støpt gulv. Epoxy krever også sikkerhetstiltak ved legging, det avgir mye gasser i tørkeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...