Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Del Skrevet 11. mars 2009 Har egentlig ikke så stor oversikt over hvilke str. jeg bruker. Pleier å gå i butikker og bare bruke øyet og prøverom til å se etter hvilke størrelser som kan passe. Skulle derimot for en stund siden kjøpe en bukse + litt mer over nettet på H&M. Gikk gjennom noen av buksene jeg har som jeg mener passer best og det stod 36 på de buksene. Bruker small/36 i topper. Ok, så da bestilte jeg buksen (jean) i str. 36. Fikk litt sjokk da jeg fikk buksen i posten. Aiaiai, den var svær, hehe. Toppene var greie de men buksen måtte returneres. Leste ikke godt nok på H&M sine sider viste det seg. Det var mitt første møte med forskjeller i buksestørrelser. Så det jeg lurer på er hvilken størrelse dere her som pleier å bruke i tommer" når dere ellers bruker 36 i buksestørrelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #2 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg pleier å bruke 27-28 tommer i livvidde alt etter hvor lav buksen er, og 32 tommer i beinlengde. Du bør imidlertid måle deg selv med et målebånd. Folk kommer i alle former og fasonger, så buksene som passer meg behøver nødvendigvis ikke å passe deg. Størrelsene kan også variere enormt mellom forskjellige merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 12. mars 2009 #3 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg bruker 27-28 i jeans, og 34-36 i vanlige bukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 13. mars 2009 #4 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har også funnet ut at det er ekstreme forskjeller i buksestørrelser, og at en tomme nødvendigvis ikke er en tomme. Jeg har bukser fra mange forskjellige merker, og buksene mine spenner fra 26 tommer til 29 tommer avhengig av merke og passform. Det er stor forskjell! Enkelte merker er veldig store i størrelsen, imens andre er vanlige i størrelsen. Det samme gjelder egentlig for vanlige størrelser også, der går spredningen fra XS til M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå