Gå til innhold

ønsker kattunge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_oslojente_*
Skrevet

Hei,

jeg har veldig lyst på kattunge har t.o.m. alt av utstyr klart. Det eneste problemet er at det er vanskelig å finne kattunger for tiden. Jeg har sett på forskjellige sider på internett, deriblandt finn.no, zett.no, og dyrebeskyttelsen. Det jeg finner er at det enten er voksne katter eller rasekattunger til svært høye priser. Jeg vil bare ha en helt vanlig huskatt.

Er det noen her som har kattunger eller som vet om noen som har kattunger som er leveringsklare ca uke 15 og som holder til i eller kan "levere" til Oslo?

Jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få og gleder meg til å ha en liten pus i hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bare virker som det er bare voksne katter der...

Skrevet

Se på kattene Korse, Karla og Grover hos Foreningen for omplassering av dyr - katter i fosterhjem til omplassering. De er ikke særlig eldre enn kattunger må være for å flytte fra moren sin.

Hvorfor må du ha en kattunge? Det finnes så mange nydelige unge katter som trenger et godt hjem - har du lest dette? http://www.fod.no/pdf/katt/voksenKatt.pdf

Skrevet
Ja, det bare virker som det er bare voksne katter der...

Ofte legger de ikke ut kattungene på nettet, for de blir omplassert så fort ;) Bare ta en telefon eller en tur innom du, så skal du se at de har nok kattunger. Hvis ikke, så kan du i hvert fall legge igen kontaktinformasjon så de ringer deg når de får inn kattunger :)

Skrevet

De var kjempefine, og jeg skulle gjerne tatt en av dem. Grunnen til at jeg helst skal ha kattunge er at jeg må ha innekatt. Jeg har hørt og lest at innekatter er vel så lykkelige som utekatter, men jeg synes det er litt slemt å la en katt som har gått ute før bli innekatt.

Skrevet
De var kjempefine, og jeg skulle gjerne tatt en av dem. Grunnen til at jeg helst skal ha kattunge er at jeg må ha innekatt. Jeg har hørt og lest at innekatter er vel så lykkelige som utekatter, men jeg synes det er litt slemt å la en katt som har gått ute før bli innekatt.

Det er jeg helt enig i :) Men ta en tlf til FOD og DB du, så finner de nok en kattunge til deg :)

P.S: Hvis du skal ha innekatt, så anbefaler jeg deg sterkt å ta to ;)

Her er en side med litt info om det å ha innekatt - http://www.dyrebeskyttelsenhordaland.org/Katt/Innekatt.aspx

Skrevet

Jeg kan nok ikke ta to, men jeg har verdens snilleste hund og håper at det veier opp litt

Skrevet

jeg har 3 kattunger som er leveringsklare i uke 21. da er de 12 uker..

det er 2 hanner og 1 hun

Skrevet

Det har du rett i, men iallefall her jeg bor vurderer Dyrebeskyttelsen kattene de får inn og omplasserer gjerne voksne katter som innekatter hvis kattene viser at de trives med å bare være inne. Sannsynligvis gjelder det også for omplasseringsorganisasjonene i Oslo-området? En del av kattene som er til omplassering har vært innekatter, men eier har dødd fra dem, eller de har blitt tatt fra en eier som hadde altfor mange katter inne, andre har gått ute i lengre tid og har gått lei av utelivet.

Jeg ville tatt kontakt med DOOA og FOD og hørt om de har katter inne som egner seg særlig godt som innekatter. :)

Skrevet (endret)
Ofte legger de ikke ut kattungene på nettet, for de blir omplassert så fort ;)

Stemmer det, ja!

Endret av Sisu
Gjest Martine fra Lillehammer
Skrevet (endret)
Hei,

jeg har veldig lyst på kattunge har t.o.m. alt av utstyr klart. Det eneste problemet er at det er vanskelig å finne kattunger for tiden. Jeg har sett på forskjellige sider på internett, deriblandt finn.no, zett.no, og dyrebeskyttelsen. Det jeg finner er at det enten er voksne katter eller rasekattunger til svært høye priser. Jeg vil bare ha en helt vanlig huskatt.

Er det noen her som har kattunger eller som vet om noen som har kattunger som er leveringsklare ca uke 15 og som holder til i eller kan "levere" til Oslo?

Jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få og gleder meg til å ha en liten pus i hus.

Hei!!

Jeg ser at du ønsker deg kattunge. Vi har 5 kattunger hjemme. vet ikke rase men noe huskatt/skogskatt. veldig søte. de er leveringsklare i uke 20.

Telefonnummer fjernet. Se reglene.

Strix -mod-

Endret av Strix
Skrevet

Vil på det sterkeste oppfordre til å ta til seg en katt fra nevnte instanser.

Det er mange katter, voksne også , som har vært inne, eller som ikke vil være ute. Det beste av alt er jo at disse kattene ofte har et stort behov for kontakt, siden selvfølgelig når de har så mange katter så har man ikke tid til å leke 2 timer med hver katt daglig.

Hvis jeg skal ha katt igjen så skal jeg ha det fra en slik instans. Kattunger blir som regel alltid gitt bort, iallefall mye enklere enn omplasseringskatter.

Det finnes så utrolig mange skjønne voksne katter som venter på en snill eier, som kan gi kos og oppmerksomhet og som også trives inne.

Gled deg... :)

Skrevet

Jeg tror nok jeg tar meg en tur til kattehuset ja.... Jeg vil helst ha pusen i uke 15 da jeg har fri i forbindelse med påsken, og har bedre tid til "bonding" før den må være litt alene hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...