Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om det er uproblematisk å sy igjen en altfor stor skjedeåpning etter fødsel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du revnet eller blitt klippet, blir det selvfølgelig sydd. Men man syr ikke igjen en vid skjedeåpning. Mye man kan gjøre selv for å få den trangere.

Gjest Gjest_mar_*
Skrevet

Vel her har stingene løsnet så tviler på at knipeøvelser har særlig effekt. Men skulle jo tro det gikk an å sy et par sting i ettertid...?

Skrevet

Man kan ikke sy sammen huden sånn. Det blir som å sy sammen to av fingrene dine og håpe de vil gro sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis stingene har løsnet så har du vel vært hos legen med dette?

Hvis det har grodd så må det skjæres opp igjen før det kan sys.

Skrevet

Tror TS mener at selve skjedeåpningen hennes er for vid... Det er ikke noe man bare kan sy igjen...

Gjest Gjest
Skrevet
Tror TS mener at selve skjedeåpningen hennes er for vid... Det er ikke noe man bare kan sy igjen...

Den er jo for vid fordi noen av stingene løsnet.

Gjest Gjest
Skrevet
Den er jo for vid fordi noen av stingene løsnet.

Det går vel ikke an? Rifter i skjedeveggen påvirker da ikke størrelsen på skjedeåpningen, og det er jo sånne rifter man gjerne får under fødsel?

Skrevet
Det går vel ikke an? Rifter i skjedeveggen påvirker da ikke størrelsen på skjedeåpningen, og det er jo sånne rifter man gjerne får under fødsel?

Rifter/klipping påvirker ikke størrelsen nei. Men noen oppøever jo selvfølgelig at skjedeåpningen er videre etter fødsel, men det er jo ganske naturlig når et menneske på 3-4 kghar kommet ut der... Som regel går det tilbake igjen med hjelp av litt knipeøvelser.

Dessuten vil jeg ikke tro det er mulig å få rifter som ikke gror. Gror feil, ja, men ikke at riften/klippen ikke gror igjen, det tror jeg ikke er mulig. Det er ekstremt godt "grokjøtt" der nede; jeg ble klippet og sydd, men etter at stingene var løst opp, kjentes det helt som før. Gror utrolig fort...

Gjest Gjest
Skrevet

Klart man kan få større skjedeåpning om stingene løsner. Er jo logisk. Med større mener jeg lenger bakover... Altså pga sting i mellomkjøttet som har løsnet.

Skrevet
Klart man kan få større skjedeåpning om stingene løsner. Er jo logisk. Med større mener jeg lenger bakover... Altså pga sting i mellomkjøttet som har løsnet.

Som sagt så vil det gro sammen hvis det er revner/klipp. Og stingene løsner av seg selv uansett. Det gror så fort der nede at innen stingene har løst seg opp, er det grodd for lengst. Det går ikke an å gå rundt med et åpent sår i skjedeåpningen for alltid. Har man blitt klippet eller revnet, så gror det. Uansett.

Skrevet
Som sagt så vil det gro sammen hvis det er revner/klipp. Og stingene løsner av seg selv uansett. Det gror så fort der nede at innen stingene har løst seg opp, er det grodd for lengst. Det går ikke an å gå rundt med et åpent sår i skjedeåpningen for alltid. Har man blitt klippet eller revnet, så gror det. Uansett.

Det der stemmer ikke. Jeg har selv opplevd at stingene løsnet for tidlig. Jeg revnet bak mot endetarm og mange av stingene løsnet altfor tidlig. Jeg har et søkk i muskulaturen pga dette, og altfor stor skjedeåpning. Lite gøy og fullt mulig.

Skrevet
Det der stemmer ikke. Jeg har selv opplevd at stingene løsnet for tidlig. Jeg revnet bak mot endetarm og mange av stingene løsnet altfor tidlig. Jeg har et søkk i muskulaturen pga dette, og altfor stor skjedeåpning. Lite gøy og fullt mulig.

Vel, normalt er det vel ikke akkurat. Det fører vel heller til at det gror skjevt/blir mye arr, men synes det høres veldig rart ut å ha sår i skjeden som ikke gror igjen. Var jeg deg,ville jeg pella meg til lege for lenge siden, med en gang stinga løsna for tidlig. Holder det på å gro feil, må man skjære opp igjen og sy på nytt.

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, normalt er det vel ikke akkurat. Det fører vel heller til at det gror skjevt/blir mye arr, men synes det høres veldig rart ut å ha sår i skjeden som ikke gror igjen. Var jeg deg,ville jeg pella meg til lege for lenge siden, med en gang stinga løsna for tidlig.

Jeg regner med at vedkommende gjorde dette, men det er jo ikke alltid legene kan hjelpe.

Skrevet (endret)
Vel, normalt er det vel ikke akkurat. Det fører vel heller til at det gror skjevt/blir mye arr, men synes det høres veldig rart ut å ha sår i skjeden som ikke gror igjen. Var jeg deg,ville jeg pella meg til lege for lenge siden, med en gang stinga løsna for tidlig. Holder det på å gro feil, må man skjære opp igjen og sy på nytt.

Det er ikke snakk om sår..men at sårflatene ikke har grodd skikkelig sammen slik at man får et lite søkk i slimhinnen på en måte. Jeg ante ikke at stingene løsnet, glodde meg ikke der nede før lenge etter fødsel, og vondt har man jo uansett.

Har vært hos gyn og han sa det kan skje at sting løsner litt for tidlig, og dette kan fikses i etterkant ved operasjon eller om man rivner på nytt ved neste fødsel for så og bli sydd på nytt. Det er ikke noe big deal for meg, men må trene bekkenbunnen litt ekstra pga dette. Skal be de sy meg godt igjen neste gang. Hehe... om jeg revner da.

....Noe jeg helt sikkert ikke gjør egentlig, er jo ikke akkurat trang i åpningen mer. :fnise:

Endret av SummerJoy
Skrevet

Hehe, skjønner... Får håpe du får fiksa det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...