Gå til innhold

Må ha mp3-spiller/Ipod til gåturer/trening

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er våren her virker det som, og det er deilig å gå ute, men jeg savner musikk på øra, det samme når jeg trener.

Jeg hadde først en Creative Muvo N200 som jeg var fornøyd med, men den holdt bare to år (skjønt bare,....den tålte litt juling og ga bare 800 for den). Så hadde jeg en Creative Zen Stone til 5-600 kroner, men den var et herk å ha med å gjøre så jeg rett og slett kastet den. De to første gangene ladet den ordentlig men varte bare tre timer. Etter det fikk jeg den aldri til å lade ordentlig, kunne vise fulladet batteri i displayet men når jeg la ut på tur var det utladet etter fem minutter, eller den ville ikke lade i det hele tatt. Klaget til Creative og de sendte stadig nye tidkrevende softwareoppdateringer som ikke holdt mål.

Men musikk til trening og gåturer alene må jeg ha musikk til. Er det noen som kan anbefale en god mp3-spiller? Er ikke så oppdatert på teknologimarkedet for dagen, men den må minst 512 MB og etter erfaringen med den siste spilleren gjør det ikke noe om jeg må skifte ut batteriene heller i stedet for å lade. Og hva er egentlig foskjellen på mp3-spiller og Ipod?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil anbefale ipod shuffle. Den er liten og nett og er lett å ha med seg når en trener. Har den ikke selv, men ei venninne har bare positive ting å si om den. Ipod er et eget merke, og en bruker ët program som heter itunes til å legge inn musikken med.

Gjest Gjest
Skrevet

Det err et herk å finne en helt vanlig mp3-spiller for tiden. Alt er jo med bildefremvisning og videofremvisning og koster over 1500 kroner omtrent. Trenger ikke sånn drit for å få trent eller gått en tur. Bare en helt enkel en som kan spille av musikk, til en 500-700 kroner. Skulle vel ikke være vanskelig å produsere og få solgt dette?

Skrevet

Hva med SanDisc Sansa Clip? Da slipper du hvertfall iTunes ;) Jeg har den ikke selv, men har hørt mye fint om den, den har skjerm, og det har ikke iPod shuffle.

Gjest Charming
Skrevet

Jeg stortrives med min Ipod Nano (den siste). Den er tynn, liten og nett. Og jeg ser ikke helt problemet med å bruke iTunes. Det er et enkelt og greit program til å overføre sanger med. Men det spørs jo litt hvilken prisklasse du er ute etter :)

Gjest musikk
Skrevet

jeg vil uten tvil anbefale iPOD. har både nano og shuffle selv. (shuffle fikk jeg, uten å egentlig trenge den).

konklusjon; nano er perfekt. du har displayvindu (i motsetning til shuffle), så du ser hva du spiller, og kan skrolle deg til akkurat den sangen/podcast'n (radio opptak etc) du ønsker. Nano er heller ikke så veldig dyr idag- og er uansett verdt pengene. shuffle derimot er sikkert flott, men jeg har kun brukt den én gang. grunnen til dette er nettopp display vinduet jeg er så vant med på Nano. jeg ble helt gal av å ikke ha noen display, og ikke kunne dele opp musikken i forskjellige mapper..

kjenner ikke til noen andre merker egentlig, så kan ikke gi mer info enn dette.

lykke til, håper du ender opp med noe du blir fornøyd med! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Går det an å legge inn lydbok på Idod /MP3 også ? Jeg liker å ha musikk på ørene når jeg jogger/løper, men hadde vært kjekt å fått med seg litt litteratur når man er ute og går langt :-) Har sett at de har lydbok på bilblioteket. . Jeg er helt analfabetet på dette. . . :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Går det an å legge inn lydbok på Idod /MP3 også ? Jeg liker å ha musikk på ørene når jeg jogger/løper, men hadde vært kjekt å fått med seg litt litteratur når man er ute og går langt :-) Har sett at de har lydbok på bilblioteket. . Jeg er helt analfabetet på dette. . . :sjenert:

Ja, det går an. Fungerer på samme måte som når du ripper en vanlig CD inn i biblioteket til iTunes. Hvis man ikke gidder å gjøre denne jobben, får du kjøpt lydbøker i iTunes Store. I tillegg kan man abonnere gratis på podkast (for det meste radioprogrammer, men f.eks har to av professorene på mitt studie lagt ut forelesninger i iTunes. )

Jeg er nå på min andre Ipod nano og er kjempefornøyd. Det første har min mor tatt over, etter hun fikk låne den. Veldig enkel i bruk, min mor får det til og hun kan ikke sende sms...

Skrevet

Jeg bruker en billig greie fra Clas Ohlson. Kosta vel tre hundre kroner eller noe sånt, 4 GB. Ikke verdens mest avanserte menysystem, men funker.

Skrevet
Ja, det går an. Fungerer på samme måte som når du ripper en vanlig CD inn i biblioteket til iTunes.

Ellers kommer det ut en del lydbøker som allerede er i mp3-format (typisk lagret på én CD-ROM). Da kopierer man bare over filene dit man vil ha dem og spiller dem av direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...