Gå til innhold

Levere tilbake flekkete kjole -hva kan jeg kreve?


siina

Anbefalte innlegg

Hei vettuge damer!

Vil gjerne ha deres meninger om følgende situasjon:

Jeg kjøpte en kjole for noen uker siden, og fikk 300,- i avslag på den fordi den måtte renses. (Var selvfølgelig bare én igjen i butikken.. :roll: ) Nå har jeg fått kjolen tilbake fra rens, og renseriet har ikke klart å ta flekkene. Altså returnerer jeg kjolen til butikken (som avtalt med selgeren hvis flekkene ikke forsvant). Det jeg nå lurer på er: Kan jeg kreve å få dekt renseriregningen? Jeg har jo betalt 900 (som jeg nå får igjen) for kjolen, og 150 for rens, og har en "bortkastet" utgift på 150 kroner og ingen kjole. Saken hadde jo vært grei hvis kjolen ble ren, siden de slo av noen kroner for rensing. Men når den ikke ble det? Det hjelper jo ikke at jeg fikk avslag for rens, når flekkene var av en sånn art at rensen ikke kunne ta dem..? Eller?

Hmm, dette ble litt kronglete forklart. Håper jeg gjør meg forstått her..

Det er ikke det at pengene er så viktige, og dessuten er jeg fryktelig pinglete til å krangle på sånt, men hvis vi ser det som en prinsippsak? Hva synes dere?

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på en ting jeg! Jobber på ett renseri som lærling.

Åssen flekker var det?Vet du det?

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syntes helt ærlig talt at butikken har gått langt bare ved å gi deg tillatelse til å levere den tilbake og få pengene igjen, hvis flekken ikke forsvant.

Renseregningen syntes jeg du bør stå for, det var du som ville prøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har allerede fått avslag på kjolen for renseriregning. Når en kjøper noe fra en butikk som ikke er førsteklasse vare, da tar en et valg om en vil prøve eller ikke. Du valgte å prøve og det gikk ikke, og det blir nok du som blir sittende igjen med regningen på rensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Det var "avtrykk" av en klistrelapp på ryggen. Har levert kjolen allerede, og fått igjen pengene både for kjolen OG for rensen.. :D ! Kjempeservice!!

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...