Gjest LK Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hei Jeg har brukt Id bare minerals en stund nå og er ganske fornøyd. Den dekker fint, holder hele dagen og sitter lett på. Problemet er at jeg ikke syns det blir like fint nå om vinteren. Har normal til tørr hud som er noe sensitiv om vinteren, og jeg føler at Id ikke gjør det noe bedre. Derfor lurer jeg på om jeg skal prøve ut GloMinerals. Jeg har solpudderet "Sunkissed" fra før av som jeg liker veldig godt. Pudderet "pressed base" har jeg prøvd en gang før da jeg ble sminket av en makeup-artist, og syns den var utrolig fin på! Men det var jo som sagt en makeup-artist som sminket meg... Syns det ikke ble det da jeg ble sminket, men jeg har hørt at pudderet matter en del. Jeg ønsker ikke en helt matt look, men heller ikke en veldig skinnende. Har lyst på litt glød Jeg lurer på om hva andre syns om begge merkene? Har noen prøvd begge?Og hvordan er pressed base og loose base i GloMinerals i forhold til hverandre? Håper noen kan hjelpe!
Gjest dalieo Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Lurer også på dette Har hørt mye fint om Glo, vet at Tone Aaberge bruker det og huden hennes ser bestandig fantastisk ut.
Honesty Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Jeg synes ikke det pressede blir helt matt, men det er kanskje avhengig av kremen du bruker under? Jeg har tørr hud, og bruker fete kremer, og da gir den pressede basen også et kremaktig resultat. Men jeg foretrekker finishen på den løse Glo-foundationen, for den er fabelaktig til tørrere hudtyper. Men har du vurdert andre merker? Everyday Minerals (www.everydayminerals.com) er for eksempel et fullgodt alternativ som i tillegg er renere, ingrediensmessig, og mye billigere enn de merkene vi får kjøpt i hudpleiesalonger her i landet. I tillegg finnes fire ulike finisher/dekkevner, og et enormt fargeutvalg.
Gjest LK Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg synes ikke det pressede blir helt matt, men det er kanskje avhengig av kremen du bruker under? Jeg har tørr hud, og bruker fete kremer, og da gir den pressede basen også et kremaktig resultat. Men jeg foretrekker finishen på den løse Glo-foundationen, for den er fabelaktig til tørrere hudtyper. Men har du vurdert andre merker? Everyday Minerals (www.everydayminerals.com) er for eksempel et fullgodt alternativ som i tillegg er renere, ingrediensmessig, og mye billigere enn de merkene vi får kjøpt i hudpleiesalonger her i landet. I tillegg finnes fire ulike finisher/dekkevner, og et enormt fargeutvalg. Det løse pudderet til Glo blir altså finere på til tørre hudtyper? Og "smelter" det løse Glo-puddere mer inn i huden enn den pressede? Hvilket dekker best? Har vudert andre merker ja! Bruker som sagt ID, og holdt også nesten på å bestille Everyday Minerals. Grunnen til at jeg ikke gjorde det var at jeg vil helst kjøpe i Norge. Da vet du helt sikkert hva du får, det er enklere å prøve fargene (selv om jeg vet du kan få prøver fra Everyday Minerals) og da slipper du å tenke på toll, osv og får produktet i hånden!
Honesty Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er selv ikke så opptatt av at foundationen skal dekke så veldig mye, men jeg synes helt klart at det løse dekker bedre enn det pressede, ja. Men det kan være litt tricky å finne riktig farge, synes jeg. Jeg har selv Natural Medium, og det er greit nok, men jeg burde kanskje hatt litt mer gult. Samtidig er Golden-fargene for gule for meg... (medium beige i ID var grei nok, men litt for rosa), EDM er forresten så ekstremt billig at det skal mye til før det blir momskostnader. Full størrelse koster 12 USD, og cirka 5 USD i porto. Men jeg har prøvd VELDIG mange farger der for å komme fram til riktig tone, og jeg er fortsatt ikke helt sikker... Laura Mercier har også veldig bra mineralfoundation, hvis du vil bli enda mer forvirret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå