Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg er en jente på 23 år, som er 167 cm høy. Jeg har "alltid" veid rundt 65 kilo, og har likeledes alltid ønsket å gå ned rundt 5 kilo, fordi mage og rumpe alltid har vært litt uproposjonert til resten av kroppen. (Er klar over at 65 kilo ikke er overvekt, og at noen ser kjempetynne ut med den vekten, men faktum er at det ikke er så lett å gå ned 5 kilo når du har utgangspunktet ikke overvektig, men likevel har en chubby kropp og en veldig konstant vekt.) Jeg har alltid vært glad i søtsaker og brus, og ikke vært spesielt flink til å spise sunt. Pluss at jeg aldri har trent. På fem-seks måneder har jeg gått ned fra 65 kilo til 57,8 Nå har jeg ikke "love handles" mer, og føler meg mye bedre! Tenkte det kunne hjelpe andre å se hva som fungerte for meg, for det var ikke noe særlig hokus pokus! -Jeg begynte å gå i en time hver dag i normalt tempo. Jeg har alltid pleid å gå en del i løpet av dagen, men jeg begynte føre opp hvor lang tid jeg gikk hver dag. -Jeg ga fullstendig blåsen i all kalloritelling osv, og koste meg med normale måltider, men sluttet helt med brus, chips og godteri på hverdager. Fredag og lørdag koser jeg meg med dette, men i oppmålte mengder! Altså; jeg fyller en skål med litt chips, brekker av tre striper sjokolade, og setter grensen til ett eller to glass cola. På den måten vet jeg hva jeg har å kose meg med, og nyter det langsommere! -Jeg begynner hver dag med et stort glass vann. -Jeg sluttet å spise brød til frokost og spiste fullkornsfrokostblanding med skummetmelk og rosiner i stedet. Det var dette som fungerte for meg! Ville bare si fra at det er mulig å få det til uten alt for mange omveltninger i livet...
Gjest Gjest_Tuppelure_* Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Åh, så flink du har vært! Kjekt å lese! For øyeblikket er jeg gravid (og kommer til å være det en god stund til), men når Minien er ute, så skal jeg tilbake til mitt vanlige jeg! Stå på!
Gjest Gjest_tekopp_* Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Hvor lang tid tok det? Og trener du ikke i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Hvor lang tid tok det? Og trener du ikke i det hele tatt? Det tok 5-6 måneder omtrent. Jeg trener ikke i det hele tatt, nei, annet enn gåturene mine tilsammen én time om dagen.
mariaa Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Gratulerer! :D Det er jo helt supert! Ble motivert selv jeg nå
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Dette var motiverende å lese Det er ikke så mye som skal til Jeg skal følge ditt eksempel!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Motiverende Det er absolutt verd et kjapt regnestykke hva man sparer på å kutte ut snop, snacks og brus.... skjønt det var ikke kaloritelling som var poenget i tråden her, men likevel, uhorvelig mye å spare
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Tusen takk til dere som har svart!! Ja, det er kjempedeilig, 7 kilo føles på kroppen. For første gang har jeg kommet meg inn i en bukse i størrelse 28, og det føles helt fantastisk Og det er akkurat det du skriver, gjest, som er poenget: Det er ikke så mye som skal til!! Det er de små tingene som utgjør forskjellen
Chanel.No5 Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Gratulerer med at du har nådd ditt mål og mer til! Dette er en sunn vektnedgang som du har hatt mtp. tiden du har brukt, kostholdet og aktiviteten. Du har gjort som det beste er - funnet en sunn livsstil du kan leve med og det er fantastisk! Godt med slike tråder også, kan tenke det inspirerer mange andre!
Chica Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Ikke for å være negativ her - men hva gjorde du før? Altså - for å gå ned sju kilo må det jo være en relativt stor endring ut i fra hva du spiste/hvor mye du trente tidligere?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Ikke for å være negativ her - men hva gjorde du før? Altså - for å gå ned sju kilo må det jo være en relativt stor endring ut i fra hva du spiste/hvor mye du trente tidligere? Nå er ikke jeg trådstarter men jeg prøver meg på et svar likevel. Hun skrev at hun spiste mye godterier og drakk brus og ikke var flink til å spise sunt. Og aldri trente..... Når man da kutter ut godt og brus, og føyer til en times gange hver dag, så er det en stooooooor endring.
Gjest *Ulla* Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 Gratulerer så mye Dette var motiverende å lese for en som selv nylig har begynt "kampen" mot tre-fire kilo. Det er ikke like lett bestandig (selv om jeg ikke har noe superstrikt regime), så det er deilig å lese om noen som har nådd målet sitt uten å bli fanatisk.
Chica Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Nå er ikke jeg trådstarter men jeg prøver meg på et svar likevel. Hun skrev at hun spiste mye godterier og drakk brus og ikke var flink til å spise sunt. Og aldri trente..... Når man da kutter ut godt og brus, og føyer til en times gange hver dag, så er det en stooooooor endring. Men er det så mange som går det med utgangspunktet? Omtrent alle jeg kjenner trener noen ganger i uka, og spiser ganske sunt, men har gjerne noen kilo til overs flere av oss.
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Det er nok en god del som har det utgangspunktet ja. Inaktivitet og usunn mat er nok mer vanlig enn du tror!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Gratulerer med vektnedgang! Jeg har også gått ned i vekt de siste mnd. 6 kg på 3,5 mnd. 171 cm høy, og starta på 66 kg. Veier nå 60 kg. For min del var det kaloritelling som gjorde susen, men vi er alle forskjellige
*Mocca* Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Husk også du som er gravid.... At det leve sunt, kutte ned på snop, brus og slikt er noe man også kan gjøre når man er gravid, det er bare sunt, og dersom bekken og alt tåler det så er det bare bra å gå masse tur... Da har man også et godt grunnlag til fødsel og tiden etter når man vil tilbake til kroppen sin...
miss Skrevet 12. mars 2009 #17 Skrevet 12. mars 2009 Flinke DEG!!!!!! Det er akkurat sånn jeg er og ønsker å bli sånn du har blitt nå!!!!! Mot sommerern er målet mitt iMai skal jeg til syden.... og misstrives med rumpe mage og lår. Må vet jeg det er mulig........ og fikk litt motivasjon Jeg trener jo masse,men har ikke klart å kutte ut snop ogde ting i uka,sliter me sukker behovet!!!!! og j ser jo selv nå at klarer jeg det og spiser lite og ofte og normalt ville jeg gått ned i vekt som trener ca ganger i uka!!!!!! Nå er det bare å prøve,ønsker tilbake min flate mage og lille rumpe i bukse 28 det gjør noe med trivsel og velære og mitt liv!!!!!! Lykke til og nyt og kos deg dit du har kommet,høres utrolig flott ut!!!!!
Gjest Christabelle Skrevet 12. mars 2009 #18 Skrevet 12. mars 2009 Så flink du er! Jeg er som deg; konstant vekt som tåler å bli redusert med 5-10 kilo. Jeg har tynne ben og litt fleskete mage. Skal jammen meg prøve å sette grenser for godis og drit jeg og. Kanskje til og med prøve å bevege meg litt
Kihn Skrevet 13. mars 2009 #19 Skrevet 13. mars 2009 Kjempeflink er du! Er omtrent lik deg kroppsmessig, har bare blitt tyngre i løpet av vinteren, men må få endret på det nå, nå er jeg lei! Så takk for gode tips
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #20 Skrevet 13. mars 2009 Trådstarter her igjen Takk til alle som har kommet med kommentarer, det er kjempehyggelig!! Jeg føler meg ikke så veldig flink, akkurat, men akkurat det å gi opp søtsaker på hverdager ER ikke så lett som man skulle tro. Jeg er sikker på at mange kjenner igjen den følelsen... Man kommer hjem etter en lang dag, vet man har gjort mye i løpet av dagen, og "belønner" seg selv med favorittsjokoladen til favoritt tv-programmet. Kos og godis hører liksom sammen! Til deg som spurte hva slags ugangspunkt jeg hadde, skjønner jeg at jeg sikkert virker veldig lat og usunn Men jeg tror det er flere enn du tror som sjelden/aldri trener. Selv har jeg travle hverdager, og har ikke tid til å prioritere et treningsstudio. (Nå vil du kanskje argumentere for at jeg åpenbart prioriterer tid til å se på tv- men sånn liker jeg å ha det!) Dessuten liker jeg ikke å trene sammen med andre i et svett lokale! Men å gå en time hver dag er verken fryktelig slitsomt eller koster penger, slik treningsstudioet gjør, jeg får tenkt mye mens jeg går, og det er en form for bevegelse jeg trives med. Og det fungerer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå