Gå til innhold

kylling

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

kylling er jo magert, men så på kaloriinnholdet på en hel kylling grillet og fikk sjokk da det stod 209 kalorier per 100 gram.

blir det mer når den er grillet?

hva om jeg tar vekk skinnet og lårene, blir det bedre da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingrid-84
Skrevet

Det er nok skinnet som gjør at det er såpass mye flere kalorier i grillet kylling enn i ren kyllingfilet. Muligens fett og sånn under grilling også?

Det hjelper nok å ta bort skinnet :)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

det som står på er at den er grillet, og tilsatt salt, krydder, sukker og smaksforsterker....

Skrevet

Kyllingfilet naturell inneholder 105 kalorier pr 100 g. Så det er jo mye mindre.

Er nok skinn, og sukker og krydder som er tilsatt, så er det noe fett i kyllingen og, ihvertfall mer enn i filet.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

hvis jeg tar vekk skinnet og låret, blir det mindre kalorier da?

Skrevet

Det holder å ta bort skinnet.

Gjest Shelob
Skrevet

Bedre å kjøpe rene kyllingfileter, ikke grillet. Mye dritt i alt de tilsetter. Men det er varierende kvalitet også på filetene desverre.

Gjest Gjest_Ingrid-84_*
Skrevet

Jeg kjøper First Price sine to-kilos poser med frossen filet. De er så utrolig saftige, og jeg steiker de uten fett. Og så er de billige. :)

Gjest Gjest
Skrevet
hvis jeg tar vekk skinnet og låret, blir det mindre kalorier da?

Skinnet er det feiteste på en kylling, det er derfor det er så fantastisk godt ;)

Låret er det ikke noen vits i ta bort, det er like mye fett filetkjøttet som det er i lårkjøttet.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjøper First Price sine to-kilos poser med frossen filet. De er så utrolig saftige, og jeg steiker de uten fett. Og så er de billige. :)

Hva koster dem?:)

Gjest Gjest
Skrevet
Skinnet er det feiteste på en kylling, det er derfor det er så fantastisk godt ;)

Låret er det ikke noen vits i ta bort, det er like mye fett filetkjøttet som det er i lårkjøttet.

er nok litt mer fett i låret jo...derfor er det saftigere

Gjest Gjest
Skrevet

160kr pakka:)

De blir brukt i restauranter også;)

Gjest Gjest
Skrevet

160kr pakka:)

De blir brukt i restauranter også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...