Gå til innhold

Utvisning fra skole

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skeptisk_*
Skrevet

Hei, var i en slåsskamp for noen dager siden

( hvor jeg mener det var selvforsvar ettersom jeg ikke slo tilbake, bare klokerte slagene ) Jeg var fikk en del hode skader som jeg har fått dokumentert fra legen, er nå 100 % sykemeldt i en uke på grunn av skadene.

Jeg føler forsatt at skolen er ute etter å " ta meg " Normalt sett så blir man utvist samme dagen, men skolen har vist ikke tid til å ta stilling til dette før om 5-6 dager. ( det er det jeg har fått opplyst fra ledelsen )

Nå går jeg rundt her å grubler på hva som kommer til å skje. Har ikke så gode karakterer og jeg har iverfall ikke råd til å bli utvist fra skolen.

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre...

Hvor lenge har skolen lov å vente før de bestemmer om du blir utvist eller ikke?

Er det noen som kan poste noen regler ang dette?

Jeg går på Videregående skole.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Ingen som vet noe?

Gjest Gjest
Skrevet

Ta med et balltre og deng løs på h*n som slo deg først. Husk å vent ei uke. Når lærerene kommer så sier du klart å tydelig "det var jeg som startet". Da vil han du slo bli straffet. For du skjønner, på skolene i Norge så er det lov å mobbe og alt det der, men å ta i gjen, det er strengt forbudt. Delvis :ironi: mot en del lærerere og skolen.

Det "lærte jeg på skolen". På en måte.

Vel, nå var det ironi så klart, så ikke gjør det. Jeg er bare lei en del lærere og skoler, for det var slik det skjedde da jeg gikk på skolen og det skjer med søstra mi nå. Tar hun i gjen, da blir det bråk, og de som startet blir sett på de stakkars ungene og søstra mi en bråkmaker, noe hun ikke er. Og det er ungdomsskolen hun går på.

Min erfaring er, det er ingen verdens ting du kan gjøre, dessverre.

Men jeg mener du bør stå på, og gjøre alt du kan for at skolen ikke tar deg.

Ikke gi deg.

Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet
Ta med et balltre og deng løs på h*n som slo deg først. Husk å vent ei uke. Når lærerene kommer så sier du klart å tydelig "det var jeg som startet". Da vil han du slo bli straffet. For du skjønner, på skolene i Norge så er det lov å mobbe og alt det der, men å ta i gjen, det er strengt forbudt. Delvis :ironi: mot en del lærerere og skolen.

Det "lærte jeg på skolen". På en måte.

Vel, nå var det ironi så klart, så ikke gjør det. Jeg er bare lei en del lærere og skoler, for det var slik det skjedde da jeg gikk på skolen og det skjer med søstra mi nå. Tar hun i gjen, da blir det bråk, og de som startet blir sett på de stakkars ungene og søstra mi en bråkmaker, noe hun ikke er. Og det er ungdomsskolen hun går på.

Min erfaring er, det er ingen verdens ting du kan gjøre, dessverre.

Men jeg mener du bør stå på, og gjøre alt du kan for at skolen ikke tar deg.

Ikke gi deg.

Hehe ja det er nesten slik som du beskriver. kjipt og jævlig.

Ingen andre som har forslag?

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke anelse om hvor lang tid de kan bruke, men for all del, bruk skolen for det man skal ha den til, få masse kunnskap og gode karakterer, og hold deg unna bråk.

Du er ikke kul, om det er det du tror. Skolen er ikke ute etter å ta deg, men er du en gjenganger når det kommer til trøbbel, så skjønner jeg godt at de vil bli kvitt deg.

Gjest Skreptisk
Skrevet
Har ikke anelse om hvor lang tid de kan bruke, men for all del, bruk skolen for det man skal ha den til, få masse kunnskap og gode karakterer, og hold deg unna bråk.

Du er ikke kul, om det er det du tror. Skolen er ikke ute etter å ta deg, men er du en gjenganger når det kommer til trøbbel, så skjønner jeg godt at de vil bli kvitt deg.

Hmm den var litt frekk. Du utaler deg om ting du slett ikke vet noe om. Jeg er ingen gjenganger, som sakt en fyr hoppet på meg og begynte å slå meg i hode.. jeg slo ALDRI tilbake, jeg blokerte de fleste slagene, men alikavell så får jeg skylden..

Gjest Gjest
Skrevet
Hei, var i en slåsskamp for noen dager siden

( hvor jeg mener det var selvforsvar ettersom jeg ikke slo tilbake, bare klokerte slagene ) Jeg var fikk en del hode skader som jeg har fått dokumentert fra legen, er nå 100 % sykemeldt i en uke på grunn av skadene.

Jeg føler forsatt at skolen er ute etter å " ta meg " Normalt sett så blir man utvist samme dagen, men skolen har vist ikke tid til å ta stilling til dette før om 5-6 dager. ( det er det jeg har fått opplyst fra ledelsen )

Nå går jeg rundt her å grubler på hva som kommer til å skje. Har ikke så gode karakterer og jeg har iverfall ikke råd til å bli utvist fra skolen.

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre...

Hvor lenge har skolen lov å vente før de bestemmer om du blir utvist eller ikke?

Er det noen som kan poste noen regler ang dette?

Jeg går på Videregående skole.

Takker for alle svar.

er det bare du som mener det var selvforsvar? blir du utvist, så får du klage på vedtaket om du mener det er feil.

Han du sloss med da? hva mener han? Er det problemer med den eleven ellers?

tTor neppe du blir utvist om skolen ikke har hatt problemer med deg før.

Er han du sloss med en problemelev i tillegg, så stillerdu enda sterkere.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor gidder dere når dere ikke har et skikkelig svar å komme med? Jeg mener bestemt at normal praksis er at utvisning skjer på dagen, ikke en uke seinere. Da er det jo i grunnen svært lite poeng. Men skolen du går på har et ordensreglement hvor dette står, så sjekk det du.:)

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet
Hvorfor gidder dere når dere ikke har et skikkelig svar å komme med? Jeg mener bestemt at normal praksis er at utvisning skjer på dagen, ikke en uke seinere. Da er det jo i grunnen svært lite poeng. Men skolen du går på har et ordensreglement hvor dette står, så sjekk det du.:)

Jeg aner ikke hvordan det er med vgs, aldri vært borti at noen har blitt utvist på vgs, men på f.eks folkehøgskole tar det gjerne litt tid før man blir utvist, fordi ledelsen faktisk må DISKUTERE saken først. Er det så himla rart at skolen din vil diskutere saken først, før de går til det drastiske skrittet og utviser deg??? De vil vel gjøre ting skikkelig, med fakta på bordet, i stedetfor å impulsivt bare utvise deg og oppdage at de har oversett noe...

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke noe på at du får skylden om du er uskyldig. Slikt er det bare ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Dessverre så er det slik på en del skoler i dette landet (ikke alle). Har selv opplevd det.

Man kan nesten si det slik, med kanskje en liten bit ironi i seg så klart, "det er lov å mobbe, men det er ikke lov å ta i gjen". Jeg er ikke seriøs når jeg sier det, men jeg har gått på to barneskoler og søstra mi gikk på 3 inkludert ungdomsskolen, og der "gikk" de mer eller mindre etter en slik "regel". Så man kan nesten tolke det sånn. Søstra mi har gått på ei skole der rlærere og rektor har jobbet for å få min søster stemplet som både det og det andre. Hun har ikke gjort noe, men hun er ikke den som lar seg mobbe heller. Hun tar i gjen om det er ille nok. Foreldrene mine har fått flere telefoner hjem der de har sagt hvor grusom min søster er. Mobberene, vel, de går fri. Ingenting skjer med dem. Ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ikke tror det skjer, så er du enten regelrett dum eller ekstremt naiv.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sånn det er! Mobbere og bøller kan bare ture på, de som tar igjen eller simpelthen bare forsvarer seg får bråk! Naiv much????

Gjest Lily1
Skrevet

Dessverre skjer det veldig ofte!

Jeg skrev om det i en tråd i mai i fjor da det ble kjent for meg, og da kom det fram at dette ikke var et ukjent fenomen.

*klippet*

Hva skjer hvis noen trenger en hund inn i et hjørne,og får hunden til å føle seg usikker og truet?

Jo, hunden vil mest sannsynlig først knurre, som for å si "la meg være i fred", så vil den (forhåpentligvis) glefse for å advare om at "lar du meg ikke gå nå, så biter jeg", før den til slutt biter.

Og uansett hva hunden gjør er det den som blir straffet, selv om handlingen var framprovosert av "offeret".

Slik er også mobbemetoden min venninne beskrev.

Mobberne trenger mobbeofferet inn i et hjørne der de framprovoserer en handling. Når så mobbeofferet reagerer (knurrer eller glefser) løper mobberne til en voksen for å fortelle at de ble truet av mobbeofferet.

De voksne griper inn og mobbeofferet blir da syndebukken som blir straffet, mens mobberne opplever ingen konsekvenser siden de blir "ofrene" som får all støtte og sympati. Mobberne har oppnådd det de ville, at mobbeofferet "får som fortjent", og kan dermed gå videre enten med samme mobbeoffer, eller finne et nytt offer...

Jeg vet ikke om dette er en ny metode, men mener det er viktig at vi som foreldre er oppmerksomme på at slikt skjer.

Vi bør tenke på at det kan være en mer benyttet metode enn vi tidligere har vært klar over, og at vi med det i bakhodet sørger for å komme til bunns i hva som har skjedd hvis barna våre kommer hjem og forteller om straff, eller trusler...

Håper det går bra med deg trådstarter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...