Gjest Gjest_lilo_* Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Bare lurer på om dere synes det er greit av en småbarnsfar... .. å drikke seg full en gang i uka? .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede?
Hilde Christina Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Tror ikke du trenger å gjøre så mye annet enn å lese ditt eget innlegg for å få svar på det.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Å drikke lettøl etter at barnet har lagt seg er vel ikke farlig. Heller ikke en vanlig øl. Her handler det om mengder. Å kose seg med en øl er ok, å drikke seg full er ikke ok. Ellers var den lista preget av ting som IKKE er ok i mitt liv i hvertfall.
Gjest rapp Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Bare lurer på om dere synes det er greit av en småbarnsfar... .. å drikke seg full en gang i uka? NEI .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? En øl eller to må vel være greit .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? Tja, ikke så modent kanskje, men ikke noe stort problem .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? Ikke OK dersom man snakker fyllefest. Noen øl og hyggelig samvært må da være greit. .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? Det kommer an på årsaken. .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? Det kommer igjen an på årsaken og hvilken avtale man har, men er i utgangspunktet ikke greit. .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? NEI .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede? Tja, litt unødvendig, men ingen krise i min verden.
Fresi Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Hvem i all verden går rundt med banneord skrevet på klærne? :klø: Jeg ser umiddelbart for meg russedress komplett med lue med knuter. Eller mener du T-skjorter med trykk? I det siste tilfellet kommer det vel helt an på. Og hvem i all verden skjærer bokstaver i sine egne møbler? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Bare lurer på om dere synes det er greit av en småbarnsfar... .. å drikke seg full en gang i uka? Om det er på avtalt "frikveld", så hvorfor ikke? .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? Så lenge man ikke drikker seg full, er det helt ok. .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? Hvorfor skulle ikke det være greit? :klø: Jeg har overhodet ikke noe problem med banninb. Det er bare ord, jeg ser ikke problemet. .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? Om det går stille for seg så resten av familien faktisk får sove, er det da greit. .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? Noen har angst for å kjøre bil. Man MÅ ikke ha sertifikatet. Om mor ikke vil kjøre ham, kan han ta bussen til jobb. .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? Ikke greit, med mindre han har en fysisk lidelse som gjør at han ikke kan jobbe, eller mor er hjemmeværende/jobber kraftig redusert tid. .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? Ikke greit! Det er hærverk. Grrr... .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede? Helt iorden. Jeg ser ikke problemet. Hva i alle dager er det som er så farlig med banning??
Gjest Gjest_lilo_* Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 vel.. for å svare på det med klærne.. ikke russedress nei, men av typen skinnjakke med malt skrift og diverse andre rariteter på..
Fresi Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Hvor gammel er denne personen? Seksten? Alt i alt høres han i alle fall ut som en umoden fyr. Det er ikke alt på den listen jeg ser på som katastrofe (lettøl/noen øl hjemme alene med barnet er et eksempel), men samlet sett virker han ikke som veldig ansvarsfull (her sikter jeg spesielt til møbelrissingen og uviljen mot husarbeid og oppussing). Full, bråkete fest hjemme mens andre sover synes jeg heller ikke høres ut som en sympatisk ting å gjøre.
Pingting Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 .. å drikke seg full en gang i uka? En gang i uka er kanskje litt ofte? .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? Det er greit, saa lenge man ikke blir saa paavirket at man ikke faar gjort det man skal om noe uforutsett skulle skje (alt fra "ungen er redd og vil ikke slutte aa grine" til "ungen ramla ned trappa og maa paa sykehus"). Egentlig synes jeg ikke det er noe galt i aa ta seg en oel naar ungen er vaaken heller. .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? Hoertes litt barnlig ut. Ikke saa farlig i seg selv, men naar det kommer i tillegg til alt det andre er det vel nok et tegn paa umodenhet? Aa si at banning "bare er ord" er paa grensa til ignoranse. Ord har meningsinnhold, det er det som kalles spraak. .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? det spoers VELDIG paa "festnivaaet" og hvordan far/kompiser oppfoerer seg naar de drikker. Er de rolige, voksne og ikke braaker kan det gaa an en sjelden gang, synes jeg. .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? Om det er aa unngaa aerend som er grunnen, saa er det rimelig barnslig. Men folk kan ha andre grunner for aa ikke kjoere bil, saa dte kommer jo an paa. .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? Ikke greit, med mindre det er andre grunner enn altskap. Men jeg lurer nesten mer paa hvorfor mor finner seg i dette? .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? Baaarnslig! .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede? Tja, det er opp til hver familie aa finne ut, tror jeg. Folk har ulike oppfatninger rundt banning og slikt, saa saann sett er det ikek det groveste overtrampet. Problemet er vel kanskje heller at han overkjoerer mor? Men kjaere deg...hvorfor gidder du det her?
Norbertine Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 (endret) En øl etter at barnet har lagt seg ser jeg ikke på som noen krise. Men klart, er det snakk om mange blir det noe helt annet. Alt det andre, nei, selvfølgelig er det ikke greit. Men jeg reagerer litt på: "å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil?" Altså, han kan da ikke tvinge moren til å kjøre han noen steder som helst. Hvorfor i alle dager gjør hun det da? Selvfølgelig gidder han ikke å ta lappen hvis han blir kjørt rundt likevel. Uansett, jeg hadde ikke akseptert noe av denne oppførselen av en småbarnsfar. Endret 11. mars 2009 av Gåsemor
Jade Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Bare lurer på om dere synes det er greit av en småbarnsfar... .. å drikke seg full en gang i uka? Ikke hvis det var min mann .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? Ikke hvis han ble beruset .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? Nå kan ikke barnehagebarn lese, som regel. Jeg går utifra at dette er en ferdigtrykket t-skjorte, og ikke noe han har rablet på selv. Men det er vanskelig å si noe om det når jeg ikke vet hvordan t-skjorten ser ut, og hva som står på den. Er det f.eks. et platecover-motiv, el.l.? Eller er banneordet veldig fremtredende? .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? Kommer an på hvor rolig det foregikk. Og jeg ville hatt barnet inne hos meg. Men jeg hadde nok uansett ikke fått sove, så festen måtte de nok tatt et annet sted. Hadde jeg ikke stolt på gjestene, eller de pleier å bli veldig fulle, så måtte de vært et annet sted uansett. Vi har aldri hatt fyllafest her med barn til stede. .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? Vil ikke? Som i at han ikke har råd? Det koster jo mye å ta lappen. Hvis moren er hjemmeværende, så passer det vel uansett greitt at hun gjør ærend mens han jobber? Er det vanskelig å ta bussen for han til/fra jobb? .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? Kommer vel an på om hun er hjemmeværende, og hvor mye husarbeide det er. Han jobber jo. Men hun kan da kreve at han begrenser rotingen sin, og putter sine egne klær i skittentøyskurven når de er skitne. Oppussingsarbeide må de da kunne dele på, med mindre han har 10 tommeltotter. De bør ha ca like mye fritid begge to. .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? Hvis de er så stygge, kan de ikke kjøpe nye da? Men hvis de ikke har råd til det, så skjønner jeg jo at han ikke har råd til å ta lappen. Fæle møbler blir ihvertfall ikke bedre av å bli enda fælere, så nei, det hadde jeg ikke godtatt! .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede? Jeg skjønner at barn plukker opp banneord andre steder uansett, men de skal ihvertfall ikke lære det hjemme. Så nei. ---- Er det din mann, eller? Eller en veninnes? Endret 11. mars 2009 av Jade
Bambimor Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 Kan vel egentlig her bare si nei det er ikke greit. Og jeg syns ikke at det er greit at moren utsetter barnet for en slik far heller
Gjest Gjest_lilo_* Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 når det gjelder det med lappen, så har han råd. han jobber fulltid mens samboeren hans (min søster) studerer. grunnen som hun oppgir er at han ikke gidder å ta kjøretimer + at han bruker heller penger på gitarer og høytalere. klærne er ikke band t-skjorter og lignende, men skikkelig hjemmelaga greier.. tror ikke det er så mye barna sin reaksjon på det, men heller de voksne i barnehagen og foreldrene til de andre barna. og møblene er ikke gamle i det hele tatt. maks et år, men en hylle under bordet er ødelagt. takk for svar forresten. måtte bare sjekke om det var flere som tenkte det samme som meg.
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Bare lurer på om dere synes det er greit av en småbarnsfar... .. å drikke seg full en gang i uka? - Ja, hvis det er greit for barnemoren .. å drikke lettøl eller vanlig øl når han er alene med barnet (hun har riktig nok lagt seg)? - Ja, både lettøl og vanlig øl er greit i begrensede mengder. .. å komme gjentatte ganger i barnehagen med banneord skrevet på klærne? - Dette er vel ikke så veldig farlig i og med at barn ikke kan lese. .. å drikke/feste med kompiser hjemme i stua når barnet og moren sover? Så lenge det ikke forstyrrer barnet og moren burde det går greit, kommer ann på hvordan huset er bygget. .. å ikke ville ta lappen, slik at moren til barnet må kjøre han på jobb, samt gjøre ærend som han ikke kan gjøre fordi han ikke har bil? - Hvis moren til barnet synes det er greit burde det ikke være noe problem, men han har jo uansett hovedansvaret for å komme seg på jobb selv. .. å la moren til barnet ta seg av 99% av husarbeidet i tillegg til det meste av oppussingsarbeid? - Det kommer fortsatt ann på om moren synes det er ok, jeg hadde ikke godtatt det. .. å risse inn bokstaver i møbler når han er full/brisen og senere unnskylde seg med at "de ser jo stygge ut uansett"? - Nei. .. å høre på musikk med mye banning (også norske) når barnet er tilstede? -Ja, kommer litt ann på type banning osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå