mia83 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har tenkt å ta med meg en 30-liters sekk som håndbagasje på flyet til USA. Ei venninne av meg sa at man ikke kan kjøpe drikke før man har passert sikkerhetskontrollen.. Betyr det at om jeg kjøper ei flaske vann på forhånd og putter i sekken, så tar de den i sikkerhetskontrollen?
Red headed girl Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Det er ikkje lov å ha med seg flaske med vatn nei, sidan den er over 100ml. Men du kan jo berre kjøpe ei flaske når du har komt gjennom sikkerhetskontrollen?
Amalie_85 Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Når jeg reiste nå før helga så jeg folk som hadde tomme flakser og fylte med vann etter å ha passert sikkerhetskontrollen
mia83 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2009 Da tror jeg at jeg kjøper etter sikkerhetskontrollen.. bare så synd at man må betale kioskpriser for alt der.. og vel så det.. Men mat da? Er det lov å ta med boller f.eks gjennom sikkerhetskontrollen?
Glitnir Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Da tror jeg at jeg kjøper etter sikkerhetskontrollen.. bare så synd at man må betale kioskpriser for alt der.. og vel så det.. Men mat da? Er det lov å ta med boller f.eks gjennom sikkerhetskontrollen? Mat er lov. Men det er jo ellers bare å gjøre som nevnt over: Ta med tomme flasker og fyll opp etter sikkerhetskontrollen.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Mat er lov så lenge det ikke har flytende eller krem-konsistens.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Mat er lov. Men det er jo ellers bare å gjøre som nevnt over: Ta med tomme flasker og fyll opp etter sikkerhetskontrollen. Ikke Yoghurt. Ble fratatt frokosten min sist jeg skulle fly. Glemte i farten at yoghurt var flytende. Det er jo bare å smile å beklage, mens du oppi hodet ditt har mest lyst til å la det gå ut over stakkarene som er ansatt for å handheve reglene.... Morgengretten? Neida..
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Jeg pleier også fylle på vannflaska innenfor sikkerhetskontrollen. Men opplever ofte at vannkranene på toalettene har låst seg sånn at man kun får ut glovarmt vann. Skal vedde på det er en konspirasjon for å tvinge oss til å kjøpe dyr drikke :gjeiper: Men på handicaptoalettene er det ordentlig kran med kaldt og varmt vann
mia83 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2009 Jeg pleier også fylle på vannflaska innenfor sikkerhetskontrollen. Men opplever ofte at vannkranene på toalettene har låst seg sånn at man kun får ut glovarmt vann. Skal vedde på det er en konspirasjon for å tvinge oss til å kjøpe dyr drikke :gjeiper: Men på handicaptoalettene er det ordentlig kran med kaldt og varmt vann Smaker det vannet noe godt da?
Red headed girl Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 Herlighet, eg ser jo den at det er ei prinsippsak at dei selger vatn så dyrt på dei kioskane på flyplassen, men det er vel ikkje krise om dåke må kjøpe EI flaske vatn til 22,-?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 Det som slår meg i første omgang er at du må passe på at sekken din ikke overskride målene og vekten en kan ha med seg som håndbagasje.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #12 Skrevet 13. mars 2009 Smaker det vannet noe godt da? Det smaker akkurat som vann skal smake - ingenting.
Gjest KateW Skrevet 13. mars 2009 #13 Skrevet 13. mars 2009 30l håndbagasje? Det tror jeg du skal dobbeltsjekke om er lov. Husk også at du ikke kan ha med noe flytende i denne som ikke er spesialpakket. Ikke kosmetikk eller noe. Vil anbefale deg og google litt og finne de helt korrekte reglene, så du ikke blir fratatt noe.
Red headed girl Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Ja, stussa på dette eg og, 30 liter høyrest vel mykje ut! Veit ikkje kva reglane ligg på til Usa, er jo forskjellige regla for vekt innanfor kvart flyselskap, men syns 30 liter i håndbagasje er litt drøyt.. Er ikkje det en ganske stor ryggsekk? Er vel større enn L55 x B40 x H23, som er reglane for størrelse på håndbagasje? Du får ringe flyselskapet du skal reise med og sjekke. Her er SAS sine regla iallefall: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje...gasje/?vst=true
Gjest qeed Skrevet 13. mars 2009 #15 Skrevet 13. mars 2009 Jeg vet ikke akkurat målene på en 30 liters sekk, men ikke glem at fordelene med en sekk er at den kan bøyes og tøyes, slik at dersom den ikke er full, så kan den gjerne tilpasses de fleste mål uansett. ...men 30 liter er jo ikke så mye, er det det?
Mir Skrevet 13. mars 2009 #16 Skrevet 13. mars 2009 TS, husk også at hvis du skal ha med deg dilldall aka lipgloss, mascara, og kremer og annet med "flytende konsistens" så vil jeg anbefale deg å legge det som er mer enn 100 ml i selve bagasjen, og ta de mindre i en plastpose du får uttdelt på flyplassen. Ja, de har faktisk tatt lipglossen min en gang. :/
ToveM Skrevet 13. mars 2009 #17 Skrevet 13. mars 2009 30 l sekk er vel ikke så stor, datteren min på 10, har skolesekk på 30l. Hun har hatt den med inn på fly mange ganger.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #18 Skrevet 13. mars 2009 30 liter er da bare en helt vanlig dagstursekk, ikke noe problem!
Hinata Skrevet 13. mars 2009 #19 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Og målene som flyselskapene opererer med blir jo 50,6 liter da, så tror ikke akkurat man blir stoppet på det.. Vanligvis så er det summen av målene på sidene som betyr noe, hørt noe om 115 cm(eller 118 på det eksempelet over her) tilsammen? Endret 13. mars 2009 av Hinata
Aurela Skrevet 13. mars 2009 #20 Skrevet 13. mars 2009 Du må også huske om du skal mellomlande kan du må gjennom en ny sikkerhetskontroll. Da jeg skulle til USA kjøpte jeg meg en vannflaske på Gardermoen. Vi mellomlandet i Amsterdam, da måtte vi gjennom ny sikkerhetskontroll og den uåpnede vannflasken min tok de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå