Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 (endret) jeg har sett flere tråder ang dette, men ikke sett svar på følgende spørsmål: (så vidt jeg har fått med meg i hvertfall) har forstått det sånn at det finns en del type extensions som skader på håret, jeg har keratinfester for 1 gang i håret mitt nå. frisøren min brukte keratinfester selv, og flere frisører der brukte det også, og hun sa spesielt at KERATIN ikke skader. vet at mye av sveising,lim osv på hår kan skade , men er det alså slik at keratin skader eller ikke? for aldri et klart svar på det.. får jo høre mye forskjellig, og frisøren kan jo ha sagt litt for å selge å.. Og for de som fletter inn extensions hos maron ( www.maron.no )(som jeg skal starte med hvis det viser seg at keratin faktisk skader på håret eller eventuelt viss denne metoden er billigere(?)), hvor mye koster det ca for 55cm lang og normalt tykt hår man fester på? hvor lenge varer det, og må man tilbake for å flytte den tynne fletten høyere opp? for håret vokser jo. hvordan er håret? er det veldig tykt av seg? har merket at det håret jeg festet på med keratin er veldig mye tykkere hårstrå enn mitt nordiske hår, så stod på marons side at de spesialiserer seg på¨nordisk hår.. Håper noen kan være så snill å gi meg noen svar, det hadde vært til god hjelp Edit: Sånne clips er uaktuelt for meg, i og med at håret mitt er så tynt, spesielt nederst i kantene på håret, så er i grunn avhenging av en god extension som sitter på hver dag Endret 11. mars 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Hilde Christina Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Også forvirret rundt dette.. Når jeg tok extentions med keratinfester for noen år siden fikk jeg samme beskjed, men håret mitt var helt herpa for å si det pent da jeg fjernet dem.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Også forvirret rundt dette.. Når jeg tok extentions med keratinfester for noen år siden fikk jeg samme beskjed, men håret mitt var helt herpa for å si det pent da jeg fjernet dem. det var det , ja.. får en ekkel følelse om at frisørene sier litt av hvert for å tjene penger
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 er det INGEN som vet ?? Plis, trenger svar!
FantasDick Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har kun erfaring med keratinfester, så jeg kan ikke svare på om fletting og andre metoder er bedre. Jeg har hatt keratinextension 2 ganger, og skal sette på for 3. gang om noen uker. Jeg synes ikke det ødelegger/sliter så veldig på håret om man er flink til å ta vare på det. Ikke legg deg med vått hår, flett alltid håret i en løs flette før du legger deg, bruk naturhårbørste, børst håret pent flere ganger daglig, bruk tilpasset shampo og balsam, hårkur minst en gang i uken osv. Men jeg mistet litt hår når jeg tok ut festene igjen. Ikke så mye at det er krise, men jeg merker det jo litt. Har alltid hatt tynt hår, og med extensions fikk jeg tykkere hår og ble vant til det, kan hende mitt eget hår virket ekstra tynt etterpå pga nettopp dette.
nadinice Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg vet ikke saa mye om keratinfester egentlig, da jeg vurderte dem ble jeg litt bekymret for det kjemikaliet de bruker for aa fjerne dem. Keratin skal jo ikke skade ditt eget haar fordi det ogsaa bestaar av keratin. Naar man tar paa vesken som löser opp keratinfestene, vil ikke det ogsaa skade keratinet i ditt eget haar?? Mine extensions er metallfester som er krympet paa, de skal heller ikke skade haaret mitt. Jeg har likevel inntrykk av at mitt eget haar slites av fortere fra hodebunnen enn vanlig fordi haaret blir belastet av tyngden fra extensionshaaret. Tror dette vil gjelde for keratinfestene ogsaa. Dere som har keratin naa, hvordan föles festene aa ha paa? Blir de seige og klissete etterhvert? Er det vanskelig aa unngaa aa föhne paa dem? Jeg for min del vurderer sterkt aa bytte ut haaret mitt med haar fra Maron. Jeg har avtalt time med henne saa jeg kan forhöre meg litt om metoden og haaret hennes först.
FantasDick Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har ikke brukt "løsemiddel" for å ta av mine extensions - har hatt de i over ett halvt år hver gang, så festene har vært "sprø" nok til å kutte de på langs å dra av. Blir så utålmodig når jeg først finner ut at de skal av, så da blir det "fort å gæli" Har ikke hatt myke/klissete/seige fester, kun harde/tette. Man skal jo ikke bruke så mye hår på hvert feste, så man skal ikke miste mer hår enn normalt pga belastning på håret! Da har man vel litt for store fester, vil jeg tro.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 takk for svar! jeg tar sånn ganske bra vare på håret, men har vært litt dårlig på å gre det, syns det er itt vansklig å gre ved keratinfestene, har du opplevd det samme? sånn i slutten av perioden med extension, når håret har vokst en del? da henger alt seg sammen på meg, og blir ganske vansklig og gre (hvis noen har svarene ang. Maron, så plis svar:)!)
FantasDick Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Ja, når festene har vokst en del cm ut fra hodebunnen er det ikke like enkelt å gre håret! Da tok jeg bit for bit og holdt håret ved hodebunnen mens jeg børstet for å ikke dra i festene. Helt innerst er det lettest å bare bruke fingrene til å "gre" med, synes jeg.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 Ja, når festene har vokst en del cm ut fra hodebunnen er det ikke like enkelt å gre håret! Da tok jeg bit for bit og holdt håret ved hodebunnen mens jeg børstet for å ikke dra i festene. Helt innerst er det lettest å bare bruke fingrene til å "gre" med, synes jeg. ahaa det skal jeg prøve;-)
Nana Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har hatt keratinfester i mange år. Har også flere venninner som har / har hatt. Frisøren min sa også at det ikke sliter på håret - og jeg har skiftet frisør flere ganger i løpet av den perioden jeg har hatt extensions. Alle har sagt at det ikke sliter / evt at det merket de fører (great lenghts, so.cap, mona lisa) ikke sliter. BULLSHIT! Når tilslutt jeg sluttet med extensions sa endelig ene frisøren min at extensions hadde ødelagt håret hennes og at hun nå skulle spare det ut (mens hun flere ganger tidligere hadde sagt at hun ikke syns det sliter i det hele tatt). Venninnene mine sier det samme - du kommer inn i en ond sirkel. Ext sliter og håret knekker (mye mer enn ved vanlig belastning). Der festene blir sveiset/limt svekkes håret pga varmen og det brekker mye lettere enn det ellers ville gjort. Jeg har tatt godt vare på håret, pleiet det og vært veldig forsiktig, likevel har det blitt tynnere og tynnere. Og hva gjør man da når man tar av håret og ser ut som en ribbet kylling? Tar på extensions igjen. Som sagt; ond sirkel. Hvis du derimot tar det på, har det i 3 mnd og venter et år til neste gang sliter det nok ikke noe særlig. Jeg har hatt det kontinuerlig i sikkert 4-5 år kun avbrutt av noen mnd pause innimellom.
Akja Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har hatt keratinfester i mange år. Har også flere venninner som har / har hatt. Frisøren min sa også at det ikke sliter på håret - og jeg har skiftet frisør flere ganger i løpet av den perioden jeg har hatt extensions. Alle har sagt at det ikke sliter / evt at det merket de fører (great lenghts, so.cap, mona lisa) ikke sliter. BULLSHIT! Når tilslutt jeg sluttet med extensions sa endelig ene frisøren min at extensions hadde ødelagt håret hennes og at hun nå skulle spare det ut (mens hun flere ganger tidligere hadde sagt at hun ikke syns det sliter i det hele tatt). Venninnene mine sier det samme - du kommer inn i en ond sirkel. Ext sliter og håret knekker (mye mer enn ved vanlig belastning). Der festene blir sveiset/limt svekkes håret pga varmen og det brekker mye lettere enn det ellers ville gjort. Jeg har tatt godt vare på håret, pleiet det og vært veldig forsiktig, likevel har det blitt tynnere og tynnere. Og hva gjør man da når man tar av håret og ser ut som en ribbet kylling? Tar på extensions igjen. Som sagt; ond sirkel. Hvis du derimot tar det på, har det i 3 mnd og venter et år til neste gang sliter det nok ikke noe særlig. Jeg har hatt det kontinuerlig i sikkert 4-5 år kun avbrutt av noen mnd pause innimellom. Jeg har på hår fra maron.no. det har jeg gjort i flere år nå. Hun lager en bitteliten flette langs hodebunnen. På den syr hun på hår. Ikke strammer det, elsker fletten min. Så det sier seg selv at håret ikke KAN ta skade så lenge jeg ikke la det "kake" sammen. Bruker håret igjen og igjen. Ingen ved siden av og ingen foroven - spør du meg. maron er best.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg har på hår fra maron.no. det har jeg gjort i flere år nå. Hun lager en bitteliten flette langs hodebunnen. På den syr hun på hår. Ikke strammer det, elsker fletten min. Så det sier seg selv at håret ikke KAN ta skade så lenge jeg ikke la det "kake" sammen. Bruker håret igjen og igjen. Ingen ved siden av og ingen foroven - spør du meg. maron er best. ''Og for de som fletter inn extensions hos maron ( www.maron.no )(som jeg skal starte med hvis det viser seg at keratin faktisk skader på håret eller eventuelt viss denne metoden er billigere(?)), hvor mye koster det ca for 55cm lang og normalt tykt hår man fester på? hvor lenge varer det, og må man tilbake for å flytte den tynne fletten høyere opp? for håret vokser jo. hvordan er håret? er det veldig tykt av seg? har merket at det håret jeg festet på med keratin er veldig mye tykkere hårstrå enn mitt nordiske hår, så stod på marons side at de spesialiserer seg på¨nordisk hår..'' vet du? Endret 17. mars 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
nadinice Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 ''Og for de som fletter inn extensions hos maron ( www.maron.no )(som jeg skal starte med hvis det viser seg at keratin faktisk skader på håret eller eventuelt viss denne metoden er billigere(?)), hvor mye koster det ca for 55cm lang og normalt tykt hår man fester på? hvor lenge varer det, og må man tilbake for å flytte den tynne fletten høyere opp? for håret vokser jo. hvordan er håret? er det veldig tykt av seg? har merket at det håret jeg festet på med keratin er veldig mye tykkere hårstrå enn mitt nordiske hår, så stod på marons side at de spesialiserer seg på¨nordisk hår..'' vet du? Jeg har avtalt å møte maron for å se på metoden hennes, kjenne på hårkvaliteten, se hvor tykk fletten er osv.. Hvis du har mer du lurer på kan jeg spørre for deg.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 18. mars 2009 #15 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har avtalt å møte maron for å se på metoden hennes, kjenne på hårkvaliteten, se hvor tykk fletten er osv.. Hvis du har mer du lurer på kan jeg spørre for deg. jaa vis du kunne spørt om det gikk ann å få hår som er 55 cm, og ca hvor mye det koster for det, så gjør du meg en stoor tjeneste
nadinice Skrevet 1. april 2009 #16 Skrevet 1. april 2009 jaa vis du kunne spørt om det gikk ann å få hår som er 55 cm, og ca hvor mye det koster for det, så gjør du meg en stoor tjeneste Jeg var og snakket med Maron igaar, jeg fikk skikkelig daarlig inntrykk.. Jeg kjente paa haaret, og det virket ganske tykt og ikke spesielt nordisk. Jeg vil si at det var nesten det samme som jeg har.. Dessuten virket hun ikke spesielt interessert i aa höre paa hva jeg ville ha, og prövde aa faa meg til aa farge haaret tilbake til min naturlige farge fordi hvis ikke kom festene til aa vises. Haaret mitt er musegraatt, saa det skjer ikke!! Det hun mener med at haaret er tilpasset nordisk haar er det at flettene er tynnere enn i de afrikanske salongene, men hun ville ikke vise det til meg.. Jeg glemte desverre aa spörre om 55cm langt haar, for jeg fikk saa daarlig inntrykk at jeg ville komme fortest mulig ut derifra...men jeg skal sende henne en mail og spörre og kommer tilbake til deg
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 1. april 2009 #17 Skrevet 1. april 2009 Jeg var og snakket med Maron igaar, jeg fikk skikkelig daarlig inntrykk.. Jeg kjente paa haaret, og det virket ganske tykt og ikke spesielt nordisk. Jeg vil si at det var nesten det samme som jeg har.. Dessuten virket hun ikke spesielt interessert i aa höre paa hva jeg ville ha, og prövde aa faa meg til aa farge haaret tilbake til min naturlige farge fordi hvis ikke kom festene til aa vises. Haaret mitt er musegraatt, saa det skjer ikke!! Det hun mener med at haaret er tilpasset nordisk haar er det at flettene er tynnere enn i de afrikanske salongene, men hun ville ikke vise det til meg.. Jeg glemte desverre aa spörre om 55cm langt haar, for jeg fikk saa daarlig inntrykk at jeg ville komme fortest mulig ut derifra...men jeg skal sende henne en mail og spörre og kommer tilbake til deg Jaa jeg skjønner, det hørtes ikke så bra ut.. takk for svar hvertfall:D
zit Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 Jaa jeg skjønner, det hørtes ikke så bra ut.. takk for svar hvertfall:D Til fash Jeg synes du skal ta å kontakte maron selv. Ingen ser at jeg har extension. Maron er grei, men hun sier nei om resultatet ikke blir bra. Vet om ei jeg kjenner som lurte på å ta extension hos maron. Hun er bleket veldig lys. Hun fikk vite at hun burde vente ca 6 mnd fordi resultatet ikke ville bli bra nok. Håret hennes var nesten til skuldren. I tillegg ble hun også fortalt at det helt lyse hår er mye mer kjemisk behandlet, slik at det fort blir tørt. Det synes jeg høres fornuftig ut. Mitt er mellom brunt. Det at hun først gjør jobben når hun vet at det blir bra - synes jeg viser at hun er proff. Nadinice, tror du bare var uheldig, eller du skal kanskje bare være glad for at hun sa sannheten. Jeg farget før håret mitt veldig mørkt, maron sa at jeg skulle forsøke å dempe fargen noe - vet du hva? Hun hadde helt rett, håret mitt er i dag sunnere, blank og har en farge som klær meg. Som hun selv sier: ingen skal kunne se at mine kunder har extension. Ingen ser min om jeg ikke forteller det. Og når jeg forteller det er det ingen som tror på det, så fint er det. Mitt hår var ca 50 cm langt og det er vanlig lengde, kan visst nok få det lengre.
nadinice Skrevet 27. april 2009 #19 Skrevet 27. april 2009 Det var ikke slik at hun ikke ville gjöre det, men hun sa at festene kom til aa vises dersom jeg ikke farget haaret mitt tilbake til min egen farge. Dessuten syntes jeg hun virket veldig lite interessert i aa höre hva slags resultat jeg önsket.. Og jeg vil gjerne ha en frisör man kan kommunisere med.. Jeg har funnet ut at Eurolocks, som jeg har naa, er veldig bra. En og en haarlokk er festet med kobberringer, slik at det bruker ikke noe varme eller kjemikalier.. Jeg kommer til aa fortsette med dem iallefall. Jeg var litt uheldig i starten, og mistet et par fester- men det var nok min egen feil saann i tilvenningsfasen. Jeg har ikke funnet noen i Norge som gjör det enda, saa hvis jeg ikke finner noen kommer jeg til aa kjöpe verktöy til det selv. Muligens bytte til micro link, mindre fester hvor festematerialet er laget av aluminium av den enkle grunn at jeg har funnet et skandinavisk selskap som selger disse..
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #20 Skrevet 28. april 2009 Jeg har prøvd kreatin 3 ganger, flettet 2 ganger og clip-on utallige ganger. Kreatin: Var egentlig fornøyd med håret, selv om det noenganger skilte seg ut fra mitt naturlige hår. Ble mye mer tørt feks. selv om jeg kuret det jevnlig. Fikk også vite fra frisøren at dette ikke skadet håret, og det stemte forsåvidt første og andre gangen. MEN! Tredje gang var jeg hos en "vanlig" frisør for å stusse håret..... Når hun tok en titt bak i hodebunnen hadde mengder av hårrøttene mine falt av (!). Dette pga. belastningen hårrøttene får av extensionspunktene. Så jeg hadde enkelte områder bak i hodebunnen som var skallet. Dette kan ha noe med at frisøren som tok på extensionsene tok et lite parti av mitt hår for å feste på extensionspunktet, slik at belastningen ble for stor, men det er ALDRI noe jeg skal satse på igjen. Det verste som kunne skjedd var at jeg måtte klippe av meg alt av mitt eget hår, men oppdaget heldigvis skaden i tide. Flettet: Uff, nei. Vet ikke om det var frisøren som flettet det på feil, men når jeg kjente bak på hodet var det en tydelig klump. Dessuten stramte det en del. Clip-on: Kjempegreit til enkelte annledninger, men ikke noe å satse på dersom du vil ha extensions hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå