Gå til innhold

Farlig å reise til Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Gjest ehhong
Skrevet

Hei!

tenker å reise til Tyrkia med søster min i påske! lurer på om det er farlig pga "terrorist" aktivitet der nede i det siste?

vet at angrep har vært i israel og ghaza men de ligger ganske nært hverandre geografisk liksom...

takk for svar!

Erick

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Hei!

tenker å reise til Tyrkia med søster min i påske! lurer på om det er farlig pga "terrorist" aktivitet der nede i det siste?

vet at angrep har vært i israel og ghaza men de ligger ganske nært hverandre geografisk liksom...

takk for svar!

Erick

tenker på omtrent samme? hva med område rundt der i det hele tatt da?

Hilsen

Line

Skrevet

Det spørs vel hvor i Tyrkia da?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hold dere hjemme. Alle som har kjenenskap til konflikten i Gaza vet jo at det kommer til å spre seg som ild i tørt gress, så, pass opp, snart blir det farlig å være i Norge også. For vi ligger litt nærme liksom.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, hold dere hjemme. Alle som har kjenenskap til konflikten i Gaza vet jo at det kommer til å spre seg som ild i tørt gress, så, pass opp, snart blir det farlig å være i Norge også. For vi ligger litt nærme liksom.

lol! artig du!

Skrevet

He he:) Neppe farlig så sant du ikke har tenkt deg til grensen til Irak o.l. Skal selv til Istanbul snart og der er det ikke farlig så sant jeg vet. Selv om det var en bombe der ifjor så er det ikke noe opprør eller lignende. De typiske turistplassene som alanya, kemer og side holder terroristene seg vekke fra:)

Skrevet (endret)

Nei, tviler jeg på. Har selv vært der to ganger, og ikke opplevd noe slikt for å si det sånn, til tross for at det ene gangen reiste vi ned dit rett etter at et britisk par (tror jeg det var), ble drept i fjellene like i nærheten hvor vi bodde.

Men altså, "terror" kan jo skje alle steder. Man har London-bombingene, terroraksjonene langs solkysten av Spania osv. Har vært begge steder og aldri følt meg utrygg. Ting kan selvsagt skje, men som regel tar man vel seg forhåndsregler som gjør at man unngår ubehageligheter. F. eks reiser man ikke opp i fjellene alene, slik det britiske turistparet gjorde den gang, hvor geriljaen/landeveisrøvere hører til, og spesielt ikke midt på natta.

Nei, jeg synes du ikke skal tenke for mye på det, og heller fokusere på å glede deg over turen. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Gjest
Skrevet

Den norske ambassade i Ankara:

"Høsten/vinteren 2008 har det ikke funnet sted alvorlige sikkerhetsepisoder hvor sivile har vært målgruppen for terrorangrep. De siste store anslagene skjedde i juli, da to bomber gikk av i forstaden Gungoren i Istanbul, med 17 drept og over 150 skadede. I samme måned fant det sted et væpnet angrep på det amerikanske konsulatet i Istanbul samt kidnapping av 3 tyske turister på vei til Ararat-toppen. Disse ble frigitt tre uker senere. Det har i den senere tid vært rapportert om få eller ingen hendelser."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...