Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en fantastisk sønn på 7,5 mndr som vi brukte litt tid på å få (7 mndr og en SA og så satt han to mndr etterpå), vi hadde egentlig fått henvisning til assistert befruktning pga dårlig sædkvalitet (mann operert for lyskebrokk).

Så vi startet prøvingen på nr.2 for halvannen mnd med tanke på at det kunne ta en god stund før den satt. Siden vi har bevist at vi kan bli gravide har den henvisningen gått bort...

MEN nå har jeg fått påvist høyt stoffskifte og har blitt satt på medisiner, med beskjed om at jeg ikke bør bli gravid før stoffskiftet er stabilt igjen og behandlingen er over. Og estimert behandlingstid er opp til 2 år :tristbla:

Noen andre her som har hatt høyt stoffskifte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg :goodbye:

Jeg har hatt høyt stoffskifte i 5 år og jeg har heller aldri fått beskjed om å ikke bli gravid. Er nå gravid med nr 2 og det går helt fint. Det har stabilisert seg for øyeblikket men det har vært veldig ustabilt siden jeg teste positivt. Det er også medisiner du kan bruke som er forenelig med graviditet.

Er det din fastlege som sier dette eller er det spesialister inni bilde? Vet du hvor høye verdier du har?

Om du ikke vil skrive alt her så kan du sende meg en pm

Gjest Miley
Skrevet

Har du kontakt med fastlegen din eller en endokrinolog? Be om henvisning til endokrinolog dersom det kun er fastlegen som har satt deg på medisiner og som sier du ikke bør bli gravid.

Skrevet

Jeg er henvist til endokrinolog, de har henvisningen inne til vurdering nå og det var foreløpig ikke satt opp time (jeg ringte i dag og sjekket). Jeg håper virkelig h*n er mer positiv enn fastlegen min.

Det ble så mye prat om ammingen at jeg helt glemte å få utskrift av verdiene, da jeg spurte så sa han bare at det var rimelig høyt og at vi ikke kunne utsette behandlingen. Jeg får ta en tur innom i morgen å få en utskrift, faren min er også ganske nysgjerrig siden han også har samme greia (tidligere høyt, men nå lavt, ikke operert).

Sist stoffskiftet var ute av kontroll (2006) var TSH 0,003, FT3 eller 4 var på noen og 40, men da hadde jeg langt fra så mye symptomer som jeg har hatt nå. Den gangen stabiliserte det seg av seg selv i løpet av en mnd.

Skrevet

Når jeg hadde høyt stoffskifte ble jeg anbefalt og vente med å bli gravid til stoffskifte hadde normalisert seg. Dette var av endokrinolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...