Gå til innhold

Ring pigg - busted?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Får vel starte fra starten da, Jeg + 2 andre var ute og gikk. Ene av de (her Per) ringer på alleringeklokkene. (Ja jeg vet dette er sånt 9-10 åringer gjør, men samma f) Jeg skriker oppgitt til "Per" og begynner selfølgelig og løpe. Løper et par hundre meter bortover, og slakker ned farten igjen. Vi trasker videre bortover.

Men så kjenner jeg plutselig et skikkelig røsk i nakken. Og en fyr (en skikkelig bodybuilder) drar meg + Per bakover. Vi blir dratt opp i leiligheten hans, Vi blir bokstavelig hengt opp foran en liten gutt som ligger i en seng og mannen roper "her er det så barn som ligger og sover" (stakkars unge...)

Vi må ta av oss skoa og må gå og sette oss, og avgi forklaring navn+ nr. Pro som jeg er leker jeg englebarn, og Per blir utstøtt som den "slemme" gutten.

Det jeg egentlig lurer på her er; Kan han egentlig bare dra oss opp i leiligheten sin, lurer på noen som har noen kilder til at dette ikke er lov.

Utskjelling om at Ringpigg er feigt osv. Orker jeg ikke. Beklager Hvis det er noen og/å feil

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Får vel starte fra starten da, Jeg + 2 andre var ute og gikk. Ene av de (her Per) ringer på alleringeklokkene. (Ja jeg vet dette er sånt 9-10 åringer gjør, men samma f) Jeg skriker oppgitt til "Per" og begynner selfølgelig og løpe. Løper et par hundre meter bortover, og slakker ned farten igjen. Vi trasker videre bortover.

Men så kjenner jeg plutselig et skikkelig røsk i nakken. Og en fyr (en skikkelig bodybuilder) drar meg + Per bakover. Vi blir dratt opp i leiligheten hans, Vi blir bokstavelig hengt opp foran en liten gutt som ligger i en seng og mannen roper "her er det så barn som ligger og sover" (stakkars unge...)

Vi må ta av oss skoa og må gå og sette oss, og avgi forklaring navn+ nr. Pro som jeg er leker jeg englebarn, og Per blir utstøtt som den "slemme" gutten.

Det jeg egentlig lurer på her er; Kan han egentlig bare dra oss opp i leiligheten sin, lurer på noen som har noen kilder til at dette ikke er lov.

Utskjelling om at Ringpigg er feigt osv. Orker jeg ikke. Beklager Hvis det er noen og/å feil

Hei,

skjønner egentlig ikke hva du vill, skal du kjefte på denne mannen fordi han dro dere opp i huset for å vise dere hvorfor man ikke gjør noe så dumt?

Altå du skal kjefte på han fordi han prøver å lære dere noe som egentlig er opplagt? Helt seriøst, er du med på leken så får du tåle steken. Slutt å sutre, du burde ligge deg helt flat og beklage. å opprette denne tråden på forumet viser bare at du har ikke forstått noenting.

Nei, det er IKKE ulovelig å dra dere opp i leiligheten, uansett om det var det så gjorde han det for å lære dere noe, dere startet, ikke han..

Dere startet det, han avsluttet det..

Endret av Fotofreaken
Skrevet

Tja, straffelovens §223 eller §226, frihetsberøvelse?

Skrevet
Tja, straffelovens §223 eller §226, frihetsberøvelse?

Haha hva skal dere gjøre med dette da, gå på døren for så å si

" Ikke ring pappa og si hva vi gjorde, gjør du dette så skal eg saksøke deg for brudd på paragraf osv.. ? "Han ga dere en lærepenge, hva er problemet ditt?

Du skriver også at du ikke ønsker " teite " kommentaren osv..

Jeg velger å ikke respektere dette, ettersom du faktisk ikke har lært noe av det du og dinne venner gjorde.

å oppdra barn er svært slitsomt, det er tragisk at " små " unger som dere ringer på døren på tull for å plage familien osv.. Tenk deg, da du og din kompis gikk fra huset så var jo familien nødt til å legge ungen igjen.. og det er ikke alltid like lett..

DU er virkelig tett i pappen...

Skrevet

Ikke misforstå, jeg er fullstendig enig med deg i at aktiviteten er idiotisk, men jeg valgte å kun ta stilling til TS' spørsmål om lovlighet, ikke det moralske aspektet.

Gjest Gjest
Skrevet
Haha hva skal dere gjøre med dette da, gå på døren for så å si

" Ikke ring pappa og si hva vi gjorde, gjør du dette så skal eg saksøke deg for brudd på paragraf osv.. ? "Han ga dere en lærepenge, hva er problemet ditt?

Du skriver også at du ikke ønsker " teite " kommentaren osv..

Jeg velger å ikke respektere dette, ettersom du faktisk ikke har lært noe av det du og dinne venner gjorde.

å oppdra barn er svært slitsomt, det er tragisk at " små " unger som dere ringer på døren på tull for å plage familien osv.. Tenk deg, da du og din kompis gikk fra huset så var jo familien nødt til å legge ungen igjen.. og det er ikke alltid like lett..

DU er virkelig tett i pappen...

Det er ganske enkelt. Du anmelder, og så blir det kanskje sak av det. Seansen virker troverdig. Selvfølgelig er det lov å prøve seg. Kan til og med tenkes dere får advokat sponsa.

Skrevet

Hurra for pappan som skremte dere litt! Kanskje "Per" tenker seg om to ganger før han oppfører seg så barnslig igjen.

Hadde jeg vært like stor og sterk som denne mannen så hadde jeg gjort akkurat det samme! Har fått drittunger uten respekt for andre helt opp i halsen.

Misforstå meg ikke, alle er ikke drittunger. Jeg elsker barn i alle aldre, og gir alle en sjanse, men når man opplever og er vitne til pøbelskap, så synes jeg voksne, ansvarsfulle folk bør agere.

Skrevet

Sutt å syt! Dere fikk som fortjent!

Gjest Gjest
Skrevet

Til en noen her.

Du og en venn går ute. Plutselig så tar vennen din og slår til en tilfeldig person.

Er det da riktig at du også skal straffes (vel, løper du blir det jo noe annet, så dårlig eksempel egentlig, men du skjønner tegninga)? Du gjorde jo ikke noe, du kunne vel kanskje ikke vite hva vennen din skulle gjøre heller.

Hvis det virkelig skjedde slik, som TS sier, så var det kun vennen som ringte på uten at TS kunne gjort så veldig mye.

Så, hvorfor "angripe" TS? Synes det er mer riktig å "ta" Per, om TS er uskyldig slik det fremstilles i tråden (noe vi da bør forholde oss til).

Gjest Miley
Skrevet

Voksne mennesker som ringer på og stikker av burde ikke bli dratt inn i en leilighet og få kjeft, de burde bli dratt inn i en busk og fått juling.

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke lovlig å dra folk opp i en leilighet uten samtykke.

Men jeg er blant annet en som sannsynligvis ikke hadde tatt DET så nøye, om dere dreiv å halvmobbet meg og mine uten grunn. Det ville jo blitt påstand mot påstand, og jeg har god tid til å kvite meg med teppet med blodsporene før dere kommer ut av koma på sjukehuset.

Nå ville jeg egentlig bare syntes det var litt søtt om voksne folk ringte og stakk en gang, men ikke ved gjentakelser, eller om jeg hadde sloss i timer for å få en gneldrende unge til å slokne. Men det skulle vi jo ikke kommentere.

Å kødde med fremmede ER en risikosport. Du risikerer å treffe på folk som ikke eier humor, eller sånne som meg, med en ekstremt morbid en...

Endret av Kamikatze
Gjest Gjest
Skrevet

Måtte det være så vel at flere gjorde det samme som han. Kansje vi fikk slutt på pøbelstreker, som ofte utvikler seg.

Heia for han som grafsa tak i dere. Måtte dere bli så redde at dere gjorde i buksa.

Unger er så beskytta fra de er små, at de hyler etter regler om noen er så fornuftig å vil stoppe dritten

Gjest Gjest
Skrevet
Voksne mennesker som ringer på og stikker av burde ikke bli dratt inn i en leilighet og få kjeft, de burde bli dratt inn i en busk og fått juling.

Kjempebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bare kom på i min bardom og vi dro på slang til gatas eneste epletre. Vi måtte klatre over gjerdet.

Vi kom oss over, og der komer eieren. Den ene pissa på seg, den andre skrek, den trdje hang fast i gjerdet.

Vi ble så redde...................I ettertid fikk jeg vite at det var ikke pga eplene, men på grunn av rosebedet vi ramlet i hver gang vi kom over gjerdet.

Denne opplevelsen gjorde at jeg aldri dro på epleslang igjen. Jeg ble en lovlydig borger

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det er ikke lovlig å dra folk opp i en leilighet uten samtykke.

Men jeg er blant annet en som sannsynligvis ikke hadde tatt DET så nøye, om dere dreiv å halvmobbet meg og mine uten grunn. Det ville jo blitt påstand mot påstand, og jeg har god tid til å kvite meg med teppet med blodsporene før dere kommer ut av koma på sjukehuset.

Nå ville jeg egentlig bare syntes det var litt søtt om voksne folk ringte og stakk en gang, men ikke ved gjentakelser, eller om jeg hadde sloss i timer for å få en gneldrende unge til å slokne. Men det skulle vi jo ikke kommentere.

Å kødde med fremmede ER en risikosport. Du risikerer å treffe på folk som ikke eier humor, eller sånne som meg, med en ekstremt morbid en...

Kjempebra. helt enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...