Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle store riker går under, vi har sett det over hele verden, Inkaruiner, Pyramider, Colluseum, marmorfliser, vikingsleiv og hele byer begravd i midtøsten ørkensand, eller spist av jungelen i Kampuchea.

Uansett bevisene er ugjendrivelige sanne. Alt går under til slutt, vi er bare et av de mange sykluser som binder hele verdensrommet sammen, men hva kan årsakene være?

Hvorfor går mektige riker under?

Jeg tror vi har det for godt her i vesten. Fødselstallene er lave, og fiendene er illusjoner skapt av oss selv. Man er hysterisk redd for at datteren skal få anorexia, eller sønnen begynne med dop, at man skal spise seg i hjel eller drikke seg sanseløs, noen dør etter tyve år på aldershjem, man lever et laaaangt liv uten mål og uten mening. Man er redd for terror fordi at de snille amerikanerne hjalp oss under WW2,… (ps, det var ikke en eneste amerikansk soldat på norsk jord 40-45, men titusener av russere), forresten delte stormaktene Europa på midten, og Norge falt tilfeldigvis på ”heldige” side… Man er redd for Sars og miltbrann, - men ikke trapper og gelendere… bomber og muslimer på flyplassene, ….amerikanerne som ”thee land of free”….fu piiip.ck ER DET MULIG å snakke om frihet når man piper folk når dem snakker..?

Den samme sensuren finnes faktisk her på kg. Det er ikke forventet at dere er voksne mennesker.

Men hvorfor går store riker under Waco?

Menneskesinnet sløves dersom den aldri får utfordringer, man bør ha minst mulig begrensninger og mest mulig frihet til å utfolde sine drømmer og gjøre det en har lyst til.

Hvordan går det an i land hvor man telefonavlytter mennesker som bruker alternative rusmidler?

Wacoooo!!! Hvorfor går store riker under?

Som nevnt innledningsvis fødselstallene er for lave, Italia sliter med fødselsunderskudd og fra den kanten ble det fra en parlementspolitiker hevdet at man burde skyte skarpt med kanoner for å få fjernet ”mengden som ankommer via sjøs”. Dette tyder på hovmod. Man skulle tro at vestens mennesker er mer verdt enn andre, og når man tenker sånn, - så er man dømt til undergang, historien tyder på det.

Menmen, hva hvis vi har masse våpen som kan redde oss da? Visumplikter og nye fete maskinskrevne elektriske pass? Da kan vi jo holde befolkningsgrupper fra hverandre med våpen og lover?

Nå forstår dere vel hvorfor det går ad dundas?

Waco

Videoannonse
Annonse
Gjest Mossefjompen
Skrevet

Waco!

Godt å se noen med kunnskap og helhetsvisjoner. Men jeg synes du kaster perler for svin ved å spre dette herinne. Vurder publikummet ditt og du finner ut at de er mer intressert i "de nære ting".

Finnes vel mer intelektuelle fora enn dette ?

Skrevet

På engelsk er det noe som heter "intellimagence", for folk som prater om intelligens men ikke helt vet hva det heter...eller kan stave det...

For de er så lure.. :hoho:

Gjest Gjestetryne
Skrevet

blit itj fest uten skinnvest

Skrevet

Waco skriver mye fornuftig her, og jeg kan være enig i

det meste - særlig dette med at en er seg selv nok, og

noen og enhver i vesten bør kanskje lære seg at hovmod

står for fall...

anbefaler forøvrig alle som ikke har sett Michael Moores film

"Bowling for Columbine" om og se denne. Den er kanskje

satt litt på spissen, men ga meg en masse aha-opplevelser

når det gjelder det og forstå hvordan og hvorfor amerikanerne

er som de er (kan jo selvsagt ikke stå inne for at hans teorier

er den ene og fulle sannhet, men de ga mening for meg ihvertfall).

De samme symptomene finnes jo forøvrig i hele vesten i varierende

grad.

Vel, håper uansett at vår sivilisasjon vil overleve og reise seg igjen. Synes

ikke noe særlig om alternativene, for og si det sånn.

:wink:

Gjest Poirot
Skrevet
Hvordan går det an i land hvor man telefonavlytter mennesker som bruker alternative rusmidler?

Dette er feil.

tELEFONAVLYTNING KAN BRUKES ETTER EN NØYE VURDERING, DER ALVORLIGE FORBRYTELSER MISTENKES. dETTE KAN EKS VÆRE SMUGLING AV STORE MENGDER NARKOTIKA. hAR IKKE NOE MED BRUK SOM SÅDANN Å GJØRE.

(I hate caps lock, sorry...)

Skrevet

Den store eldrebølgen som kommer er bekymringsfull for de fleste land i vesten tror jeg. Økonomisk kommer dette til å bli et stort problem for oss, og fordi vi er oss selv nærmest vil nok de eldre (som jo er oss om en del år) stemme fram politikere som sikrer oss de godene som er igjen og våre barn må således lide......kanskje.

Vi trenger flere folk! For at vi kan opprettholde vårt kompetansesamfunn må vi lokke til oss folk fra andre deler av verden med høy utdanning. Hva heter det? Kompetanseinnvandring?

Skrevet

kanskje vi skal slutte å snakke om eldre som en ensartet gruppe?

Har en svigermor som passer helt til bildet 2eldre2. Hun er syk, skrøpelig, trenger mye hjelp for å klare seg selv. Følger ikke helt med lenger.

Men jeg har en far som er 80 og som for få år siden kjøpte seg PC, har gått internettkurs, er leder i borettslaget, bytta blir for ellers ville verdien synke for mye, har tatt seniorkurs for bilførere, er med i ulike klubber, reiser en masse.

Han er faktisk ingen byrde for samfunnet, men en ressurs. Og det finnes ganske mange av den typen eldre også.

Siden fødselstallene ikke er overvettes høye, må vi kanskje heller se hvordan vi kan bruke ressursene mange eldre faktisk er. De har kompetanse på mye, og det er bare tull at man slutter å lære nye ting når man blir gammel.

Så kanskje "ungdomssamfunnet", der man bare er vellykket som ung, tynn, med BI-utdannelse og minimal livserfaring og maksimal selvtillit og egotripp på høygear står for fall. Men dette tror jeg bare har vært en periode som vli bli avløst av en annen periode.

Det jeg håper står for fall, er tenkingen om at så lenge jeg får det jeg vil ha, så driter jeg i andre - det ikke-solidariske samfunnet vi ser i dag. Og så håper jeg tenkinga om oss (nordmenn) mot dem (alle med annen hudfarge) står for fall. For den er virkelig ødeleggende for et samfunn.

Gjest Poirot
Skrevet

Bettie: Flott at du har en så oppegående far!

Men: hans pensjon og div moderasjoner koster samfunnet faktisk ganske mye....

Skrevet

Men hvorfor går store riker under Waco?

[...]

Wacoooo!!! Hvorfor går store riker under?

Waco: Noen ganger lurer jeg litt på hvorfor du har behov for et diskusjonsforum når du er i perfekt stand til å føre en samtale med deg selv. Håper for din del at det ikke skyldes for store mengder alternative rusmidler. Vel - nok frekkheter.

Jeg synes faktsk du tar opp et par viktige problemstillinger. Ta Norge og nordmenn som eksempel. Vi har aldri hatt det så godt som i dag. Vi har kunnskaper og får dekket alle basalbehov. Men det gjør oss tydeligvis ikke i stand til å gjøre verden til et bedre sted.

Jeg leste i går at halvparten av alle folk på jorda lever for under to dollar om dagen. Jeg kan ikke en gang forestille meg hva slags liv de lever. (Herregud, husker jeg riktig??? Det må da være feil - så mange! Men jeg mener det var det jeg leste, korriger meg om det ikke stemmer.)

Mens i Norge er vi mer opptatt av om rompa er for stor eller puppene for små, enn av å vise solidaritet med andre. Jeg er ikke noe bedre selv, altså.

(Bla, bla, bla, dette er et stort tema, jeg har mange tanker, rekker ikke formulere alt. Diskuter mer!! Dette er viktig!)

Skrevet

Waco: Noen ganger lurer jeg litt på hvorfor du har behov for et diskusjonsforum når du er i perfekt stand til å føre en samtale med deg selv. Håper for din del at det ikke skyldes for store mengder alternative rusmidler. Vel - nok frekkheter.

Så sant så sant, supernova. Og ikke for å snakke om Mosselukta som sannsyneligvis er waco avlogga, der de går igjen og igjen i de samme debattene og støtter hverandre.... :roll:

Skrevet
Og ikke for å snakke om Mosselukta som sannsyneligvis er waco avlogga, der de går igjen og igjen i de samme debattene og støtter hverandre.... :roll:

Hirr, hirr, den tanken har slått meg også.

Skrevet

Si meg... har dere ikkeno bedre å gjøre enn å spekulere og komme med rare antagelser bare fordi dere er kvinner?

Skrevet

Vet at pensjoner og rabatter koster mye - det er en av grunnene til at man betaler inn til pensjon gjennom hele yrkeslivet.

Det jeg mener er at vi kaster bort masse kompetanse ved å ikke bruke de eldre som ønsker det til fortsatt innsats - på mange områder. Rabattene de får, er greie nok, akkurat som studierabatter er. Pensjonister får et lavere inntektsgrunnlag enn yrkesaktive.

En ting som gjør at en del oppegående eldre ikke "gidder" jobbe videre, er at så snart de har passert 70, så reduseres lønna (gjelder ikke alle yrker, men en del). Det betyr at dersom de jobber, får de mindre betalt når de er en dag over 70 år enn de gjorde da de var en dag yngre.

Gjest Poirot
Skrevet

Regelen om reduskjon i pensjon gjelder ikke over 75 år eller noe sånn. Har en dame på nesten 80 som jobber så mye hun kan på jobben.

Enig at de har masse ressurser. Men med et trangt arbeidsmarked synes jeg faktisk det er viktigere å få unge ut i arbeid, de har ingen pensjon (eller trygd) i ryggen hvis de ikke har jobb.

De eldre kan jo eks jobbe på frivillighetssentralen, det er jo veldig meningsfullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...