Hinata Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Lurer på om det er noen mulighet for å endre på innstillingene slik at filer man laster ned og skal lagre ikke blir automatisk lagret på C:\Users\Hinata\AppData\Local\Opera\Opera\profile\cache4\temporary_download, men f.eks på mine dokumenter eller noe? Finner aldri filene mine igjen Noen som kan hjelpe?
Kamikatze Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Snakker du maler eller dokumenter nå? Filer du laster ned fra hvilke officeprogram, eller fra opera? Endret 10. mars 2009 av Kamikatze
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Snakker du maler eller dokumenter nå? Filer du laster ned fra hvilke officeprogram, eller fra opera? Dokumenter jeg laster ned fra nettet (via Opera) som jeg redigerer litt på. Antagelig er det ett eller annet sted man kan sette hvor ting skal lagres som "standard", men jeg finner ikke ut hvor...
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ok. Dokumenter du laster ned med opera som nedlastninger blir lagret i en mappe du forhåndsdefinerer i opera (se nederst). Hvis du redigerer i et dokument, velger du lagre som, og velger mappe. Standardmappe for nedlastede filer: Klikk Verktøy i menylinjen > velg Innstillinger i nedfallsmenyen > Velg fanekortet Avansert (til høyre) i boksen > Velg Nedlastinger i "navigasjonsmenyen" til venstre i boksen > Nederst kan du skrive inn eller endre Nedlastingsmappe Edit: Glemte happydansesmiletryne... Endret 11. mars 2009 av Kamikatze
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2009 Det der kan kanskje hjelpe for Office 2003, men finner ingen verktøy i menylinjen... Det jeg finner er alternativer for word ved å trykke på den runde knappen i venstre øvre hjørne. lagre->lagre dokumenter men der er det bare standard mappe for filplassering (og den var riktig) Hvorfor skal ting være så vanskelig da? Takk for forsøket Kamikatze
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 Meny i Opera - ikke i office. Aha, men så si det da Stod på riktig mappe der, nå begynner jeg å lure her altså :klø:
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Den adressa du viser til tidligere i tråden, er til mellomlageret (cachelageret). Hvis du har satt standardmappen ved nedlastning til for eksempel 'C:hinata/mine dokumenter/opera' så skal dukumenter og ferdige nedlastinger havne der. Dokumentene etter at du har klikket lagre. Kan du være litt mer spesifikk på hvilken type dokumenter og hvordan prossessen med å laste dem ned fremstår? Beskriv hvilke program du bruker til hva, hvordan du går fram for å hente dokument, endre, og lagre dem. Endret du mappe nå, gjelds det ikke før du henter ferske filer.
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2009 Prøvde på nytt nå.. En excel fil lastet fra et nettsted gjennom opera(trykke åpne og ikke lagre), gjorde noen endringer og trykket lagre. De ble da lagt i mappen som jeg har henvist til, og virker som om den "bruker" opera når den åpnes igjen
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 OK, det er egentlig ikke nedlastingsfunksjonen du bruker da, bare standardmappen opera bruker... Og du går ikke via Office. Vent litt... :D
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Eg skjønar... Filene du henter inn via opera legges i den midlertidige mappen. Når du endrer, og lagrer ved å klikke lagre eller på diskettikonet, lagres den endrede utgaven av dokumentet som en oppdatert utgave, på samme sted. Det er opera som åpner dokumentet i rett program i office 2007, gjennom den lista med filformater som du finner ved å følge banen jeg beskrev. Lista er over der filbanen står. Slik jeg ser det, så er den beste måten å lagre dokumentet, når du har redigert det til rett mappe med lagre som. Skal du ha dokumentene et annet sted, må du flytte hele mellomlageret. Det er ikke moro å få alt det skrotet inn i 'mine dokumenter'. Jeg fant ingen mulighet for å velge direkte. Du kan selvsagt lete fra Officeknapp > Alternativer for word/exel/whatevvah > Avansert og se om du finner en mulighet jeg har oversett. Endret 11. mars 2009 av Kamikatze
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2009 Hmmm, nå man skulle hatt kontakter i microsoft vettu.. Virker nå som bare noe jeg må leve med da, kanskje jeg skal opprette en snarvei til mappen i mine dokumenter, så er det vel kanskje litt enklere å finne. Hvis det ikke hørtes helt koko ut da.
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 Hmmm, nå man skulle hatt kontakter i microsoft vettu.. Virker nå som bare noe jeg må leve med da, kanskje jeg skal opprette en snarvei til mappen i mine dokumenter, så er det vel kanskje litt enklere å finne. Hvis det ikke hørtes helt koko ut da. Ikke helt koko, bare bittelitt koko Hvis du vil ha hurtig tilgang, er det helt greit med en snarvei. Problemet er at cacheminnet ikke er permanent. Ting slettes derfra fortløpende, og det kan bli mange filer der, å måtte lete gjennom. Jeg er redd det beste er å lagre som, og så klikke på dokumenter- eller hinatamappen i navigasjonsfeltet til høyre, for å sikre at du beholder dokumentet i all fremtid (til den tradisjonelle harddiskkræsjen kommer).
Hinata Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. mars 2009 Ikke helt koko, bare bittelitt koko Hvis du vil ha hurtig tilgang, er det helt greit med en snarvei. Problemet er at cacheminnet ikke er permanent. Ting slettes derfra fortløpende, og det kan bli mange filer der, å måtte lete gjennom. Jeg er redd det beste er å lagre som, og så klikke på dokumenter- eller hinatamappen i navigasjonsfeltet til høyre, for å sikre at du beholder dokumentet i all fremtid (til den tradisjonelle harddiskkræsjen kommer). Takk for hjelp Kamikatze Har ikke tenkt å bruke snarveien som vanlig lagringssted, men da vet jeg ihvertfall hvor de kan ha gjemt seg hvis jeg ikke finner det i riktig mappe
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #15 Skrevet 11. mars 2009 Da er det ikke koko, men OKOK - Bare hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå