Gå til innhold

Explorer vs Firefox

Explorer vs Firefox  

35 stemmer

1. 1. Hva er best, hva bruker du?

• Explorer
      1
    • Mozilla firefox
      34

Anbefalte innlegg

Gjest TittTitt
Skrevet

Pga jeg lurer, er at jeg er usikker på hva jeg skal, så da tenkte jeg kansje den som har flest stemmer, at det er den jeg skal prøve å bruke :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker firefox best.

Jeg opplever så ofte at explorer låser seg eller ikke vil inn på nettsider ol.

Jeg synes også at firefox er lettere å bruke.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Firefox, uten tvil!

Explorer er mega tregt og har dårlige funksjoner. Til mitt bruk har jeg kort og greit ikke tid til å vente ekstra lenge på at noe skal lastes opp eller ned.

Gjest Naria
Skrevet

Liker hverken IE eller FF, jeg slår et slag for Opera!

Skrevet

Jeg foretrekker Firefox med diverse utvidelser jeg selv velger. På den måten får jeg det akkurat som jeg vil. For eksempel fjerner jeg all reklame på sidene, genialt når man leser nettaviser for eksempel.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg foretrekker Firefox med diverse utvidelser jeg selv velger. På den måten får jeg det akkurat som jeg vil. For eksempel fjerner jeg all reklame på sidene, genialt når man leser nettaviser for eksempel.

Enig! :)

Liker spesielt muligheten til å blokkere reklame.

Gjest Patti Labella
Skrevet

For å finne ut hva du vil bruke, må du prøve det selv.

Personlig går jeg for firefox.

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Hvorfor er ikke opera et alternativ? Lite vits i å vurdere ny nettleser når du ikke en gang gidder å vurdere en av de bedre...;)

Firefox er helt klart bedre enn explorer, men Opera er, i mine øyne, enda bedre. Firefox syns jeg blirt for tregt i forhold. Dessuten ser opera litt penere ut, for den som måtte bry seg om sånt...;)

Skrevet

Hva? Ingen Opera? (Som også kan blokkere reklame, OG har sin egen IRC-klient innebygd :) )

Skrevet

Firefox :Nikke: Bedre enn både Explorer og Opera ;)

Skrevet

Bruker Opera, men av dine alternativer ville jeg brukt Firefox.

Gjest TittTitt
Skrevet

Jeg har da aldri hørt om Opera :sjenert: No må dere ikke forvirre meg her :fnise: Har lastet ned firefox, så får prøve det en stund og se. Men jeg skjønte ikke det med å fjerne reklame, at det var genialt når man skal lese nettavisen :klø:

Det står altså mellom Firefox og Opera da..

Skrevet

Jeg foretrekker firefox. Explorer blir nok langt mindre ubredt om microsoft må ta det ut av operativsystemene sine.

Gjest Patti Labella
Skrevet
Hvorfor er ikke opera et alternativ? Lite vits i å vurdere ny nettleser når du ikke en gang gidder å vurdere en av de bedre...;)

Firefox er helt klart bedre enn explorer, men Opera er, i mine øyne, enda bedre. Firefox syns jeg blirt for tregt i forhold. Dessuten ser opera litt penere ut, for den som måtte bry seg om sånt...;)

Opera er værste sort. Skjønner godt at hun ikke finner det som et alternativ.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest TittTitt
Skrevet
Bruker en hel haug med ulike nettlesere både i Windows og Linux, men Firefox er og blir favoritten. De mest tungtveiende årsakene til dette er:

- Den er en nettleser - intet mer, intet mindre.

- Den er åpen kildekode.

- Den er utvidbar med drøssevis av addons.

- Den er kjapp og sikker.

- Den følger standarder og implementerer ny, cutting-edge teknologi (stikkord: Ajax/Web 2.0).

- Det kommer hyppige oppdateringer (som lastes ned og installerer seg selv).

- Den er kanskje i sitt rette element på Linux-plattformen.

Blant annet.

Takk for at du svarer ihvertfall :kose:

Men jeg skjønner ikke hva du snakker om :ler:

Linux :klø:

addons :klø:

implementerer ny, cutting-edge teknologi (stikkord: Ajax/Web 2.0). :klø:

Men no når jeg har firefox, skal jeg bare avinstalere explorer?

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet (endret)
Takk for at du svarer ihvertfall :kose:

Men jeg skjønner ikke hva du snakker om :ler:

Linux :klø:

addons :klø:

implementerer ny, cutting-edge teknologi (stikkord: Ajax/Web 2.0). :klø:

Men no når jeg har firefox, skal jeg bare avinstalere explorer?

Grunnen til at IE er så dårlig er at de fleste virus som du får på pcen rammer IE for alle har jo det på pcen, og de fleste bruker det. Om du er flink med Virus og spyware kontroll så ligger du godt ann. Og ja, en ting til. La bare IE være på pcen og bruk heller Mozilla firefox som standard nettleser. Drit i IE

Endret av Fotofreaken
Gjest TittTitt
Skrevet

Ok, tusen takk for svar og hjelp :)

:kose:

Skrevet
- Det kommer hyppige oppdateringer (som lastes ned og installerer seg selv).

Pussig at du skulle trekke frem oppdateringer som installerer seg selv som noe positivt. Nå er jeg lite bevandret i nettlesere, men jeg vet driftsmenneskene (mennesker?) får hysterisk anfall av programvare som plutselig ikke er nøyaktig den versjonen de installerte. Nesten like hysteriske som de ble av å oppdage at jeg kjørte FF fra hjemmeområdet mens de selv pushet IE 5.5 - i 2007! Jeg ser deres motvilje mot automatisk oppdatering selv om jeg er uenig med dem i mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...