Felix Skrevet 7. juli 2003 #1 Skrevet 7. juli 2003 Hva betaler dere for fotografen(e)? Og hva er inkludert i prisen?
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #2 Skrevet 7. juli 2003 Vi betalte kr 1600,- for 30 stk bilder. Forstørrelse 30x40 laminat kostet ca kr 700,- (hvis jeg ikke husker helt feil). Takkekortene kostet kr 7,- pr. kort.
silja Skrevet 7. juli 2003 #3 Skrevet 7. juli 2003 vi betaler ca 3000kr for alt, bla 40bilder -kanskje 50, et eksklusivt album, reisekostnader inkl... Skal ha samtale uka før der vi snakker om hva vi ønsker oss, sort/hvit osv Dette er ganske rimelig -og vi er veldig takknemlige da fotografen er meget dyktig -har vært heldige vi!!!!!!
camie Skrevet 7. juli 2003 #6 Skrevet 7. juli 2003 Betaler 3600,- for 30 bilder i skinn album, da kan vi velge om vi vil ha noen svart-hvite også. Om det blir utebilder kommer jo an på været den dagen vi gifter oss. Men uansett synes det er svinaktig dyrt bare fordi det er brudebilder...En serie med like mange bilder koster 1800,-
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Vi kommer til å bruke bilder familien tar i bryllupet, det blir dyrt nok om en ikke skal leie inn en fotograf også. det blir da også billigere om en vil forstørre bilde. Regner med at det blir noen fine bilder selv om det ikke er profesjonelt tatt. Min søster hadde fotograf, og må si jeg syntes bildene var en stor skam mange av bildene gjestene hadde tatt var mye finere, og derfor går vi for det
14062003 Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 Vi har et spesialtrykket album fra Italia. Det er i børstet stål og plexiglass - kan ikke helt forklares, for det er spesielt. Med så mange bilder vi ønsker. Vi får også med oss menyer, invitasjoner, taler, egne bilder, bortkort m.m. Inkludert her får vi med 1 kalender for valgfritt år og 8 spesialtrykte bøker (A6). Vi kunne ha valgt å få fotograferingen over 2 dager, men takket nei. Vi fikk flere bilder med hundene og flere bilder med forloverne. Det ble tatt ca. 90 "proffe" bilder og 70 mer snapshotsliknende bilder. Vi fikk se ca. 60 av de "proffe" og får se ca. 40 av de snapshotsliknende bildene (lineart kalte fotografen det, uten at det sier meg noe). Det var 3 av de "proffe" bildene vi var mindre fornøyd med, men etter å ha sammenliknet de mest like bildene, endte vi opp med 29 av dem i albumet. De snapshotliknende bildene hadde fotografen dessverre ikke fått enda, så vi må tilbake og se på dem. Albumet koster 19.500,- Av de "proffe" bildene, kommer vi til å bestille 20 stk i album for 950,- Og så vil jeg ha et eget lite bilde på veggen med hundene. Vi har funnet et nydelig, stemningsfullt og rolig bilde som skal henge på veggen, ikke tradisjonelt og kjedelig, men kledelig på en vegg i mange år. Og det skal ikke være noe annet sted enn på veggen :-) Det skal være på lerret med en ganske kraftig, litt rustikk brun ramme. Bildet koster ca. 2000kr i størrelsen 50*50 (selv om fotografen først foreslo 40*40). Vi har også funnet et morsomt, pent og innbydende bilde til takkekortene (men skal se an de siste bildene før vi bestemmer oss helt). På forsiden av albumet skal vi ha et bilde som virkelig viser at vi elsker hverandre, nesten på kanten til å være vulgært sånn sett (men fotografen og min kjære var ikke enig i meg på dette punktet og derfor ble det enstemmig valgt). Takkekortene kommer i tillegg. Vi velger nok ikke den billigste versjonen, da de hadde trykket "Fotografnavn" på forsiden - og prisforskjellen blir 300kr til de ca. 40 kortene vi skal ha. 32,- for de billige og 40,- for de "dyre" mener vi å huske. Vår første møte med fotografen tok en drøy time og var "planleggingsmøte". Vårt andre møte med fotografen tok et par timer og var på dagen vår. Det tredje møtet var i dag, for evaluering av ca. halvparten av bildene som ble tatt og tok 1 time og 45 minutter. Enda noen møter igjen før vi er helt i mål. Både albumet og bildet til veggen tar et par måneder å få laget.
Augustbrud02 Skrevet 8. juli 2003 #10 Skrevet 8. juli 2003 Vi betalte 6500 kroner for fotografen. Da fikk vi: -20 fargebilder -2 sort-hvitt bilder -skinnalbum i sort med gravering på forsiden -10% på alle forstørrelser og etterbestillinger innen 10 dager Jeg husker desverre ikke helt hva vi betalte for våre forstørrelser og hvilken størrelse de var i... Men vi hadde iallfall mange forstørrelser som vi gav bort + en forstørrelse vi selv har. Denne tror jeg kostet rundt 1000 kroner og er vel på 20*30 eller noe sånt, kanskje litt større...
minniepus Skrevet 8. juli 2003 #11 Skrevet 8. juli 2003 Den fotografen vi nok går for koster 7000 - 8000 hvis vi vil ha med fotografering ved kirka, forlovere og svart/hvitt bilder. Da får vi ca 35 bilder i album og 20 takkekort inkludert. Var ca samme pris et annet sted vi sjekket, men ulik stil på fotograferingen. Veldig dyrt, men vi vil gjerne ha fotograf-bilder, så da blir det vel sånn. Skal være fornøyd med dem også.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #12 Skrevet 9. juli 2003 Hei! Vi fikk en fotograf til å være med oss hele dagen. (Jobber ikke som fotograf på heltid, men tar en del ekstraarbeid for fotobutikker og har veldig god erfaring som bryllupsfotograf! Han har to ulike kamera, så vi fikk både bilder med ekstra god kvalitet (Sånne firkantede som en oftest får/tar hos fotografen) og vanlige bilder tatt med speilreflekskamera. Han stilte opp i kirken, ble med oss på en strand hvor vi tok bilder for å bruke til forstørrelser og takkekort m.m og med på festen etterpå. Han tok så mange bilder vi ønsket, både fargede og sort/hvitt. Under festen fikk han tatt bilder av alle gjestene og det som skjedde. Han var nøye med å få fine bilder og vi ble kjempefornøyde. (Har også brukt han i konfirmasjoner) For denne dagen betalte vi 7000 + 2000 for fotograferingen på stranden (Tilsvarende bilder som å gå til en annen fotograf) Da fikk vi en full album med bilder (Som han hadde satt inn bildene i, og samtidig nummerert for lettere å kunne bestille rett bilde senere og en perm/ramme med plass til 8 av de "offesielle" bildene. I tillegg måtte vi betale for takkekortene og forstørrelsene, men dette gjorde han selv, så det ble forholdsvis billig tror jeg. (F.eks. 120; for en forstørrelse 18x20 og 240, for 24x30 når det var de dyre bildene. Takkekortene kostet 11, pr stk. Hadde vi valgt fra de vanlige bildene hadde det blitt enda billigere!.) Angrer absolutt ikke på at vi gjorde det slik av flere grunner 1.Vi hadde nå betalt noen for å ta bilder, så gjestene slapp å tenke på at de måtte huske å ta bilder av viktige ting. 2. Der jeg kommer fra koster det 7500, for å gå til fotografen, og da får en kun et visst anntall bilder. i tillegg koster takkekort og forstørrelser mer. 3. Det er billig og enkelt for andre gjester også å bestille kopier av bildene, så de slipper å ta bilder selv. De får nå kun de de vil ha. 4. Vi fikk flotte bilder. Noe jeg mener er viktig, for det hadde vært trist om det nesten ikke var noen fine bilder fra bryllupsdagen vår. (selvsagt kan en få fine bilder med en amatørfotograf også, men det var tydelig at han vi hadde, hadde fått god trening... Dette ble et litt langt svar, da du kun spurte hva det kostet og hva som var inkludert... Lykke til!
Tvilling76 Skrevet 9. juli 2003 #13 Skrevet 9. juli 2003 Vi betaler 7750,-. Da er fotografering etter vielsen, fotoalbum m/30 bilder, sort/hvitt og fargebilder med forlovere, sort/hvitt og fargebilder av brudeparet inkl. I tillegg kommer takkekort (ca 25,- pr stk), forstørring til foreldre (300,-) og et stort bilde til oss (2000,-). Totalt ca 11000,-. Vi har valgt Nordstrandsfotografene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå