Gjest Reddo Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hei, I dag hoppet en ustabil person på meg og slo meg 4-5 ganger over høyre høye og på siden der. altså i nærheten av tinningen. Tipper personen var rundt 17 og var ikke noe særlig sterk. Gikk til lege bare for å sjekke meg / dokumtentere skadene jeg fikk ved denne hendelsen og følte at ikke jeg fikk svar på det jeg ville. Legen sa at jeg bare trenge å ta det med ro de neste dagene, hun spurte om jeg trenge noen dager fra skolen men det sa jeg nei til, og det var greit for legen det. Dette skjedde rundt kl 11:00 I formidag, altså Tirsdag, Jeg har kun tatt 2 ibux hode tabeletter, altså hver tab er på 200. Har ikke hatt noe mer hodepine siden rundt kl 13:00 men nå er klokken 20:30 og jeg er litt ØM der jeg har fått slagene. Det eneste legen sa til meg at hun trodde ikke at vet var nødvendig med rønken av hode og at dette skulle gå greit. Symptomer på Hjernerystelse: Hodepine, kvalme, oppkast <- hadde hodepine tidligere i dag, men ikke nå. Lyssky øyne <- Tviler, ( ser iverfall ikke noe ) Hukommelsestap <--Nope, ble aldri bevistløs Forvirring, tretthet, svimmelhet <-- følte meg litt sløv, ikke no lengre Føler meg egentlig helt fint, spiser normalt osv, men er forsatt litt redd for å ligge meg til å sove. Har en venn av meg som gikk å la seg da han hadde fått blitt banket og han gikk i koma... Så hva tror dere? er jeg okey?
mariaa Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Du høres relativt fin ut. Har selv hatt hjernerystelse, og ble lagt inn på sykehus, men jeg både besvimte og hadde hukommelsestap i tillegg til lyssky øyne og kvalme. Men om du er usikker kan du jo ringe å snakke med de på legevakten? Om du ikke syns legen din tok det helt alvorlig gjør i hvert fall de på legevakten det. Lykke til
Gjest Grafica Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Har fått harde slag mot hodet med flere symptomer på hjernerystelse enn du har, uten å ha fått hjernerystelse. At du er øm er ganske naturlig, det hadde du jo også vært om denne personen slo deg i armen. Legg deg og sov trygt du
Rampolina Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Tror nok det går helt fint med deg, jeg. Like pupiller, ingen lysskyhet ikke vondt i hodet. Du har nok ikke hjernerystelse. Og så om du har en liten hjernerystelse så går det nok fint det også. Jeg jobber med folk som har alvorlige hjernerystelser og observasjonene er i grove trekk sjekke pupiller, evne til å orientere seg og vitale tegn. Ser ingen faretegn på det du skriver, så prøv å slappe av:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå