Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #1 Skrevet 7. juli 2003 Jeg blir snart gal! Jeg har nå laget min første hjemmeside ferdig, og vil jo ha den ut på nett. Har ordnet meg plass på home.no, og alt er i orden sånn sett. Lastet opp SmartFTP- programmet, men hver gang jeg prøver, så får jeg beskjeden : "Login incorrect". Jeg har satt programmet på PassivFTP også, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva jeg gjør galt. Brukernavnet og passordet mitt er det heller ikke noe galt med. Noen av dere smarte der ute som kan hjelpe meg?
Felicia Skrevet 7. juli 2003 #2 Skrevet 7. juli 2003 Jeg kjenner ikke det programmet du nevner, men kan jeg foreslå at du bruker Leech-ftp istedenfor? Det er så enkelt at selv far klarer det Det er freeware og du får tak i det på Download.com
Rapitap Skrevet 7. juli 2003 #3 Skrevet 7. juli 2003 Eller Cute FTP? Prøv gjerne å sette til anonym, ikke passiv...
Felicia Skrevet 7. juli 2003 #4 Skrevet 7. juli 2003 Dersom du logger på som anonym får du ikke kontaktet det området der du skal legge filene. Kun dersom du bruker brukernavn og passord. Dersom du hadde kunne logge på som anonym ville jo det bety at hvem somhelst kunne fått tilgang til å endre / slette / legge til noe på hjemmesiden...
Achmed Skrevet 7. juli 2003 #5 Skrevet 7. juli 2003 CuteFTP er dessuten ikke freeware, så etter en liten trialperiode (sikkert 30 dager), funker det ikke lenger ved mindre du betaler. Men gjør du det, har du jo et knæsjt program lenge. Man kan jo også piratkopiere og legge inn serialkoder man ikke betaler for og sånn, men slike ulovligheter driver vi vel ikke med? *kremt* Tror egentlig ikke det spiller så stor rolle hvilken klient man bruker. De aller, aller fleste og mest basic innstillingene finner man i de fleste klientene, det er bare om og gjøre å finne hvilke parameterkombinasjoner man skal bruke. Og DET er jo ikke bare-bare... Ikke tolk meg dithen at det ikke spiller noen rolle hvilken klient man bruker; det er jo himmel og helvete mellom de mest og minst brukervennlige programmene. Men jeg tror ikke man løser angeleyes problem bare med å prøve en annen klient. Men som kjent: Tro, det gjør man i kirka.
Rapitap Skrevet 7. juli 2003 #6 Skrevet 7. juli 2003 Dersom du logger på som anonym får du ikke kontaktet det området der du skal legge filene. Kun dersom du bruker brukernavn og passord. Dersom du hadde kunne logge på som anonym ville jo det bety at hvem somhelst kunne fått tilgang til å endre / slette / legge til noe på hjemmesiden... Det er ikke helt korrekt, for hvordan vil du forklare at jeg har logget på som anonym....men med brukernavn og passord...og det funker bra? Urk!
Gjest Lea Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Jeg bruker SmartFTP og har aldri hatt problemer. Har du lagt inn ting riktig da? HER finner du veiledninger til oppsett av konto. Det er flere programmer å velge mellom. Du kan også laste ned fra denne siden tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 hvordan vil du forklare at jeg har logget på som anonym....men med brukernavn og passord...og det funker bra? Flisespikking i nattestimene... siden du spør så skal du få svar Når du bruker ftp er det du egentlig gjør at du kobler deg opp mot en datamaskin(ftp-server) "et sted ute i verden". Forskjellige brukere kan ha ulike tilgangsnivåer, f.eks vil en anonym bruker typisk ha liten tilgang til ditt ftp-område der du ha hjemmesidene dine. Du kan ikke logge deg på med to brukere samtidig e.g både som din bruker og anonym. Dersom din Hjemmesidetilbyder tillater deg å endre/legge til/slette mens du er pålogget som anonym burde du bytte denne ut snarest - dette vil si at hvem som helst kan logge seg på som anonym og endre hjemmesiden din, eller legge ut nye ting eller rett og slett slette hele greia...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå