Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Etter at jeg sluttet med hormonprevansjon dukket det opp en eller to store kviser på haken rundt menstid. Jeg klarer ikke la være å pille, det gjør jo ikke saken bedre sies det, men hva skal jeg gjøre da? Gå rundt med en stor byll på haken? Bør jeg ikke klemme verken ut? Finnes det noen tips for å unngå eller begrense dette? Jeg har altså ikke et kviseproblem til vanlig, det er kun disse "bombene" sånn en gang i mnd ca.. Utrolig irriterende!
Avalon Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Etter at jeg sluttet med hormonprevansjon dukket det opp en eller to store kviser på haken rundt menstid. Jeg klarer ikke la være å pille, det gjør jo ikke saken bedre sies det, men hva skal jeg gjøre da? Gå rundt med en stor byll på haken? Bør jeg ikke klemme verken ut? Finnes det noen tips for å unngå eller begrense dette? Jeg har altså ikke et kviseproblem til vanlig, det er kun disse "bombene" sånn en gang i mnd ca.. Utrolig irriterende! Jeg har alltid hørt at man ikke skal klemme ut verket, men jeg MÅ klemme det ut. Kan ikke gå ute med en diger gul kvise... Sink skal være veldig bra, både som kosttilskudd og selve sinksalven skal være bra og ta på kviser. Har ikke testet dette ut selv ennå da.
Gjest strykebrett Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Denne har i alle fall fungert supert for meg. Tar på en dæsj om kvelden og morgenen om jeg kjenner det begynner å bygge seg opp noe under huden. Da trekker kvisa seg tilbake og forsvinner.
Hilde Christina Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Det er ingenting i veien for å klemme på modne kviser så lenge du er forsiktig. Prøv nattlysolje, det gjorde susen for meg! Ellers finnes det jo mange spot produkter du kan bruke på selve urenheten, min fav er denne.
Gjest Gjest_Solveig_* Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Viktig ikke klemme eller pille på kvisene, da blir de mange ganger bare verre og en får arr etter dem... Innlegget er endret iht KGs regler. mrs_bond, mod Endret 22. mai 2009 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Så sånne pensle-på produkter har effekt altså? Kanskje jeg skulle forøke noe slikt da.. Utrolig irriterende er det! Jeg klarer jo ikke la være å pille heller, og så går jeg med sår på haken i to uker, og da er det jo nesten klart for nytt kviseinnrykk!
Kamikatze Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Grunnen til at du ikke bør klemme hull på kviser, er at du da åpner for omverdenens bakterier der hvor immunforsvaret allerede er ganske opptatt med å gjøre sin jobb. Det blir lett infeksjon, og da vil den ofte komme til å se mye verre ut. Kniper du, vær nøye på å rense med aseptisk, og bruk gjerne plaster en liten stund, slik at den får tettet seg, og materien får drenert ut, før du utsetter den for dagliglivets allestedsværende bakterieflora. Du kan prøve etter knipingen, å vri en ren vaskeklut i så varmt vann du makter, holde den over åstedet et minutt, før du tar på aseptisk, og plastrer. Varmen åpner porene. Holder du en isbit, eller en pose med litt frossengrønnsaker i mot plasteret et minutt, trekker porer seg sammen igjen, og det blir mindre inngang for eventuelle nye uhumskheter. Prøv og la være å kline inn alskens kremer og pudder i fjeset, annet enn når du må, inntil den er på retrett. Og vær ekstra rensllig. Mye kan irritere immunforsvaret, og forverre uvesenet.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Takk. Veldig logisk i grunnen, kanskje tenkte litt mer på det neste gang jeg vil plukke og så må kamuflere med diverse remedier etterpå. *sluttogplukksluttogplukksluttogplukk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå