Gå til innhold

Sperre en person i facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man sperre en person man ikke er venn med på facebook slik at den personen ikke kan se deg der i det hele tatt?

Hvordan gjør man det i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har denne personen som venn kan du begrense innsynet til din profil ved å gå på settings og privacy. Hvis det ikke er en venn, så kan du gjøre det usynlig på søk etter navnet ditt, på samme sted, men da gjelder dette alle som søker deg opp, og ikke kun den ene personen.

Gjest Gjest
Skrevet

Så hvis det er én person man vil være usynlig for, så er det ikke mulig?

Gjest Jente38
Skrevet
Kan man sperre en person man ikke er venn med på facebook slik at den personen ikke kan se deg der i det hele tatt?

Hvordan gjør man det i så fall?

Ja. Gå til "settings" (øverst til høyre på facebook toolbar). Tast inn personens (du vil blokere) navn og trykk bekreft. Personen er nå blokkert fra å søke deg opp på facebook.

NB: men det hindrer ikke han/henne å bruke en tredjepart (forutsetning at tredjeparten er på din venneliste) for å gå inn på siden din. Er vel heller sjeldent folk gjør det!

Jeg har blokert flere fra min side. Har du mange venner på vennelista di, er det sjeldent de legger merke til det engang!

Husk det er din rett å velge hvem som skal stå på vennelista di! ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk. Fant stedet jeg kan blokkere personer.

Men jeg vil da heller ikke dukke opp i lista til felles venner, om dere skjønner?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Takk. Fant stedet jeg kan blokkere personer.

Men jeg vil da heller ikke dukke opp i lista til felles venner, om dere skjønner?

Nei, når du har blokkert den du vil blokkere, kan ikke vedkommende se deg noen steder. Verken på veggen, vennelisten, kommenterte bilder osv.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

Men det jeg lurer på: Når du har blikkert den personen som du ikke vil ha på facebook. Kommer det da opp "Du er blokkert"? Til den du blokkerer? jeg vil jo ikke at personen skal vite at den er blokkert skjønner? Noen som kan svare? :sjenert:

Skrevet

H*n får ingen beskjed om at h*n er blokkert =) Eneste mulig het h*n har til å finne deg er ved å lete deg opp gjennom en annen persons facebook-konto..

Gjest Gjest_Bellla_*
Skrevet

takk et annet spm: Hvis du søker oppen person på facebook eks ola nordmann og denne personen kommer opp MEN du legger ham ikke til som venn(sender ikke venneforespørsel) vil da "ole Nordmann se at du har søkt på hans navn selv om du ikke har lagt ham til? Er ny på dette facebook greiene, takk for svar!

Gjest Gjest_Wenke_*
Skrevet

Hei! har slettet den gamle profilen min på facebook og laget meg ny profil.

det jeg lurer på er om gamle venneforespørsler som jeg har sendt ut dagen før jeg la ned den gamle facebook siden min når fram? eller forsvinner de siden jeg har slettet den gamleprofilen min?

:goodbye: Hmmmmmm???

Skrevet
takk et annet spm: Hvis du søker oppen person på facebook eks ola nordmann og denne personen kommer opp MEN du legger ham ikke til som venn(sender ikke venneforespørsel) vil da "ole Nordmann se at du har søkt på hans navn selv om du ikke har lagt ham til? Er ny på dette facebook greiene, takk for svar!

Nei, ingen ser hverken at du har søkt opp en profil eller vært inne på profilene. Sånn sett så er facebook anonymt.

Skrevet
Noen som kan svare?????? :tristbla:

De forsvinner så du må evnt. sende ny forespørsel. :)

Gjest Snoker'n
Skrevet

Hva med de som har sånne snoke programmer på FB da, kan de se at noen de ikke er venn med snoker på sidene deres? Pinlig hvis noen man ikke er venn med finner ut at man titt og ofte snoker på dem :sjenert:

Gjest Gjest_wenke_*
Skrevet

Så da må jeg sende ny javel, takker for svaret:=)

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Ja det e liksom det! men har bare søkt opp denne personen som jeg ikke er venn med. Og så ombestemt meg (sendte ikke venneforespørsel) Så da går det vel ikke ann å finne ut bare ved at jeg søkte opp navnet...?? det stod add friend men jeg gikk ut... :sjenert:

Skrevet
Hva med de som har sånne snoke programmer på FB da, kan de se at noen de ikke er venn med snoker på sidene deres? Pinlig hvis noen man ikke er venn med finner ut at man titt og ofte snoker på dem :sjenert:

Bare for å "skremme" :-P

Nei, går ikke ann å se hvem som har vært innom profilen eller søkt opp, uansett. Med mindre du skriver en melding eller adder de som venn.

Skrevet
Ja det e liksom det! men har bare søkt opp denne personen som jeg ikke er venn med. Og så ombestemt meg (sendte ikke venneforespørsel) Så da går det vel ikke ann å finne ut bare ved at jeg søkte opp navnet...?? det stod add friend men jeg gikk ut... :sjenert:

Nei, går ikke ann å finne ut av det, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...