Gå til innhold

Hvis noen lyver om deg...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen lyver om deg og du kan legge frem faktaopplysninger som viser at det er løgn.

Hva gjør du?

Viser du frem faktaopplysningene som viser at det er løgn?

Eller bryr du deg ikke om hva andre tror om deg så lenge du selv vet at du ikke har gjort det du blir beskyldt for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen lyver om deg og du kan legge frem faktaopplysninger som viser at det er løgn.

Hva gjør du?

Eller bryr du deg ikke om hva andre tror om deg så lenge du selv vet at du ikke har gjort det du blir beskyldt for?

Det kommer an på hva det dreier seg om.

Hvis jeg blir feilaktig beskyldt for tyveri f.eks, så ville jeg gjort det jeg kunne for å renvaske meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var en som gjord det. En fra Sudan jeg tok en telefon til UD. Og han er ikke lenger i landet

la oss bare si at jeg knuser dem. Om de prøver seg på meg

Gjest tjuven
Skrevet
Det var en som gjord det. En fra Sudan jeg tok en telefon til UD. Og han er ikke lenger i landet

la oss bare si at jeg knuser dem. Om de prøver seg på meg

veel, så ekstrem er jeg dog ikke.

En gang ble jeg beskyldt for å stjele i en butikk, og personalet snakket høyt og tydelig så alle i butikken fikk det med seg. Nå viste det seg at det ikke var meg som stjal, etter å ha gått gjennom alt av lommer på meg og vesken min i tillegg. Da var de litt spake og ba forsiktig om unnskyldning, men jeg ga dem beskjed om at de skulle be om unnskyldning like høyt og tydelig som da de beskyldte meg for å stjele, sånn at alle i butikken hørte det. :kjefte:

Jeg har aldri vært så flau verken før eller senere, noen tyv har jeg aldri vært.

Ellers kommer det helt an på hva de lyver om, er det alvorlige greier så har jeg ingen problemer med å konfrontere dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør du?

Dette blir jo fryktelig teoretisk når du ikke sier i hvilken sammenheng dette er.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette blir jo fryktelig teoretisk når du ikke sier i hvilken sammenheng dette er.

Enig. Det kommer jo helt an på situasjonen. Noen ting overser jeg, for JEG vet jo sannheten og det er nok for meg. Andre ganger føler jeg at jeg MÅ renvaske meg fordi anklagene er av en sånn type at det kan få konsekvenser.

F.eks. overser jeg det glatt dersom noen påstår at jeg har jukset i et brettspill. Det er en bagatell, og jeg bryr meg ikke med å få bevist min uskyld. Men jeg orker kanskje ikke spille brettspill med denne personen igjen hvis det skal skape oppstyr.

Men en gang beskyldte et barn meg for å ha gjort noe slemt mot barnet. Da var jeg veldig oppsatt på å få bevist min uskyld, for det kunne utviklet seg til langt verre ting om noen trodde på barnet. Nå var ikke dette slemme som barnet beskyldte meg for av en alvorlig grad, men nok til at jeg følte at det måtte motbevises for å hindre at det ble verre beskyldninger neste gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør du?

Har vert utsatt for det en gang i voksen alder. da går jeg igjennom ild og vann..

Folk som bevist plumper ut med en løgn om andre, har det ikke bra med seg selv. Det er rett og slett sykt.....

B fortalte meg en løgn om meg som A hadde servert under morgenkaffen. Bare dumpet ut med noe. Mulig hun ikke hadde noe å snakke om.....sverte meg? for at jeg hadde gjort det bra på jobben?

Jeg tilkalte A....til der jeg og B var. Jeg ba B fortelle historien, og jeg spurte A hvorfor,og hva dette var.....ingen svar.(enda mere sykt)

Jeg ga beskjed om at en eneste j..gang til vil je kontakte ledelsen skriftlig og muntlig. Også verneombud, for det er slike so henne som forsurer miljø. Så bør du ta deg en time til psykolg sa jeg, for du er f...ikke frisk. Ikke prøv deg en gang til.

Hadde det vert sånn vanlig kjerringsladder, der historier ble oppblåst, så hadde jeg ikke reagert.

Det vedkommende kom med var grovt,æreskrenkende, og totalt på viddene. I tilegg var hun en type som fo med sladder om alle. Antagelig liten selvtillitt.

Heldigvis var hun ung...hu tok det til seg. Og det slutt på sladinga på arbplassen

Gjest *smak*
Skrevet

Det er aldri gøy å bli utsatt for sladder. For meg har det vært ekstra tungt da jeg har blitt beskyldt for det ene verre enn det andre. Det har ført til at jeg har mistet venner. Jeg kan ikke skjønne at de tror på det jeg blir beskyldt for. Det er hinsides all fornuft. Heldigvis har jeg god samvittighet og jeg vet godt hva jeg er i stand til å ikke. Det er jo trist å miste venner på den måten uten å ha gjort noe for det selv. Så jeg har kommet inn i en tankegang om at alt jeg prøver på blir ødelagt likevel. Det er vondt. Gidder liksom ikke å prøve å få venner likevel fordi da ødelegger det syke menneske for meg likevel. Blir rett og slett litt motløs. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er aldri gøy å bli utsatt for sladder. For meg har det vært ekstra tungt da jeg har blitt beskyldt for det ene verre enn det andre. Det har ført til at jeg har mistet venner. Jeg kan ikke skjønne at de tror på det jeg blir beskyldt for. Det er hinsides all fornuft. Heldigvis har jeg god samvittighet og jeg vet godt hva jeg er i stand til å ikke. Det er jo trist å miste venner på den måten uten å ha gjort noe for det selv. Så jeg har kommet inn i en tankegang om at alt jeg prøver på blir ødelagt likevel. Det er vondt. Gidder liksom ikke å prøve å få venner likevel fordi da ødelegger det syke menneske for meg likevel. Blir rett og slett litt motløs. :tristbla:

:klemmer:

Er det en person med psykopatiske trekk som lyver om deg?

Jeg føler det på samme måte som deg. Det er særlig vondt når andre mennesker jeg hadde tillit til tror på løgnene. Jeg får så stort behov for å motbevise løgnene at jeg blir helt desperat etter å motbevise det. Det er så vondt å ikke bli trodd. Også tenker jeg at jeg ikke vet hvem som har fått servert løgnene og hvilke løgner som er servert. Også er det vondt når noen ikke vil høre min versjon hvis de sier: dere har uansett så forskjellige versjoner, jeg er ikke interessert i din versjon. Det er vondt når jeg vet at hans versjon er ondsinnet løgn og de stoler på han og ikke engang vil se dokumentasjon som beviser at jeg snakker sant. Dette gjelder blant annet offentlige kontorer som bygger sin vurdering på feil grunnlag fordi de ikke vil se dokumentasjon. Det kan gi store konsekvenser.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg har et par skrudde kollegaer som juger om meg. Ikke alvorlige greier, men påstår at jeg mener ting og tang, og at jeg har sagt ting osv. Litt ubehagelig selvfølgelig, siden det de sier sjeldent stemmer. Men egentlig driter jeg i det. Gidder ikke konfrontere dem med det osv. Når andre kollegaer kommer til meg og sier at "hørte du var misfornøyd med ditt, og at du ble sur for datt" osv, så sier jeg bare at det ikke stemmer, og at de to skravlehønene sitter og finner på ting. Sjefen min er klar over det og er alltid på mitt "lag"

Skrevet

Det er avhengig av situasjonen.

I en jobbsammenheng ville jeg ikke tolerert dette og hadde tatt det opp med ledelsen, men i det private liv?

Noen ting kan jeg bare heve meg over og gi blaffen i, mens andre ting har vært så graverende at jeg har konfrontert vedkommede direkte, face to face.

Og da har det ordnet seg (jeg ser ikke ut som en torpedo som pumper muskler og er 1,89 høy, jeg er liten men jeg ser folk i øya når jeg mener det er noe som ikke stemmer med deres sladder eller anklager)

Det har heldiigvis alltid gått bra, bortsett fra da jeg hadde en psyko sjef men da var alle kollegaene mine bevisst på det, og advarte meg (jeg var ung og fersk), men jeg sykemeldte meg og sa opp stillingen.

Det går rykter om meg nå også, i den private atmosfæren, og dette er rykter jeg ikke kan stoppe (en eks som står for de), men jeg hever meg bare over de og selv om jeg har såkalte bevis, kan det ikke falle meg inn å bevise noenting.

Det sier mest om de som farer med sladder og løgn, enn selve forbryteren, spør dere meg.

Men da må jeg nesten svare på hvordan jeg selv reagerer om en venninne prater dritt om eksen sin.

Jeg lytter, sier ikke stort men kommer kanskje med par spørsmål, og danner meg ingen mening og går aldri videre med det. Jeg er på hennes parti, men kommer med innspill som kanskje kan få henne til å se saken fra en annen side også, særlig når det er barn blandet inn og hun f.eks er stemor.

Vet ikke hvordan man ordner opp ts. Det er avhengig av casus osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis folk regelrett LYVER om meg, og jeg kan bevise at vedkommende lyver, så hadde jeg ikke lagt fem øre imellom for å gi klar beskjed til vedkommende og andre involverte om at det er løgn.

Hadde ikke kostet meg en kalori.

Heldigvis har jeg ikke vært i en situasjon der noen har løyet om meg, med hadde det skjedd skulle det blitt månelyst.... ;)

Skrevet

Spørs veldig på hvor alvorlig det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...