philippa starck Skrevet 7. juli 2003 #1 Del Skrevet 7. juli 2003 Glem utdannelse, erfaring osv - hvor går grensen for "god" og "dårlig" lønn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. juli 2003 #2 Del Skrevet 7. juli 2003 Når man sitter med pluss hver måned... Lenge siden det gjorde det hos meg, holder meg hjemme, det rimeligste som finnes... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. juli 2003 #3 Del Skrevet 7. juli 2003 Litt enig med Waco, men det avhenger jo av hva man bruker pengene på. Noen prioriterer fancy bilutstyr o.l. andre møbler, og andre igjen satser på opplevelser. Men, jeg vil i alle fall si at man har god lønn når man kan kjøpe det man trenger og litt til av mat, klær o.l. (det man TRENGER, ikke alt man ØNSKER seg ) og likevel sitter igjen med penger hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 7. juli 2003 #4 Del Skrevet 7. juli 2003 Min erfaring er at "mye vil ha mer"...! Dess mer man tjener, jo høyere forbruk venner man seg til, dessverre! Da jeg fikk min første jobb med over kr. 300 000 i lønn for 4-5 år siden, syntes jeg det var veldig MYE! Nå tjener jeg ca. 550 000, og skulle gjerne hatt mer... :-? Men for all del, jeg vet at jeg er priviligert som har så høy inntekt, og setter veldig pris på det! Jeg er alenemor, og siden barna bor annenhver uke hos meg og min eks, får jeg ikke noe barnebidrag eller andre tilskudd. Jeg har derfor akkurat nok til å leve bra, dvs. stort sett spise den maten jeg har lyst på, betale for et ok rekkehus, en ok bil, barnehage, SFO, klær til meg selv og barna! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. juli 2003 #5 Del Skrevet 9. juli 2003 Min erfaring er at "mye vil ha mer"...! Dess mer man tjener, jo høyere forbruk venner man seg til, dessverre! Helt enig! Men for min egen del så synes jeg at folk som har over 400.000 tjener "godt", under 250.000 er "dårlig". God og dårlig lønn vil også avhenge av hvor du bor i landet siden størstedelen av inntekten som regel går til å dekke bolig. Så lønn på 400.000 er nok ikke allverdens i Oslo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2003 #6 Del Skrevet 9. juli 2003 Over 350.000 Definitivt vil mye ha mer. En venn av meg har leilighet til 3500,- (kjenner utleier godt), og ingen barn. Hittil i år har han brukt over 120.000 på teknisk utstyr (prosjektor, videokamera osv). Han klager over at han har dårlig råd. Var eks sur fordi han bare fikk utbetalt nesten 40.000 i feriepenger. Og han har 3 års studier som ikke engang er fullført! Da kan en stakkars akademiker uten fast jobb bli lettere irritert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 9. juli 2003 #7 Del Skrevet 9. juli 2003 Tjener du mer enn 350.000 har du en god lønn, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 9. juli 2003 #8 Del Skrevet 9. juli 2003 I følge staten tjener man bra hvis man tjener over 340 700 kr, da må man jo betale toppskatt...! :evil: Jeg mener man tjener bra hvis man ligger et stykke over gjennomsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå