Gjest Isopor Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg var nyutdannet ifjor og har siden da hatt en midlertidig stilling i en bedrift der jeg får mye praksis som er relevant for utannelsen min. Har jobbet 100%. Men pga dårlige tider så er det snakk om permiteringer. Kanskje slik at jeg kun jobber 50% eller mindre. Dette er for lite til at jeg kan leve på det. Kan min bedrift søke om å få dekket noe av lønnen min slik at jeg jobber 100% mens arbeidsgiver betaler kun 50% og NAV dekker 50%? Har søkt mange relevante jobber som jeg ikke har fått, og det vil vel være bedre for samfunnet at jeg får praksis slik at jeg kan få en annen jobb om noen måneder enn at jeg sitter hjemme med dagpenger? Dagpenger får jeg såvidt da inntekten fra ifjor som student med deltidsjobber var veldig liten. Det står på NAV sine nettsteder at "NAV kan gi tidsbegrenset lønnstilskudd til arbeidsgivere som ansetter personer med problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet. " Hadde satt pris på svar.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg trodde at denne tilskuddsordningen gjaldt personer med sykdom/skade som gjorde at de hadde problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet, men det kan jo hende jeg har misforstått. Ring NAV og spør du!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Det står på NAV sine nettsteder at "NAV kan gi tidsbegrenset lønnstilskudd til arbeidsgivere som ansetter personer med problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet. " Hadde satt pris på svar. Personer med problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet er folk som faktisk har reelle problemer som går på de selv som person, ikke slike som deg.
Gjest Isopor Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Reelt problem som der må være psykisk eller fysisk syk for å komme inn under den ordningen? Hm.. jaja da blir det dagpenger og sosialkontoret på meg.
Gjest Isopor Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Leste i noen papirer fra NAV at også arbeidsledige kunne inngå her så sant de har skaffet en arbeidsplass som går med på å ansette en. Jeg blir jo arbeidsledig?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Reelt problem som der må være psykisk eller fysisk syk for å komme inn under den ordningen? Hm.. jaja da blir det dagpenger og sosialkontoret på meg. Tror neppe du får sosialpenger så lenge du har 50% jobb og 50% dagpenger. Eller hva med å søke på en ny jobb?
Rosalie Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Leste i noen papirer fra NAV at også arbeidsledige kunne inngå her så sant de har skaffet en arbeidsplass som går med på å ansette en. Jeg blir jo arbeidsledig? Med så mange som mister jobben nå, så tviler jeg veldig sterkt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå