Gjest på tur Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Vi skal skifte leverandør av bredbånd For meg som ikke kan dette, så blir det vanskelig å sammenligne. 5000/500 kbit/sek eller 1024/1024 kbit/s den nederste leverer sterkeste bredbånd med 1536/1536 kbit/s siden det på 5000/500 er midt på treet fra den leverandøren og den andre har kun ti tilbud, regnet jeg med at disse to ville være nogenlunde like. Stemmer dette? Hvorfor har den ene et lavere tall bak / enn foran mens den andre ikke. Hva betyr dette?
feuerstein Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Hvorfor har den ene et lavere tall bak / enn foran mens den andre ikke. Hva betyr dette? Tallet foran / er nedlastingshastighet, tallet bak / er opplastingshastighet. På grunn av måten ADSL fungerer har man to kanaler i linjen med ulik teoretisk oppnåelig hastighet, og da de aller fleste laster ned mye mer enn de laster opp velger leverandøren å sette modemene til å bruke den raske kanalen til nedlasting og den trege til opplasting. Når en ADSL-leverandør har lik hastighet opp og ned er det fordi de har valgt å utnytte en mindre andel av den raske kanalen enn av den trege, det gjør deres egen utbygging/kjøp av kapasitet enklere iom. at linjer mellom leverandører ofte er symmetriske.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Gå inn her http://www.hardware.no/speedometer/index.php og sjekk ut ned/opp lastings hastigheten din. Se hvor mye du har, veldig kjedelig om du ikke vet og velger en som er tregere enn den du har. Og er du fornøyd med den du har slipper du å bruke masse penger på en raskere linje enn du trenger.
Gjest på tur Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Takk for hjelp og link. sjekket to ganger med linken, og vi har 1841/304 og 1425/330 Vi har vel et veldig tregt nett vi da...men vi er nå vant til det.. skjønne at det er veldig stor forskjell på de to jeg viste til. 5000/500 og 1024/1024 når prisen på disse er så og si lik så lønner det seg jo da å ta 5000/500 for den er raskest og du får mest for pengene. Riktig?
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Med mindre du laster veldig mye opp (noe jeg har mine tvil om at du gjør) så ville jeg valgt den med 5000. Jeg har rundt 3000 og den er superrask syntes nå jeg, mer en nok for meg, sambo + at vi har to naboer som låner nettet mens de venter på at de skal komme opp inne hos de.
Gjest på tur Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 De har et på 1500/400. Vi surfer på nett (KG..hihi) leser avise, barna ser på "you tube", ser sjelden film eller laster ned musikk. Den er kanskje lik den hastigheten vi har nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå