Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #1 Del Skrevet 10. mars 2009 Mottok sykepenge utbetaling fra NAV nå. Er selvstendig næringsdrivende og trekker selv skatt av inntjeningen min. Hva når jeg mottar sykepenger fra NAV? Har de da allerede trukket skatt eller må jeg trekke denne selv? Fikk bare en slipp med hvor mye jeg fikk utbetalt og det står ingenting der om de har trukket skatt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. mars 2009 #2 Del Skrevet 10. mars 2009 Heisan. Da har jeg ringt NAV og snakket med de. Skriver svaret her tilfelle andre skulle lure på dette. De trekker ikke skatt av de sykepengene som utbetales, dette må vi som selvstendige trekke selv. Trådstarter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #3 Del Skrevet 10. mars 2009 Det sier seg i grunn selv at de ikke trekker skatt siden du er selvstendig næringsdrivende og betaler skatt akonto fire terminer i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. mars 2009 #4 Del Skrevet 10. mars 2009 Det sier seg i grunn selv at de ikke trekker skatt siden du er selvstendig næringsdrivende og betaler skatt akonto fire terminer i året. ja, det gjør nok det :-) Har bare alltid vært fast ansatt og de gangene jeg har vært syk, har det jo da blitt trukket skatt. Var usikker nå, siden det var første gang jeg var sykemeldt som selvstendig og jeg vet de har skattekort opplysninger på meg. Ble da usikker på om det offentlige trakk skatt av meg. Har bare vært selvstendig i 6mnd og har ikke fått satt meg inn i alt ennå. Når jeg ringte NAV nå, fikk jeg først beskjed om at de hadde trukket skatt, så når jeg spurte om de var sikre, skulle hun undersøke. fikk så tilbakemelding på at det ikke ble trukket skatt og hun beklaget feilopplysning, da hun ikke var klar over dette. Så jeg tenkte da bare at jeg ville legge igjen beskjed her, tilfelle andre lurte på det som hverken jeg eller NAV ansatte visste umiddelbart. Trådstarter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #5 Del Skrevet 11. mars 2009 Du får se på utbetalingslappen du får av NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå